چهره‌های قرآنی از اصول قرآنی پیروی کنند
کد خبر: 3790218
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۳

چهره‌های قرآنی از اصول قرآنی پیروی کنند

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی اظهار کرد: چهره‌های قرآنی افراد تشکیل‌دهنده جامعه هستند و نهایتاً مسئولیت‌های مهم جامعه را کسب می‌کنند و اگر در راستای مسئولیت خود از فهم قرآن نیز بهره ببرند، جامعه‌ای قرآنی خواهیم داشت.

لزوم بهره‌گیری از سیاست‌های تشویقی در مسابقات قرآن/ چهره‌های قرآنی در مسئولیت‌ها از اصول قرآنی بهره گیرندحجت‌الاسلام مهدی عباسی، رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی، اظهار کرد: یکی از مباحثی که باعث می شود، در جامعه‌ای امری نهادینه شود ایجاد برنامه‌های متنوع و حتی مسابقات با همان رویکرد است.

وی ادامه داد: در جامعه اسلامی که تمامی اصول جامعه برگرفته از مفاهیم قرآنی است، برنامه‌هایی مانند برپایی نمایشگاه‌ها و مسابقات قرآنی قطعاً در ایجاد فضای قرآنی در جامعه بی‌تأثیر نیست و قطعاً موج مد نظر را به وجود می‌آورد.

رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی بیان کرد: اما از این مهم نباید غافل شد که برنامه‌های قرآنی در صورتی تأثیرگذار خواهد بود که تداوم و استمرار داشته باشد و در سایه این تداوم زندگی مردم قرآنی شود اما به تنهایی کفایت نمی‌کند و حتما باید ابزارهای تشویقی وجود داشته باشد.

عباسی اظهار کرد: به طور مثال همانطور که در مسابقات ورزشی علاوه بر نشاط و سرگرمی موجود و ایجاد تندرستی رسیدن به درجات عالی و بهره بردن از جوایز نفیس مد نظر شرکت‌کنندگان است؛ در مسابقات قرآنی نیز باید به همین شکل باشد.

وی افزود: در مسابقات قرآنی باید علاوه بر ایجاد حس رقابت بین شرکت‌کنندگان، سیاست‌های تشویقی نیز وجود داشته باشد تا چهره‌های قرآنی در سطح جامعه نمود بیشتری پیدا کنند.

رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی بیان کرد: در جامعه‌ای که این چهره‌های قرآنی وجود داشته باشند قطعاً رفتار آنها در آن جامعه تأثیرگذار خواهند بود و فرمایشات مقام معظم رهبری که می‌فرمایند در ایران باید ۱۰ الی ۱۵ میلیون حافظ قرآن کریم داشته باشیم دلیل بر این مدعا است.

عباسی تصریح کرد: این چهره‌های قرآنی افراد تشکیل‌دهنده جامعه هستند و نهایتاً مسئولیت‌های مهم جامعه را کسب می‌کنند و اگر در راستای مسئولیت خود از فهم قرآن نیز بهره ببرند، جامعه‌ای قرآنی خواهیم داشت.

وی ادامه داد: بنابراین برگزاری برنامه‌های نمادین قرآنی همچون مسابقات و نمایشگاه‌ها برای ایجاد حس قرآنی در جامعه خوب است اما کافی نیست.

عامل دوری از معضلات اجتماعی و رسیدن به تکامل
رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی خاطرنشان کرد: خداوند برای اینکه انسان به تکامل برسد و در زندگی پویایی داشته باشد هر آنچه که انسان نیاز دارد را در قرآن ذکر کرده و کسی که از این دستورات قرآنی پیروی کند قطعاً مسیر هدایت را می‌پیماید.

عباسی افزود: اگر مباحث قرآنی در جامعه گسترش پیدا کند و در کنار آن مفاهیم قرآنی نیز ترویج شود قطعاً جرائم و معضلات اخلاقی مرتفع می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در جامعه‌ای با این مشکلات مواجه است قطعاً از مفاهیم دینی و قرآنی بی بهره است، اظهار کرد: باید به این مسئله توجه داشته باشیم اگر شخصی بخواهد عاقبت به خیر شود و مسیر سعادت و تکامل مد نظر خداوند را طی کند باید به دور از معضلات و مشکلات روحی باشد و عمل به قرآن و حتی آشنایی با قرآن می‌تواند مشکلات و معضلات روحی افراد را برطرف کرده و جامعه به رشد و پویایی برسد.

انتهای پیام

captcha