رفتار صحیح گاهی از منبر سخنرانی اثرگذارتر است
کد خبر: 3767417
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۱

رفتار صحیح گاهی از منبر سخنرانی اثرگذارتر است

گروه اجتماعی - نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی گفت: گاهی یک رفتار صحیح از ده‌ها منبر سخنرانی اثرگذارتر است، بنابراین سعی کنید در تبلیغ معارف دین عمل‌گرا باشید.

سعی کنید در تبلیغ معارف دین عمل‌گرا باشید

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز امروز، 6 آذر در مراسم عمامه‌گذاری طلاب حوزه علمیه آیت الله حامدی شهرستان میانه اظهار کرد: نهضت‌های اسلامی شکل گرفته در عراق، سوریه، یمن و لبنان حکایت از صدور فرهنگ بسیجی دارد.
وی با بیان این‌که گرامیداشت هفته بسیج، تکریم همه شعائر اسلامی است، افزود: فرهنگ و مکتب بسیج چیزی جز مرام و مسلک نبوی و علوی نیست، جا دارد از شهدای مظلوم مدرسه زینبیه میانه یادی کنیم؛ شهدایی که در اوج مظلومیت با خباثت رژیم بعثی در دوران دفاع مقدس به شهادت رسیدند.
امام جمعه تبریز در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به طلابی که به تازگی معمم شده بودند، گفت: اگر سیره پیامبر اسلام(ص) را با آیات قرآنی بررسی کنیم؛ خواهیم یافت که آن حضرت رحمتی برای همه عالمیان بوده است، چنانکه خداوند متعال می‌فرماید؛ اگر خلق حسنه رسول گرامی اسلام نبود، کسی جذب دین مبین اسلام نمی شد.
وی با بیان این‌که گاه برای رعایت اخلاق، انسان از حق خود می‌گذرد، افزود: لذتی که در بخشش است، در انتقام وجود ندارد، سعی کنید با گذشت از اشتباهات دیگران مورد عفو و رحمت خداوند متعال قرار بگیرید، اخلاق حسنه امر بسیار مهمی است که بایستی از سوی تمام مبلغان دینی مورد توجه قرار گیرد.
حجت‌الاسلام آل‌هاشم ادامه داد: آن مسائلی را که می‌توان با مهربانی و محبت حل کرد، گاه با ساعت‌ها و روزها کار تبلیغی نمی‌توان انجام داد، گاهی یک رفتار صحیح از ده‌ها منبر سخنرانی اثرگذارتر است، بنابر این سعی کنید در تبلیغ معارف دین عمل‌گرا باشید.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی ادامه داد: متأسفانه در برخی مساجد هیأت امنای مساجد دشمنان کودکان شده‌اند و اجازه نمی‌دهند کودکی وارد مسجد شود، در حالیکه مساجد باید مملوء از کودکان و نوجوانان باشد و آنقدر در این مکان به زعم آقایان شلوغی کنند که مانوس با این خانه خدا شوند.
وی دلسوزی، رأفت و مهربانی با آحاد جامعه را یکی از ویژگی‌های رسول گرامی اسلام دانست و افزود: برای هدایت جامعه علاقه‌مند و حریص باشیم، همانگونه که پیامبر اسلام برای هدایت جامعه حتی جان خود را به خطر انداحته و در برابر مشکلات و مصائب بسیار صبور بوده است.

انتهای پیام

captcha