اجرای نهضت روخوانی و روان‌خوانی در دستور کار فراکسیون قرآن
کد خبر: 3787158
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۱
حجت‌الاسلام پژمان‌فر در جمع خانواده‌های جامعه کارگری خبر داد:

اجرای نهضت روخوانی و روان‌خوانی در دستور کار فراکسیون قرآن

گروه مسابقات ــ رئیس فراکسیون قرآن و عترت مجلس در جشنواره فجر قرآنی جامعه کارگری با اشاره به اینکه همت خانواده‌ها شرط تحقق هر برنامه قرآنی است، گفت: اجرای نهضت روخوانی و روان‌خوانی را در دستور کار داریم؛ برنامه‌ریزی از ما و حضور 10 ساعته در این طرح برعهده خانواده‌هاست.

فراکسیون قرآن اجرای نهضت روخوانی و روان خوانی را در دستورکار دارد

به گزارش ایکنا؛ حجت‌الاسلام والمسلمین پژمان‌فر، رئیس فراکسیون قرآن و عترت مجلس، امروز، 14 بهمن، در دومین دوره جشنواره دارالقرآن خانه کارگر ضمن گرامیداشت ایام پیروزی انقلاب اسلامی و همزمانی آن با رحلت حضرت زهرا(س) و نامگذاری این ایام به فجر فاطمی، آن را مایه خیر و برکت دانست و افزود: از مسئولان خانه کارگر تشکر می‌کنم که در کنار همه فعالیت‌ها برای جامعه هدفش، که کارگران و خانواده آنان هستند، پیشتاز انس و ارتباط کارگران با قرآن کریم است.
وی افزود: در قانون اساسی کشور برنامه‌ریزی برای انس با قرآن جزء تکالیف خوانده شده است که باید برنامه‌ریزی منظم و دقیقی کنیم. البته تلاش‌ها متعدد و زیاد بوده است، اما متأسفانه با وجود گذشت چهل سال از پیروزی انقلاب اسلامی و فعالیت گسترده و تربیت جوانان حافظ و قاری قرآن، هنوز با افق برنامه‌ریزی‌شده فاصله زیادی داریم.
پژمان‌فر با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب و مطالبه 10 میلیون حافظ قرآن، گفت: فاصله با این رقم خواسته‌شده زیاد است و حتی در ارزیابی‌هایی که داشتیم مشاهده شد که حتی دانش‌آموزان پس از پایان تحصیل مهارت روخوانی و روان‌خوانی قرآن را ندارند، در حالی که از پایه‌های اولیه مقطع ابتدایی آموزش قرآن وجود دارد و دو تا سه ساعت درس قرآن در مدارس در نظر گرفته شده است. فقط با 10 ساعت می‌توان به راحتی این مهارت را کسب کرد.
وی بیان کرد: با وزیر کار سابق و فعلی نیز مذاکراتی داشتیم که همه جامعه کارگری طبق برنامه‌ریزی دقیقی، مهارت روخوانی و روان‌خوانی را فراگیرند. حتی این مذاکرات با امور اداری استخدامی و دانشگاه‌ها نیز انجام شده است.
پژمان‌فر بیان کرد: به هیچ وجه این حرکت با دستور و بخشنامه محقق نمی‌شود و اراده ملی را می‌طلبد و از این جهت همه باید کمک کنیم.
وی در پایان سخنانش در جمع خانواده کارگران درخواست کرد تا برای نوجوانان و جوانان، قرآن‌هایی با ترجمه فارسی روان به ویژه ترجمه ملکی تهیه شود و از جمع حاضر پیمان گرفت تا در نهضت روخوانی و روان‌خوانی حضور یابند و این مهارت را بیاموزند.
به گزارش ایکنا، مسابقات حفظ جزء یک و سی قرآن و سوره فجر، ویژه آقایان امروز 14 بهمن‌ماه از سوی دارالقرآن خانه کارگر در مرکز آموزش علمی - کاربردی خانه کارگر واحد تهران برگزار شد.
این مسابقه از جمله رقابت‌های جشنواره فجر قرآنی دارالقرآن خانه کارگر بود. بخش‌های مختلف این جشنواره تا 21 بهمن و برپایی مراسم اختتامیه و اهدای جوایز ادامه دارد.

گزارش تصویری را اینجا ببینید.

محمدرضا رجبی
انتهای پیام

انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۰
ناصح مشفق
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۷/۱۱/۱۵ - ۰۹:۱۱
0
0
آقاي پژمان فر حضرتعالي
رئيس محترم فراكسيون قرآن و عترت مجلس شوراي اسلامي
سلام عليكم
با احترام، از بيان جنابعالي درباره حل مشكل روخواني و روان خواني قرآن كشور در « ده ساعت » شگفت زده شدم. از فراكسيون محترم قرآن مجلس انتظار مي رود كه در بيان مطالب رعايت شأن علمي آن مجلس محترم را داشته باشد.
اگر به واقع در ده ساعت مشكل روخواني و روانخواني قرآن كل كشور قابل حل بوده، چرا در اين 40 سال با وجود اين همه نهادها، ارگانها، موسسات و ... و نيز اعتبارات چند صد ميليادي حل نشده است؟!!!

آقاي پژمان فر !
مشكل كشور در « سطحي نگري » و « نگاه ساده لوحانه » و « غيرعلمي » و عدم مراجع به صاحبنظران و متخصصان است. و اين عدم مراجعه به متخصصان از ضعف مفرط مديريت قرآني كشور ناشي مي شود كه خيال مي كنند همه چيز دان هستند.

همان طور كه كودك مريض را بايد پيش متخصص كودكان برد ( و نه نه دامپزشك )؛ مديريت موجود درك درست و اطلاعات دقيقي از كاستي ها و علل و عوامل آن ندارند.

اگر مي خواهيد به آموزش عمومي قرآن خدمت كنيد، « لطفا از در وارد شويد. »
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۷/۱۱/۱۵ - ۰۹:۳۰
0
0
در 40 سالگي جمهوري اسلامي طرح اين سؤال از رئيس محترم فراكسيون محترم مجلس خالي از لطف نيست :
چرا اعم اغلب مديران كشور به جاي اجراي قانون، از آن به عنوان « چماق » استفاده مي كنند؟
آيا زمان آن نرسيده كه قانون بر جامعه حكومت كند؟
مردم ايران چه زماني بايد مزه « قانون » را بچشند؟

به عنوان نمونه در همين طرح ملي حفظ جزء 30 حداقل 30 تخلف آشكار صورت گرفته،
- چرا مجلس برخورد نمي كند؟
- چرا جلوي خسارت اين طرح به كودكان معصوم گرفته نمي شود؟
درخواست از فراكسيون مجلس شوراي اسلامي
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۷/۱۱/۱۵ - ۰۹:۳۸
0
0
از فراكسيون محترم قرآن و عترت مجلس شوراي اسلامي انتظار مي رود به اين موضوع مهم تربيتي مستقيماً ورود پيدا كرده و با اتخاذ تدابير لازم، از افزايش خسارات كه متاسفانه دامنگير بي پناهترين بخش يعني كودكان معصوم را شامل مي شود، جلوگيري نمايند.

سپاس فراوان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۷/۱۱/۱۵ - ۱۲:۲۲
0
0
وقتي خوب فكر مي كني در ميابي كه اجراي هرگونه طرحي غير از برنامه درسي قرآن در وزارت آموزش و پرورش خلاف عقل و منطق است.

زيرا آموزش و پرورش خودش برنامه درسي و رسمي دارد. ضرورتي ندارد كه كميت ها را افزايش دهيم. بلكه بايد از او مطالبه اهداف خواسته شده را داشته باشيم.

طرح را در جايي اجرا كنيد كه فاقد برنامه و طرح قرآني است.
captcha