شورای شهر اهواز انتظار مردم را برآورده نکرده است
کد خبر: 3806560
تاریخ انتشار : ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۹

شورای شهر اهواز انتظار مردم را برآورده نکرده است

گروه سیاست و اقتصاد ـ امام جمعه موقت اهواز با بیان اینکه شوراهای شهر به خصوص در شهرستان اهواز انتظار مردم را برآورده نکرده‌اند، گفت: شوراها به‌دنبال تحمیل نیروی اضافی به شهرداری‌ها و همچنین سهم‌خواهی از آن بوده‌اند و عملکردشان مورد استقبال مردم نیست.

شورای شهر اهواز انتظار مردم را برآورده نکرده است

به گزارش ایکنا از خوزستان، حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن حسن زاده امام جمعه موقت اهواز در خطبه‌های نماز جمعه امروز، 6 اردیبهشت‌ماه اهواز بیان کرد: ماه شعبان مقدمه ورود به ماه مبارک رمضان است و براساس روایت‌های موجود برای ورود به ماه خدا باید آمادگی داشته باشیم. عمده آمادگی برای ورود به ماه رمضان، با توبه اتفاق می‌افتد.

وی با بیان اینکه شخص باید در ماه شعبان توبه کند، افزود: هر زمان که انسان از عبودیت و بندگی خدا خارج شود، باید به سوی خدا بازگردد و توبه کند. شخص باید در ماه شعبان توبه کند تا با پاکی وارد ماه مبارک رمضان شود.

امام جمعه موقت اهواز با اشاره به اینکه مومن اهل کینه نیست، تصریح کرد: پیامبر می فرماید مومنی که از شخصی کینه دارد و آن کینه را از خود دور نکرد، دورترین افراد به من است. مومنان باید برنامه و اساس زندگیشان عفو باشد و از کوتاهی و قصور مردم بگذرند.

حسن زاده عنوان کرد: مهمترین برکت ماه شعبان و رمضان مغفرت الهی است. این عفو و مغرفت الهی زمانی نصیب مردم خواهد شد، که مردم از یکدیگر گذشت کنند و کینه را از دل‌های خود دور کنند. باید در ماه شعبان از یکدیگر بگذریم و ماه رمضان را در یک فضای سرشار از محبت و معرفت نسبت به یکدیگر آغاز کنیم.

وی با اشاره به ورود به دهه تکریم و غبارروبی مساجد ادامه داد: در خوزستان مساجد بسیار پویا و فعالی وجود دارد. در این روزها که با تهاجم فرهنگی و شبیه خوان دشمنان مواجه هستیم، مهمترین سنگر ما مساجد هستند و مسولان باید به این مساله توجه داشته باشند.

امام جمعه موقت اهواز در خصوص روز شوراها بیان کرد: شوراهای شهر به خصوص در شهرستان اهواز انتظار مردم را برآورده نکرده اند. این شوراها کارآمدی لازم را که باید داشته باشد، تا کنون نداشته‌اند. شوراها به دنبال تحمیل نیروی اضافی به شهرداری‌ها و همچنین سهم خواهی از آن بوده‌اند و عملکردشان مورد استقبال مردم نیست.

حسن زاده گفت: زشت است که ناکارآمدی مدیریت شهری را در بخش های مختلف به عهده جنگ بگذاریم. مدیریت‌ها باید به دور از منافع شخصی و جناح‌بندی‌های قومیتی باشد و برای عمران و آبادانی اهواز تلاش شود.

وی با اشاره به روز کارگر اظهار کرد: کارگران نقش اساسی در رشد و رونق تولید دارند. کارگران در عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی نقش اساسی دارند و در این زمینه می‌توانند با کار جهادی به آنچه که کشور می‌خواهد دست پیدا کنند.

امام جمعه موقت اهواز گفت: آنچه که در درون کشور تولید می‌شود و یا واردات آن ضروری نیست را نباید اجازه داد تا به کشور وارد شود. باید مانع واردات غیر ضروری به درون کشور شد تا بتوانیم تولید را در کشور توسعه دهیم.

حسن زاده گفت: مساله تحریم، مساله جدیدی برای کشور نیست و در دوره‌های مختلف با شدت و یا ضعف‌هایی همراه بوده است. اینکه دشمن فکر کند که ایران دست‌های خود را مقابل دشمنان بالا خواهد برد و فروش نفت خود را صفر خواهد کرد، امکان پذیر نیست زیرا ما 40 سال است که تجربه‌هایی را در این زمینه داریم و هیچگاه تسیلم نخواهیم شد.

وی با بیان اینکه بحث تحریم فروش نفت ایران یک فرصت برای کشور است، ادامه داد: این کار فرصتی است تا از اتکا به نفت فاصله بگیریم و فرهنگ تلاش و خودکفایی را در دیگر زمینه‌ها نیز تجربه کنیم. این فرهنگ باید در کشور رایج شود تا فقط به نفت وابسته نباشیم.

امام جمعه موقت اهواز با بیان اینکه کارشناسان علت‌های وقوع سیلاب را باید به صورت علمی و به دور از حب و بغض ها ریشه یابی کنند، گفت: مجموع برکاتی که بارندگی‌های اخیر برای کشور داشت بیش از آسیب‌ها و خسارت‌ها بوده است. مردم با سختی در مناطق سیل زده زندگی می‌کنند و مسولان باید تلاش خود را انجام دهند تا از این آسیب‌ها کم کنند.

حسن زاده خاطرنشان کرد: دولت مساله بازسازی را با دقت و سرعت هرچه تمام آغاز کند اما در این زمینه نباید دقت فدای سرعت شود تا پس از مدتی مجددا شاهد مشکلاتی در آن مناطق باشیم.

انتهای پیام

captcha