کمپینی برای حذف لوازم گرمایشی ناایمن در مدارس ایجاد کنیم
کد خبر: 3776073
تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۱
درخواست بطحائی از خیرین مدرسه‌ساز؛

کمپینی برای حذف لوازم گرمایشی ناایمن در مدارس ایجاد کنیم

گروه جامعه ــ وزیر آموزش و پرورش در همایش تجلیل از خیرین مدرسه‌ساز زلزله کرمانشاه اظهار کرد: از همه خیرین عاجزانه درخواست دارم یک بار برای همیشه با همکاری آموزش و پرورش، کمپینی برای کنار گذاشتن لوازم گرمایشی غیر ایمن در مدارس ایجاد کنند.

کمپینی برای حذف لوازم گرمایشی ناایمن در مدارس ایجاد کنیمبه گزارش ایکنا؛ همایش تجلیل از خیرین مدرسه‌ساز در زلزله کرمانشاه، چهارشنبه پنجم دی‌ماه با حضور خیرین مدرسه‌ساز و شخصیت‌هایی همچون سیدمحمد بطحائی، وزیر آموزش و پرورش، رخشانی‌مهر، معاون وزیر و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور و هوشنگ بازوند، استاندار کرمانشاه در سالن همایش‌های بین‌المللی هتل ارم برگزار شد.

سیدمحمد بطحائی، وزیر آموزش و پرورش در این همایش با بیان اینکه احداث مدارس جدید در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه صرفا بناکردن یک ساختمان سیمانی نبود، گفت: راه‌افتادن مدارس، روحیه زندگی و امید به آینده را در میان مردمان سرافراز کرمانشاه زنده کرد. چرا که مدرسه کارگاهی برای تمرین زندگی، در کنار هم بودن و تمرین صبر و مدارا است.

وی افزود: مدارسی که خیرین در کرمانشاه احداث و بازسازی کردند، فقط یک کلاس با تخته سیاه نبود. بلکه احساس با هم بودن و کنار یکدیگر زیستن در نشیب و فرازها را به دانش‌آموزان کرمانشاهی برگرداند.

بطحائی تصریح کرد: دولت‌های جمهوری اسلامی به ویژه دولت‌های یازدهم و دوازدهم، تلاش بسیاری کردند تا فضای آموزشی و پرورشی در مدارس را برای مقاصدی همچون تمرین زندگی، کار گروهی و با هم بودن به کار گیرند، اما این مشکل که هنوز بعضی از مدارس ناایمن هستند، نگرانی‌هایی ایجاد می‌کند.

وزیر آموزش و پرورش یادآور شد: دوازده سال قبل، 70 درصد مدارس موجود کشور ناایمن بودند و امروز، این رقم به 30 درصد رسیده است. اما همین میزان نیز باید با تلاش دولت و همت خیرین، به صفر برسد. به توفیق الهی، با وجود مشکلاتی که خزانه دارد، تخصیص‌های سازمان نوسازی و تجهیز مدارس، به موقع انجام می‌شود. طبق برنامه‌ریزی انجام‌شده، از سال آینده مدیری که گواهی ایمنی مدرسه نداشته باشد، امکان استمرار خدمت نخواهد داشت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به از دست رفتن چهار دانش‌آموز دبستانی در زاهدان، اظهار کرد: از همه خیرین عاجزانه درخواست دارم یک بار برای همیشه با همکاری آموزش و پرورش، کمپینی برای کنار گذاشتن لوازم گرمایشی غیرایمن در مدارس ایجاد کنند. ما به کمک یکدیگر می‌توانیم این مشکل را به کلی از بین ببریم.

انتهای پیام

captcha