تمهیدات بهشت زهرا(س) برای روز‌های پایانی سال
کد خبر: 3790228
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۲
مدیرعامل بهشت زهرا(س) اعلام کرد:

تمهیدات بهشت زهرا(س) برای روز‌های پایانی سال

گروه جامعه ــ مدیر‌عامل سازمان بهشت زهرا(س) ضمن اشاره به تمهیدات ویژه برای حضور میلیونی شهروندان در روز‌های پایانی سال گفت: هرساله با توجه به حضور بیش از پنج میلیونی مردم در گلزار شهدای انقلاب اسلامی، بهشت زهرا(س) و حرم مطهر امام خمینی(ره)، همکاری لازم با راهنمایی و رانندگی، نیروی انتظامی، آتش‌نشانی و همه دستگاه‎ها در این خصوص انجام شده و تلاش می‎کنیم تا خدمات خیلی خوبی را به مردم ارائه دهیم.

سعید خال، مدیر‌عامل سازمان بهشت زهرا(س) و شهردار حرم مطهر حضرت امام خمینی(ره) در گفت‎وگو با ایکنا؛ با شاره به اقدامات انجام شده در خصوص حضور میلیونی مردم در پنج‎شنبه و جمعه آخر سال در بهشت زهرا(س)، گفت: طبق یک سنت دیرینه همه ساله هموطنان در روز‌های پنج‌شنبه و جمعه آخر سال به زیارت اهل قبور و همچنین غبارروبی مزار شهدا می‎روند. شهروندان تهرانی هم در این دو روز به زیارت مرقد مطهر امام راحل و غبارروبی مزار شهدا و در گذشتگان خود می‌روند که با توجه با تقارن این روز‌ها با روز‌های پایان سال پیش‌بینی می‌شود مبادی ورودی و خروجی بهشت زهرا(س) با ازدحام وسایل نقلیه و ترافیک سنگین مواجه شوند.

وی افزود: بر همین اساس ما برای برنامه‌های آخر سال تمهیدات ویژه‌ای را با توجه به حضور میلیونی شهروندان پیش‌بینی و مدیریت کرده‌ایم. درهمین خصوص جلسه هم‎اندیشی را در موضوعات ترافیکی و تسهیل در رفت و آمد شهروندان به‌ویژه در ایام پایانی سال با راهنمایی و رانندگی، نیروی انتظامی، آتش‌نشانی و همه دستگاه‎هایی که تلاش می‎کنند تا بتوانیم خدمات خیلی خوبی را به مردم ارائه بدهیم، برگزار کردیم.

وی در خصوص تمهیدات ترافیکی در نظر گرفته شده برای این ایام به ایکنا گفت: هرساله باتوجه به حضور بیش از پنج میلیونی مردم در گلزار شهدای انقلاب اسلامی، بهشت زهرا(س) و حرم مطهر امام خمینی(ره)، همکاری پلیس راهور تهران بزرگ و شهرداری تهران و سازمان بهشت زهرا(س) همواره در سطح بالایی تعریف شده است و این موضوع به سهولت تردد شهروندان و خدمات‌رسانی بیشتر به مردم منجر می‌شود. پلیس راهور مسئولیت برقراری نظم و روان‌سازی ترافیک روز‌های پایانی سال در بهشت زهرا(س) را بر عهده دارد و ما نیز پشتیبانی و تسهیل در امور را برای شهروندان وظیفه خود می‌دانیم.

مدیرعامل بهشت زهرا(س) به کنترل ترافیک و رصد مبادی منتهی به بهشت زهرا(س) از مرکز کنترل ترافیک بهشت زهرا(س) در نوروز 98 و روز‌های پایانی سال جاری اشاره و تأکید کرد: مرکز کنترل ترافیک بهشت زهرا(س) این قابلیت را دارد که فرماندهان راهور، تمامی سطح شهر تهران و تمامی مسیر‌ها و مبادی ورودی به بهشت زهرا(س) را کنترل کنند و این طرح موجب رضایت شهروندان و تردد و سهولت دسترسی آنان شود.

خال در خصوص نحوه دسترسی‎ها به بهشت زهرا(س) و قطعات جدید نیز گفت: ساکنان غرب تهران می‌توانند جهت دسترسی به بهشت زهرا(س) از طریق بزرگراه آیت‌الله سعیدی از مسیر غرب به شرق بزرگراه آزادگان وارد آزادراه خلیج فارس به سمت جنوب شده و از طریق پل حرم وارد بلوار علامه عسگری و نهایتا از طریق در سیزده آبان (باب‌السلام) وارد بهشت زهرا(س) شوند؛ دسترسی به قطعات جدید نیز از این طریق میسر است.

وی ادامه داد: برای تردد ساکنان مناطق مرکزی تهران نیز اینگونه است که، شهروندان می‌توانند پس از ورود به بزرگراه نواب و سپس بزرگراه تندگویان وارد بزرگراه شهید هاشمی شده و از طریق در (باب‌الشهدا) وارد قطعات داخلی بهشت زهرا(س) شوند؛ دسترسی به قطعات شهدا و قطعات جدید نیز از این مسیر امکان‌پذیر است.

مدیرعامل بهشت زهرا(س) تصریح کرد: ساکنان مناطق شرق تهران می‌توانند از طریق بزرگراه شهید رجایی یا مسیر شرق به غرب بزرگراه آزادگان وارد جاده قدیم قم به سمت جنوب شده و پس از عبور سه راهی باقرشهر از در‌های باب‌الرضا(ع) و باب‌الزهرا(س) وارد قطعات قدیم شوند؛ همچنین از طریق در‌های باب‌الحیدر و باب الحوائج نیز به قطعات جدید نیز دسترسی داشته باشند.

انتهای پیام
captcha