فراخوان جشنواره دهم شعر رضوی به زبان عربی منتشر ‎شد
کد خبر: 3805935
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۴

فراخوان جشنواره دهم شعر رضوی به زبان عربی منتشر ‎شد

گروه فرهنگی ــ فراخوان دهمین جشنواره شعر رضوی به زبان عربی(یادمان دعبل خزاعی) از سری برنامه‌های هفدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) در خوزستان منتشر ‎شد.

فراخوان جشنواره دهم شعر رضوی به زبان عربی منتشر ‎شد

به گزارش ایکنا از خوزستان، فراخوان دهمین جشنواره شعر رضوی به زبان عربی(یادمان دعبل خزاعی) از سری برنامه‌های هفدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) در خوزستان منتشر ‎شد.

اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با همکاری بنیاد بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا(ع) به مناسبت میلاد حضرت علی بن موسی الرضا(ع) و حضرت فاطمه معصومه(س) دهمین جشنواره شعر رضوی به زبان عربی را برگزار می‌کند.

محورهای موضوعی جشنواره:
بخش اصلی:
سیره و زندگی حضرت امام رضا(ع)، مناقب و صفات حضرت رضا(ع)، کرامات و فضیلت‌‌ها، جلوه‌های فرهنگ رضوی(علم، شفاعت، حلم، مهربانی، کرامت و ...)

بخش ویژه:
برگزاری نشست‌های علمی پژوهشی و ارائه مقالات درباره شاعرانی که به مدح، ثنا و مناقب امام رضا(ع) پرداخته‌اند: مانند دعبل خزاعی، ابن سکیت، ابونواس اهوازی.
برگزاری نشست‌های شعرخوانی آثار شاعران دوره امام رضا(ع)
برگزاری جلسات مشاعره به زبان عربی
برپایی کاروان نمادین ورود امام رضا(ع) به ایران در شهرهای خرمشهر، بهبهان و دزفول

شرایط شرکت در جشنواره:
ارسال آثار در همه سبک‌ها و قالب‌های شعر عربی(قصیده، غزل، ابوذیه، موال و ...) آزاد است. اشعار باید از محتوای مناسب درباره مدح، ثنا و مناقب امام هشتم(ع) برخودار باشند. آثار ارسالی در کنگره و یا جشنواره شعر دیگری شرکت نکرده باشند. برای ارائه دهندگان محدویت سنی وجود ندارد. ثبت نام به صورت الکترونیک است و اشعار در پایگاه Portal.shamstoos.ir  پس از ثبت نام بارگذای شود.
لازم به ذکر است با توحه به محدودیت‌های موجود در استان خوزستان به دلیل وقوع سیل، اشعار در کاغذ A4 و در نرم افزارWORD2007  یا 2010  با فونت 14 به همراه CD به دبیرخانه جشنواره ارسال شود.
شاعران مقیم خارج از کشور می‌توانند آثار خود را به همراه تقاضای شرکت در جشنواره به دفاتر رایزنی‌های فرهنگی و یا سفارت جمهوری اسلامی در آن کشور تحویل دهند و یا از طریق ایمیل ارسال کنند. شرکت کنندکان می‌توانند 3 اثر خود را به دبیرخانه ارسال کنند.

گاه شمار:
تاریخ برپایی کاروان نمادین ورود امام رضا(ع) به ایران 12 تیر همزمان با سالروز میلاد حضرت فاطمه معصومه(س)، مهلت ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره 25 خرداد همزمان با روز بزرگداشت حضرت احمد بن موسی شاهچراغ و تاریخ برگزاری جشنواره 25 تیر اعلام شده است.

نشانی دبیرخانه:
اهواز، امانیه، خابان فلسطین، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، معاونت فرهنگی، صندوق پستی 438.

انتهای پیام

captcha