حق تقوا را ادا كنیم/ روحانیان اندوخته علمی خود را افزایش دهند
کد خبر: 3793512
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۱

حق تقوا را ادا كنیم/ روحانیان اندوخته علمی خود را افزایش دهند

گروه معارف ــ نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری با تأكید بر این نكته كه باید حق تقوا را ادا کنیم، خواستار توجه طلابی كه ملبس به لباس روحانیت می‌شوند به این نكته شد.

به گزارش ایكنا از فارس، آیت‌الله سیدعلی‌اصغر دستغیب، تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی(ع)، شب گذشته، 6 اسفندماه در مراسم تلبس و عمامه‌گذاری طلاب مدارس علمیه شیراز که در حرم مطهر احمدبن موسی شاهچراغ(ع) برگزار شد، با بیان اینکه روحانیان باید به جامعه حیات ببخشند، افزود: آنچه خداوند از روحانیان انتظار دارد، اجرای تقوا و همان اجرای واجبات و ترک محرمات است که باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

انتظار از روحانیان این نیست كه علامه دهر باشند
وی با تأكید بر این نكته كه باید حق تقوا را ادا کنیم، خواستار توجه طلابی كه ملبس به لباس روحانیت می‌شوند به این نكته شد و خطاب به آنان تأكید كرد: انتظار جامعه از روحانیان این نیست که علامه دهر باشند، بلکه انتظار آنان در حدی است که نیازها و پرسش‌ها را پاسخ دهند، البته نباید انتظار مردم این باشد که هر سئوالی را بلافاصله روحانیان پاسخ دهند بنابراین روحانیان باید هر چه بیشتر اندوخته علمی پیدا کنند.
آیت‌الله دستغیب با یادآوری رسالت‌های روحانیان گفت: فردی که به تبعیت از انبیای الهی خود را موظف می‌داند که برای جامعه اسلامی عنصر مفیدی باشد، قطعاً ادامه دهنده راه آنان نیز خواهند بود و جامعه را نیز به این مسیر هدایت خواهد کرد.
نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری خواستار توسعه فعالیت‌های پژوهشی حوزه‌ها شد و گفت: باید از تحولی که در حوزه‌های علمیه پیدا شده و رشته‌های تخصصی بسیاری که در حوزه علمیه قم و دیگر استان‌ها از جمله شیراز وجود دارد، استفاده کرد.
وی ادامه داد: همچنین طلاب و روحانیان باید توجه داشته باشند که سیره امامان معصوم(ع) دقیقاً در زندگی را رعایت کنند، لباس و عمامه باید ملتزم مبارزه با هوا نفس باشد و حق آن ادا شود.

لباس روحانیت نباید موجب خودبینی شود
آیت‌الله دستغیب با بیان اینکه لباس روحانیت نباید موجب خودبینی شود، گفت: البته وقار باید رعایت شود، اما این به معنای تکبر و اینکه خود را نسبت به دیگران برتر بدانیم، نیست. تواضع نه فقط برای پدر و مادر و اقوام بلکه باید برای آحاد مردم باشد. 
وی با تأكید بر اینكه روحانیان باید مدافع حقیقی اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی باشند، گفت: دفاع ناشیانه بسیار خطرناک است، اما دفاع عالمانه با توجه به شرایط و آن چیزی که بنیان و اساس به صورت واقعی دعوت به اطاعات تکریم و تبعیت از ولی امر یک اصل اساسی است.
رئیس جامعه روحانیت شیراز با یادآوری فرمایشات امام راحل در این زمینه ادامه داد: امام فرمودند و امروز نیز تجربه کرده‌ایم که ولایت فقیه ضامن بقای ارزش‌های اسلام و انقلاب است.
انتهای پیام

captcha