حضرت فاطمه(س)؛ الگویی برای تمام بشریت
کد خبر: 3793501
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۱
آیت‌الله دژكام اظهار كرد:

حضرت فاطمه(س)؛ الگویی برای تمام بشریت

گروه معارف ــ نماینده ولی فقیه در استان فارس با یادآوری روایت‌هایی درباره حضرت زهرا(س) تأكید كرد كه آن حضرت ‌الگویی تمام عیار از انسان كامل برای تمام بشریت تا انتهای تاریخ هستند.

به گزارش ایكنا از فارس، آیت‌الله لطف‌الله دژکام، نماینده ولی فقیه در استان فارس، شب گذشته، 6 اسفندماه در مراسم تلبس و عمامه‌گذاری طلاب مدارس علمیه شیراز که در حرم مطهر احمدبن موسی شاهچراغ(ع) برگزار شد، ضمن تبریك فرارسیدن میلاد بانوی دو عالم حضرت زهرا(س) حدیثی از امام صادق(ع) را درباره آن حضرت یادآور شد كه فرمود حضرت زهرا(س) سیده نسا نخستین و آخرین است، گفت: در جهان بشریت هیچ بانونی به حضرت زهرا(س) نمی‌رسد.
وی همچنین به روایتی درباره بانوی دو عالم اشاره كرد و گفت: حضرت زهرا(س) از هر جهت به پیامبر گرامی اسلام(ص) شباهت داشتند و یك الگوی تمام عیار از انسان كامل برای تمام بشریت تا انتهای تاریخ هستند.
آیت‌الله دژكام در ادامه سخنان خود به فرمایشات مقام معظم رهبری اشاره كرد و گفت: طلاب و روحانیان باید خود را برای 60 سال خدمت به اسلام و نظام اسلامی آماده كنند.
امام جمعه شیراز با یادآوری توصیه‌هایی درباره تبلیغ دین توسط روحانیان گفت: بنا نیست طلاب و روحانیان سخنان جدید بزنند بلکه باید سخنان ائمه(ع) را بازگو و مطالبی بیان کنند که اساس دین آن را تأیید می‌کند.
وی همچنین طلاب را به نوشتن مقاله‌ای درباره «حوزه علمیه و گام دوم انقلاب اسلامی» تشویق کرد و گفت: در قسمتی از بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی که مقام معظم رهبری مطرح کرده‌اند، آمده است که باید در راستای ایجاد تمدن نوین اسلامی و آمادگی برای طلوع خورشید عظمی گام برداریم.
آیت‌الله دژكام خواستار توجه طلاب و روحانیان به فعالیت‌های پژوهشی و علمی شد و گفت: حوزه علمیه جای تلاش و تحقیق و پژوهش است و باید جایگاه مقام علم را حفظ کنیم و در زمینه علم و پژوهش میدان‌داری کنیم.
انتهای پیام

captcha