مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان‌شرقی معرفی شد
کد خبر: 3807836
تاریخ انتشار : ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۷:۵۱

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان‌شرقی معرفی شد

گروه اجتماعی ــ سردار سرتیپ دوم پاسدار اصغر عباسقلی زاده، به‌عنوان مدیرکل جدید بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان‌شرقی معرفی و از خدمات پنج ساله سردار عزت‌الله جعفری قدردانی شد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس آذربایجان شرقی معرفی شد

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، عصر روز گذشته، دهم اردیبهشت‌ماه سردار سرتیپ دوم پاسدار اصغر عباسقلی‌زاده، به‌عنوان مدیرکل جدید بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان‌شرقی معرفی و از خدمات پنج ساله سردار عزت‌الله جعفری قدردانی شد.
امیر سرتیپ محمدفهمیده قاسم زاده، جانشین رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در این مراسم از دفاع مقدس به‌عنوان افتخار ماندگار تاریخ ایران برشمرد که در آن رشادت‌ها، دلیرمردی‌ها و جان‌فشانی‌های ملت ایران موج می‌زند.
وی افزود: اندیشه دفاعی امام راحل‌(ره) در دوران دفاع مقدس بسیار خاص بود که در آن هنر به میدان آوردن اقشار مختلف مردم به میدان جبهه به منصه ظهور رسید.
وی با تأکید بر اینکه دفاع مقدس را نباید به طبقه و قشر خاصی محدود کرد، اظهار کرد: ما در این جنگ نابرابر پیروز حتمی بودیم زیرا که در آن استراتژی دشمن به‌طور کامل شکست خورد و توانستیم فرهنگ دفاع مقدس را به فرهنگ مقاومت تبدیل کنیم.
امیر فهمیده، بیانیه گام دوم انقلاب را ترسیم مسیر انقلاب اسلامی در دوران جدید و برای نسل جدید و جوان دانست که در آن همه اقشار مردم به‌ویژه رزمندگان و پیشکسوتان عرصه جبهه و جنگ نقش مهم و تعین کننده دارند.
وی با بیان اینکه بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس برای اعتلای جایگاه این دوران با ارزش تلاش می‌کند، گفت: این مجموعه به‌صورت هیئت امنایی اداره شده و ترکیبی از دولت، نیروهای مسلح و تشکل‌های مردم نهاد است.
جواد رحمتی، معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی نیز در این مراسم با تاکید بر اینکه برای انتقال فرهنگ و خاطرات دفاع مقدس باید پیشکسوتان این عرصه وارد میدان شوند، گفت: رزمندگان ما در طول هشت سال دفاع مقدس با آموزه‌های دینی و الهی وارد جنگ شدند و توانستند با دستان خالی دشمن را شکست دهند.
وی فرهنگ معنوی ایثار و شهادت‌طلبی را رمز پیروزی ایران در دفاع مقدس خواند و افزود: هنوز هم با همان فرهنگ و مجاهدت می‌توان در برابر تهدیدهای ظالمانه دشمنان ایستادگی کرد و به پیش رفت.
وی استفاده از فناوری‌های نوین در انتقال فرهنگ دفاع مقدس به نسل جدید و جوان طی سال‌های گذشته را ناکافی دانست و ادامه داد: دفاع مقدس دارای ظرافت‌ها و کیفیت بی‌‌نظیری بود که باید این مسائل با استفاده از زبان‌های مختلف هنری و علمی و منطقی به نسل جوان و آینده منتقل شود.
سردار عزت‌الله جعفری، مدیرکل سابق بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان‌شرقی نیز با ارائه گزارشی از عملکرد مدیریت 5 ساله خود، گفت: ضبط و ثبت یک هزار و 450 ساعت از خاطرات رزمندگان دفاع مقدس در این مدت به انجام رسید.
وی افزود: در این مدت برای 9 هزار و 500 دانشجوی 42 دانشگاه آذربایجان‌شرقی درس دفاع مقدس توسط 70 نفر از استادان این حوزه تدریس شد و در حال حاضر نیز 6 هزار و 500 نفر در حال تحصیل این درس هستند.
وی احداث 53 یادمان شهدای گمنام در استان را از دیگر اقدامات دوره مسئولیت خود برشمرد که برای ساخت و تجهیز آن‌ها 60 میلیارد ریال کمک مردمی جمع‌آوری و هزینه شده است.
سردار جعفری به چاپ و نشر سالانه 30 عنوان کتاب توسط بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان‌شرقی اشاره و اضافه کرد: وجود 10 هزار شهید، 22 هزار جانباز و 65 هزار رزمنده استان ظرفیتی بس عظیم و مهم برای توسعه نشر کتاب در این حوزه است.
سردار عباسقلی‌زاده از رزمندگان و فرماندهان دوران دفاع مقدس بوده و از اسفند‌ماه سال 1362 در استخدام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است که پیش از این به‌عنوان جانشین فرمانده لشکر عاشورا انجام وظیفه می‌کرد.
انتهای پیام

captcha