ابهام در سرنوشت دومین دوره جشنواره قرآنی اساتید دانشگاه‌ها
کد خبر: 3789779
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۱:۴۳

ابهام در سرنوشت دومین دوره جشنواره قرآنی اساتید دانشگاه‌ها

گروه مسابقات ــ در حالی که تا کنون باید دومین دوره جشنواره ملی قرآن و عترت اساتید دانشگاه‌های کشور برگزار می‌شد، اما خبر رسیده که زمان برگزاری این جشنواره تا تاریخ نامعلومی به تعویق افتاده است.

ابهام در سرنوشت دومین دوره جشنواره قرآنی اساتید دانشگاه‌ها

به گزارش ایکنا؛ بر اساس شنیده‌های خبرنگار این خبرگزاری، دومین دوره جشنواره ملی قرآن و عترت اساتید دانشگاه‌های کشور که قرار بود زمستان امسال و به میزبانی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شود، به دلایلی که به نظر می‌رسد مهم‌ترین آن تأمین نشدن منابع مالی باشد، تا زمان نامشخصی به تعویق افتاده است.
بر همین اساس آنچه که واضح به نظر می‌رسد این است که این مسابقات در سال 97 برگزار نخواهد شد و باید منتظر برگزاری آن در سال 98 بود.
پیش از این برنامه‌ریزی‌های لازم برای برگزاری این جشنواره صورت گرفته و حتی مقرر شده بود تا استان فارس و شهر شیراز میزبانی آن را عهده‌دار شود تا جشنواره بعد از بخش دانشجویان برگزار شود، اما بنا به دلایلی که از سوی مسئولان برگزار کننده جشنواره اعلام نشد اما به احتمال زیاد همان محدودیت منابع مالی باشد، این میزبانی لغو و یکی از دانشگاه‌های تهران جایگزین شد که در نهایت نیز این موضوع تا زمان نامشخصی به تعویق افتاده است.
همه اینها در حالی است که به نظر می‌رسد مراحل دانشگاهی و سراسری این جشنواره در بسیاری از دانشگاه‌ها برگزار شده و تنها مرحله ملی آن که بین برگزیدگان تمامی دستگاه‌های دانشگاهی سراسر کشور برگزار می‌شود، به تعویق افتاده است.
جشنواره ملی قرآن و عترت اساتید دانشگاه‌های کشور در بخش‌هایی همچون آوایی، معارفی، پژوهشی، هنری و ادبی برگزار می‌شود، از جمله رشته‌های این جشنواره در مرحله ملی که به صورت حضوری برگزار می‌شود می‌توان به رشته‌هایی همچون قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، حفظ کل قرآن کریم، حفظ 15 جزء قرآن کریم، حفظ پنج جزء قرآن کریم و ... اشاره کرد.
وزارت علوم، تحقیقات و فناوری آبان‌ماه امسال میزبان سی و سومین دوره جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان کشور بود و می‌توانست در کنار این مسابقات که به میزبانی شهر مشهد برگزار شد، دومین دوره جشنواره ملی قرآن و عترت اساتید را نیز برگزار کند. اما مسئولان برگزار کننده بر برگزاری مجزای جشنواره اساتید تأکید داشتند.
یادآور می‌شود اولین دوره جشنواره ملی قرآن و عترت اساتید دانشگاه‌های کشور سال گذشته، به میزبانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و همزمان با بخش دانشجویی برگزار شد.

انتهای پیام

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۷/۱۲/۲۶ - ۱۰:۴۳
0
0
و اکنون ابهام در سرنوشت جشنواره قرآن و عترت دانشجویان!!!
captcha