برگزاری جشن عمامه‌گذاری و تجلیل از برگزیدگان جشنواره علامه حلی در اراک
کد خبر: 3804185
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۵

برگزاری جشن عمامه‌گذاری و تجلیل از برگزیدگان جشنواره علامه حلی در اراک

گروه معارف ــ جشن عمامه‌گذاری ۶۰ طلبه واجد شرایط و تجلیل از برگزیدگان استانی جشنواره علامه حلی در مجتمع حوزوی خاتم‌الانبیاء (ص) اراک برگزار می‌شود.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، دومین جشنواره استانی و دهمین دوره جشنواره کشوری علامه حلی و همچنین جشن عمامه‌گذاری 60 طلبه واجد شرایط چهارشنبه، 28 فروردین در مجتمع حوزوی خاتم‌الانبیاء(ص) اراک برگزار می‌شود.
حجت‌الاسلام مصطفی اوحدی، معاون تهذیب حوزه علمیه استان مرکزی در مورد جشن عمامه‌گذاری طلاب گفت: 75 نفر از طلاب حوزه علمیه اراک، ساوه، محلات، خمین و شازند در کارگاه تلبس روز پنجشنبه، 22 فروردین‌ماه شرکت داشتند که از این تعداد بیش از 60 طلبه جهت شرکت در جشن عمامه‌گذاری اعلام آمادگی کردند.
وی تصریح کرد: جشن عمامه‌گذاری روز چهارشنبه، 28 فروردین در مجتمع حوزوی خاتم‌الانبیاء(ص) اراک با حضور آیت‌الله دری نجف‌آبادی، نماینده ولی فقیه در استان، آیت‌الله سپاسی آشتیانی مدیر حوزه علمیه استان و مدیران مدارس علمیه و علما و فضلا برگزار می‌شود.
حجت‌الاسلام مرادی، معاون پژوهش حوزه علمیه استان مرکزی نیز از برگزاری آیین تجلیل از برگزیدگان دومین جشنواره استانی علامه حلی در روز چهارشنبه، 28 فروردین خبرداد و افزود: امسال دومین سالی است که جشنواره به صورت استانی برگزار می‌شود.
وی با اشاره به اینکه جشنواره علامه حلی در سطح کشور برای دهمین سال است که برگزارمی‌شود، اظهار کرد: در دومین جشنواره استانی علامه حلی در تاریخ یاد شده 25 نفر از طلاب آقا، 25 نفر از اساتید داور و 45 نفر از بانوان طلبه مورد تجلیل قرار می‌گیرند.
حجت‌الاسلام مرادی آثار ارسالی به دهمین جشنواره علامه حلی سراسری و دومین جشنواره استانی را 300 اثر عنوان و با اشاره به اینکه 10 درصد آثار بارگذاری شده کپی بوده و در همان مرحله ابتدایی حذف و وارد چرخه ارزیابی نشدند، افزود: تقریباً یک پنجم آثار تقدیر می‌شود، حتی می‌توانستیم از این بیشتر تجلیل شوند اما سختگیری اساتید باعث شد تعداد تقدیری‌ها در همین حد باشد. نوع نگارش، انتخاب موضوع، نحوه بیان و تحلیل و همچنین عدم کپی‌برداری نشان از توانمندی طلاب استان دارد؛ آثار برگزیده استانی به جشنواره کشوری راه می‌یابند.
وی از ثبت‌نام و بارگذاری آثار جهت یازدهمین جشنواره علامه حلی خبرداد و گفت: در طول سال تحصیلی 97 – 98 سایت جهت بارگذاری آثار تا پایان فروردین‌ماه باز است و پس از پایان یافتن بازه زمانی ثبت‌نام اقدامات ارزیابی آغاز می‌شود.
انتهای پیام

captcha