مروری بر اخبار معارفی رسانه‌ها/ فعالیت‌های کاروان قرآنی انقلاب ادامه می‌یابد
کد خبر: 3789952
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۴

مروری بر اخبار معارفی رسانه‌ها/ فعالیت‌های کاروان قرآنی انقلاب ادامه می‌یابد

گروه اندیشه ــ کاروان قرآنی انقلاب، متشکل از قاریان و حافظان ممتاز و بین‌المللی کشورمان که در ایام دهه فجر در استان‌های مختلف به اجرای برنامه‌های قرآنی پرداخته بودند، امروز وارد تهران شدند.

به گزارش ایکنا؛ صفحات معارفی رسانه‌ها امروز 24 بهمن‌ماه به پوشش اخبار مختلفی پرداختند که در این بین خبر مربوط به بازگشت کاروان قرآنی انقلاب به تهران از اهمیت بیشتری برخوردار بود. احمد ابوالقاسمی، مدیر کاروان قرآنی انقلاب پس از بازگشت بیان کرد که این کاروان آمادگی دارد تا در ماه رمضان و دهه فجر سال آینده نیز فعالیت‌های خود را ادامه دهد.
تسنیم
صفحه دین، قرآن و اندیشه خبرگزاری تسنیم تا ساعت ۱۴ امروز تعداد چهار خبر منتشر کرده است که عناوین آنها عبارت از «راهکار امام علی(ع)‌ برای مقابله با آقازادگی»، «سرآغاز عقل پس از ایمان به خدا؟»، «حکم عمل جراحی زیبایی زن توسط پزشک مرد» و «گزارش تسنیم از اختتامیه سوگواره شعر فاطمی حریر سوخته +فیلم و عکس» هستند.
در بخش‌هایی از خبر اخیر آمده است: اولین سوگواره شعر فاطمی با عنوان «حریر سوخته» با مشارکت محفل شعر قرار و منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد تهران با حضور سعید حدادیان، مرتضی امیری اسفندقه، صابر خراسانی، احمد بابایی، محمدحسین پویانفر، فضه سادات حسینی و دیگر شاعران کشورمان در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس تهران برگزار شد.
حامد خاکی، دبیر اجرایی این سوگواره، در این مراسم با بیان اینکه سوگواره «حریر سوخته» با هدف ترویج فرهنگ فاطمی و کشف استعدادهای نوین برای خدمت در دستگاه اهل‌ بیت(ع) برگزار شد، اظهار کرد: حدود 900 اثر از سوی 340 نفر از سراسر کشور به بخش داوری سوگواره «حریر سوخته» ارسال شد که در داوری اولیه، تعداد 156 اثر به داوری نهایی رسید. از تعداد آثار رسیده به بخش داوری نهایی، در بخش کلاسیک سه نفر به‌عنوان برگزیده انتخاب شدند و 6 نفر نیز شایسته تقدیر شدند.
فارس
صفحه قرآن و فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس تا ساعت ۱۴ امروز هشت خبر را روی خروجی خود برده است و طبق روال روزانه در ابتدا ترتیل یک صفحه از قرآن با صدای شهریار پرهیزکار منتشر شده است و تیتر دیگر اخبار عبارت از «ولایت فقیه عامل وحدت و همدلی تمام اقشار جامعه است»، «جزئیات برگزاری طرح ملی رحله 5 اعلام شد/ 39 مرکز متقاضی برگزاری طرح»، «شهادت کودک شیعه، نشانه ظهور نیست/ این ادعا، راه را برای وارونگی دین فراهم می‌کند»، «جلسه هفتگی آموزش قرآن باتدریس «جعفر فردی» راه‌اندازی شد»، «فرمانروایی بالاترین مقام ائمه(ع) است/ اعمال چه کسانی بر امام عرضه می‌شود؟»، «شهریار بحرانی بایدهای سینمای آرمانی را بررسی می‌کند»، «افتتاح سالن ورزشی از محل درآمد امامزادگان عینعلی و زینعلی(ع)» هستند.
خبر «ولایت فقیه عامل وحدت و همدلی تمام اقشار جامعه است» مربوط به سخنان آیت‌الله نوری‌همدانی از مراجع تقلید است که در دیدار جمعی از فعالان فرهنگی بیان شده است. در بخش‌هایی از این خبر می‌خوانیم اگر فرهنگ مطابق با اسلام و اهل بیت(ع) باشد، می‌توان گفت که موفق بوده‌ایم. این فرهنگ علوی و فاطمی است که می‌تواند انقلاب را حفظ کند. چون این فرهنگ است که ظلم‌ناپذیر است. این فرهنگ اهل بیت(ع) است که عزت‌طلبی و عدالت‌محوری دارد.
آیت‌الله نوری همدانی اظهار داشت: مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن نشان دادند عهدی که با امام و شهدا و رهبری بسته‌اند از گذشته مستحکم‌تر هستند و حساب اصل انقلاب و نظام را با عملکرد بعضی از مسؤولان جدا می‌دانند و این حضور برای اصل انقلاب و نظام و حمایت از رهبری بود، نه برای تأیید عملکرد بعضی از مسؤولان چون مردم حقیقتاً از عملکرد اقتصادی و معیشتی و حتی فرهنگی رضایت ندارند.
این مرجع تقلید وحدت و همدلی تمام اقشار جامعه را حول محور ولایت فقیه دانست و ادامه داد: انقلابی کسی است که به نظرات توصیه‌های ایشان عملی کند. امام و رهبری تأکید بر وحدت دارند و اختلاف را راه نفوذ دشمن می‌دانند، لذا نباید برای دشمن خوراک درست کرد. با بودن اصل مترقی ولایت فقیه اختلاف معنا ندارد.
در بخش‌هایی از خبر «جزئیات برگزاری طرح ملی رحله 5 اعلام شد/ 39 مرکز متقاضی برگزاری طرح» آمده است: نشست ستاد طرح ملی رحله با حضور رئیس و اعضای ستاد در مجتمع آموزشی، فرهنگی امامزاده سید علی(ع) سازمان اوقاف و امور خیریه در شهر مقدس قم برگزار شد.
در این نشست، حجت‌الاسلام هادی سیاری، دبیر ستاد طرح ملی رحله با ارائه گزارشی از پی‌گیری مصوبات جلسه قبل و همچنین روند ثبت‌نام متقاضیان میزبانی طرح ملی رحله گفت: با احتساب ۱۲ مرکز شبانه‌روزی حفظ یکساله تا الان ۳۹ مرکز متقاضی برگزاری طرح ملی رحله ۵ در سال ۱۳۹۸ هستند که باتوجه به ظرفیت و مهلت ثبت‌نام در حال افزایش است.
وی با بیان این‌که جلسه توجیهی میزبانان ۹ اسفندماه ۹۷ در قم برگزار می‌شود، تصریح کرد: متقاضیان میزبانی باید تا این تاریخ مکان مورد نظر طبق شرایط و ضوابط ستاد جهت برگزاری طرح را جهت بررسی و تأیید معرفی کرده باشند.
همچنین در بخش‌هایی از خبر «جلسه هفتگی آموزش قرآن باتدریس «جعفر فردی» راه‌اندازی شد» می‌خوانیم: جلسه هفتگی آموزش قرآن جعفر فردی، قاری بین‌المللی قرآن کریم در حسینیه قمر منیر بنی هاشم(ع) واقع در خیابان ولیعصر(عج) برگزار می‌شود. این جلسه سه‌شنبه هرهفته از ساعت ۲۰ در این حسینیه به نشانی خیابان ولیعصر(عج)، خیابان اسدی‌منش، نبش کوچه سعادت برگزار می‌شود.
ایسنا
صفحه دین و اندیشه خبرگزاری ایسنا تا ساعت ۱۴ به انتشار 9 خبر پرداخته که عناوین آنها عبارت از «استفاده از ظرفیت هنر برای ترویج فرهنگ قرآن و عترت»، «در دهکده جهانی مقاومت ایران چه می‌گذرد؟»، «آیت‌الله سبحانی: باید کتاب‌خانه شبانه‌روزی هم داشته باشیم»، «فعالیت بیش از ۳۵۰۰‌ خادم بانو در حرم بانوی کرامت»، «جمهوری اسلامی ایران منادی وحدت امت اسلامی است»، «شعبه دانشگاه مذاهب اسلامی در کرمانشاه تأسیس می‌شود»، «ابراهیمی‌ترکمان درگذشت محمدجواد صاحبی را تسلیت گفت»، «حکایت‌های طنز الهی قمشه‌ای در «قندپهلو»» و «رئیس شورای دین پژوهان کشور درگذشت» هستند.
خبر «باید کتاب‌خانه شبانه‌روزی هم داشته باشیم» مربوط به سخنان آیت‌الله سبحانی در درس خارج فقه است. این مرجع تقلید با انتقاد از شورای مدیریت حوزه گفت: چرا کتاب خانه‌ها در روز یکشنبه ۲۱ بهمن بسته بود؛ آقایان طلبه نزد بنده آمدند و گفتند قصد مطالعه داشتند، ولی موفق نشدند، زیرا تعطیل بوده است؛ کتاب‌خانه مانند داروخانه است و همان طور که داروخانه شبانه‌روزی داریم، باید کتاب‌خانه شبانه‌روزی هم داشته باشیم و اگر شبانه‌روزی هم مقدور نیست، حداقل در ایام غیر تعطیل آن‌ها را نبندیم.
آیت‌الله سبحانی با بیان اینکه در روایات آمده با کسی مجالست کن که تو را به تواضع بکشاند، افزود: من در حالات برخی علما دیدم که مثلاً امام مسجد بود، ولی وقتی دید جمعیت زیاد است، حاضر نشد، امام بایستد تا مبادا دچار کبر و غرور شود؛ علامه طباطبایی در تمام عمر امام جماعت نشد و مأموم بود و در فیضیه مکرراً دیدم پشت سر مرحوم خوانساری اقامه نماز می‌کرد.
ایرنا
صفحه معارف خبرگزاری جمهوری اسلامی نیز تا ساعت ۱۴ امروز به انتشار هفت خبر با عنوان «برای آزادی بندگان، باید ابتدا خدا را از بند رهانید»، «آیت‌الله مکارم شیرازی: تندروها مردم را از انقلاب جدا می‌کنند»، «مقابل عادی سازی روابط کشورهای اسلامی و رژیم صهیونیستی ایستادگی کنیم»، «ایجاد متولی واحد برای مساجد کشور»، «اسلام حقیقی با زبان هنر به دنیا معرفی شود»، «دانشگاه شهید بهشتی میزبان همایش ملی مردم‌سالاری دینی»، «شعبه دانشگاه مذاهب اسلامی در کرمانشاه تاسیس می‌شود» هستند.
خبر «تندروها مردم را از انقلاب جدا می‌کنند» مربوط به سخنان آیت‌الله مکارم‌شیرازی در درس خارج فقه است. این مرجع تقلید در مسجد اعظم قم، بیان کرد: سه گروه هستند که می توانند از داخل به انقلاب ضربه وارد کنند، نخست گروهی که نغمه اختلاف را سر می‌دهند و دعوت به اختلاف می‌کنند، در نتیجه طرفداران اختلاف از عوامل تزلزل نظام می شوند. گروه دوم کسانی هستند که دنبال منافع شخصی خود هستند، همه اش دنبال منافع خود می روند و کاری به سایر مسائل ندارند، این افراد نیزر به انقلاب ضربه می زنند و خطر دارند.
وی افزود: گروه سوم که به انقلاب ضربه می‌زنند، افراد تندرو هستند که در اثر تندروی، اکثریت مردم را از انقلاب جدا می‌کنند، اکثر مردم طرفدار تندروها نیستند اما تندروها می توانند اکثر مردم را از انقلاب جدا کنند.
باشگاه خبرنگاران جوان
صفحه قرآن و عترت این خبرگزاری تا ساعت ۱۴ به انتشار شش خبر پرداخته که تیتر آنها عبارت از «امکانات سازمان اوقاف را در جهت بهبود وضعیت اقتصادی مردم به کار می‌گیریم»، «تشخیص ظاهر و باطن حکم‌های شرعی چه حکمی دارد؟ + فیلم»، «رئیس شورای دین پژوهان کشور درگذشت»، «حجاب و عفاف پیش از اسلام در میان ایرانیان رواج داشته است + فیلم»، «حدیث امام علی(ع) درباره ایمان» هستند.
مهر
صفحه قرآن و متون دینی خبرگزاری مهر تا این ساعت به انتشار چهار خبر پرداخته که تیتر آن عبارت از «نمایندگان کارگروه‌های تخصصی انجمن خادمان قرآن کریم انتخاب می‌شوند»، «جلد ۴۷ «تفسیر تسنیم» منتشر شد»، «فعالیت‌های کاروان قرآنی انقلاب را در ماه رمضان ادامه می‌دهیم» و «آغاز ثبت نام آزمون قرآنی «ترنم وحی» در کشور» هستند.
خبر «فعالیت‌های کاروان قرآنی انقلاب را در ماه رمضان ادامه می‌دهیم» مربوط به مصاحبه با احمد ابوالقاسمی، مدیر رادیو قرآن در مورد کاروان قرآنی انقلاب است که در بخش‌هایی از آن آمده است: خودمان نیز تا این اندازه باورمان نمیشد که مردم به این کاروان واکنش مثبت نشان دهند. استقبال گسترده‌ای که از این کاروان شد، من را مجبور کرد به سمت چارک بروم و من به خاطر شور و هیجانی که می‌دانستم در آن شهر به وجود می‌آید، به هر قیمت و سختی‌ای که بود، خودم را به آنجا رساندم که فقط ده دقیقه با مردم باشم و حتی جمعاً پنج دقیقه هم تلاوت نکردم.
وی گفت: یکی از سازمان‌های کشور میزبان ما برای اردیبهشت ماه به مدت ده شب خواهد بود تا این کاروان در مناطق محروم کشور به فعالیت قرآنی بپردازد و همین جا اعلام می‌کنم که ما این آمادگی را داریم که برای سال آینده از شهرهایی که برای اجرای این مانور آمادگی دارند، ثبت نام کنیم. چندین برنامه در ماه مبارک رمضان و دهه فجر ۹۸ می‌توانیم داشته باشیم که در صورت اعلام آمادگی ارگان‌ها و دستگاه‌ها می‌توانیم برای آن برنامه‌ریزی کنیم.
ایبنا
صفحه دین خبرگزاری کتاب ایران نیز تا این ساعت به انتشار یک خبر با عنوان «صاحبی زندگی پرنشاط و ساده‌ای داشت» منتشر کرده است.
انتهای پیام

captcha