محافلی که به شور قرآنی تبدیل شد/ نوجوانان قرآنی را دریابید
کد خبر: 3784647
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۱

محافلی که به شور قرآنی تبدیل شد/ نوجوانان قرآنی را دریابید

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ حضور «کاروان قرآنی انقلاب» در استان خوزستان و شهرستان اهواز با استقبال و شور قرآنی رقم خورد. حضور قاریان و حافظان کودک و نوجوان در این محافل قرآنی بار دیگر ثابت کرد که خوزستان دارای استعداهای فراوانی است که باید از سوی استادان و مسئولان قرآنی حمایت شوند.

محافلی که به شور قرآنی تبدیل شد/ نوجوانان قرآنی را دریابیدبه گزارش ایکنا از خوزستان، روز گذشته، 6 بهمن‌ماه اولین روز از حضور «کاروان قرآنی انقلاب» در استان خوزستان و شهر اهواز رقم خورد. این حضور که در ابتدا با ادای احترام به مقام والای شهدا همراه بود در دارالقرآن خوزستان ادامه یافت که به نوعی می‌توان گفت همه قرآنیان خوزستان در آن شرکت داشتند. 
پس از مدتها قرآنیان خوزستان اعم از زن و مرد، نوجوان و پیشکسوت دور هم جمع شدند و میزبان همتایان خود از دیگر نقاط کشور شدند. 
این کاروان با اجرای برنامه‌های مختلف با استقبال بسیار خوب قرآنیان روبه‌رو شد. اگرچه اولین برنامه در سالن دارالقرآن و برخلاف روال همیشگی محافل قرآنی که در مسجد و امامزادگان بوده برگزار شد، اما با استقبالی بسیار مواجه شد و از تشویق‌های قرآنی حضار نمایان بود که از این اجراها راضی هستند.
اجرای مشترک تواشیح ماندگار اسماءالحسنی با همراهی مهمانان و گروه‌های تواشیح برتر استان خوزستان هم مورد توجه قرار گرفت اما آنچه که بیشتر مورد توجه هست برگزاری محفل قرآنی در حسینیه امام رضا(ع) است. حضور قاریان کودک و نوجوان به همراه معلمان و پدرانشان و ذوقی که از دیدن قاریان بین‌المللی داشتند جالب توجه بود. 

محافلی که به شور قرآنی تبدیل شداگرچه برنامه از ساعت 19 آغاز شد و تا ساعت 22 به طول انجامید اما این موضوع مانع از حضور باذوق کودکان در این محفل قرآنی نشد. از پیچ خیابان یکم کیانپارس با ذوق به اتوبوس «کاروان قرآنی انقلاب» نگاه می‌کردند که با اشکال مرتبطی رنگ‌آمیزی شده بود. با اشتیاق در محفل حاضر شدند و به تلاوت‌ها گوش می‌کردند و حتما آرزو دارند که روزی جای این قاریان باشند. 
همچنین حضور همه فعالان قرآنی با هرگونه سلیقه و بدون اختلاف نظرهای همیشگی و در کنار هم از دیگر نکات جالب توجه در این محفل قرآنی بوده است. این محافل به ایجاد شور قرآنی و اشتیاق کودکان و نوجوانانی که شاید آرزویشان یکبار از نزدیک دیدن این استادان و قاریان قرآن باشد، منجر شد. 

محافلی که به شور قرآنی تبدیل شدبارها و بارها از سوی آنها درخواست شده که استادان قرآنی به شهرهایشان بروند و به آنها آموزش دهند. بعضی از قاریان آنقدر در نظرشان بزرگ و دست‌نیافتنی هستند که وقتی نامشان را می‌شنوند می‌گویند ما که ایشان را نمی‌بینیم. 
این کودکان و نوجوانان بااستعداد سرمایه‌های آینده قرائت و حفظ این استان هستند و باید درک شوند. می‌شود با برنامه‌ریزی منسجم ماهانه یکبار به شهرهایشان سفر کرد تا هم از نزدیک قاریان مورد علاقه‌شان را ببینند و هم ذوقشان برای قاری شدن همچنان بماند و از بین نرود. نوجوانانی که خواسته‌شان این است که آدم‌های عادی آنها را بشناسند و ببینند، با آنها دوست شوند، جذب قرآن شوند و قرآن را یاد بگیرند.
شهرهای کوچک استان خوزستان از نظر استعداد قرآنی و تربیت استاد هیچ مشکلی ندارد اما بیشتر آنها تا حرفه‌ای می‌شوند، برای تدریس به اهواز می‌آیند.
همه این استعدادهای قرآنی در شهرهای کمتر برخوردار با همه کمبودها و سختی‌ها به یادگیری قرآن ادامه می‌دهند اما باید از سوی استادان قرآنی حمایت شوند حمایت از بُعد معنوی و آموزشی بدون هرگونه چشم‌داشت مادی. اینها باید از بودجه‌ قرآنی که هرساله وارد استان می‌شود اما هیچگاه، هیچکس درباره چگونگی هزینه‌کرد آنها پاسخگو نبوده و نیست سهم داشته باشند.

انتهای پیام 

captcha