ایمان، اخلاق و سلامت روح و روان ملاک ازدواج قرار گیرد
کد خبر: 3766239
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۱
امام جمعه اسالم:

ایمان، اخلاق و سلامت روح و روان ملاک ازدواج قرار گیرد

گروه اجتماعی - حجت الاسلام باقری، با بیان اینکه برای ازدواج موفق باید ملاک ایمان، اخلاق و سلامت روح و روان را در نظر گرفت، گفت: متاسفانه رسم و رسوم غلط و توقعات بالا یکی از موانع تشکیل خانواده و بروز آسیب ها و مشکلات اجتماعی است.

ایمان، اخلاق و سلامت روح و روان ملاک ازدواج قرار گیرد

به گزارش ایکنا از گیلان، حجت الاسلام والمسلمین محمدجواد باقری، امام جمعه اسالم امروز، 30 آبان ماه در کارگاه آموزشی مقابله با آسیب های اجتماعی که در جمع دانش آموزان دختر و مادران آنها برگزار شد، با بیان اهمیت تربیت دینی و عمل به آموزه های قرآن، اظهار کرد: به کار بستن دستورات دین ضامن سعادت دنیا و آخرت انسان هاست.

و ی با اشاره به آیه «قُوا أَنْفُسَكُمْ وَأَهْلِيكُمْ نَارًا...»، تصریح کرد: همانطور که انسان برای حفظ سلامتی خود برنامه های مختلف غذایی و ورزشی دارد و از مصرف کردن خوراک مضر خودداری می کند، باید برای روح و جان خویش نیز برنامه ریزی داشته باشد و خود و خانواده خود از افکار و آداب و رسوم ناسالم حفظ کند.

این کارشناس دینی، با بیان اینکه دختران در سن بسیار حساس جوانی و در آستانه ازدواج نیاز بیشتری به توجه و محبت دارند، خطاب به والدین، یادآور شد: یکی از راه های حفظ عزیزانتان که ثمره و نتیجه سال ها زحمت و مشقت شما هستند، توجه کردن به نیازهای عاطفی و ابراز محبت به آنهاست تا مورد سوء استفاده شیادان محبت قرار نگیرند.

حجت الاسلام باقری، با بیان اینکه برای ازدواج موفق باید ملاک ایمان، اخلاق و سلامت روح و روان را در نظر گرفت، گفت: متاسفانه رسم و رسوم غلط و توقعات بالا در تهیه اولیات زندگی و جهیزیه های آنچنانی یکی از موانع تشکیل خانواده و بروز آسیب ها و مشکلات اجتماعی است.

وی ادامه داد: اگر خانواده ها به وعده الهی در آیه «إِنْ يَكُونُوا فُقَرَاءَ يُغْنِهِمُ اللَّهُ مِنْ فَضْلِهِ...» اطمینان داشته باشند، خداوند به برکت ازدواج جوانان را از فضل خود بی نیاز می گرداند.

امام جمعه اسالم، از مادران و معلمان خواست تا تجربه های تلخ و شیرین خود از انتخاب همسر و ازدواج و زندگی مشترک را در اختیار جوانان قرار دهند و خاطرنشان کرد: جوانان هم بدانند که نصیحت و مشورت دیگران از سر دلسوزی است و یقینا تذکرات بزرگترهای برایشان سودمند خواهد بود؛ چرا که خداوند در قرآن پیامبر(ص) را توصیه به پند دادن مومنان می کند.

انتهای پیام

captcha