امدادرسانی هلال‌احمر به ۱۱۸ هزار لرستانی در سیل اخیر
کد خبر: 3808473
تاریخ انتشار : ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۶

امدادرسانی هلال‌احمر به ۱۱۸ هزار لرستانی در سیل اخیر

گروه اجتماعی ــ مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر لرستان از انجام بیش‌از ۷۰۰ سورتی پرواز در مناطق سیل‌زده لرستان خبر داد و گفت: در سیلاب اخیر به بیش‌از ۱۱۸ هزار نفر امدادرسانی شد و بیش‌از ۱۴ هزار تخته چادر میان خانوارهای ۱۰۳۹ روستا و ۱۱ شهر توزیع شده است.

امدارسانی هلال‌احمر به ۱۱۸ هزار لرستانی در سیل اخیربه گزارش ایکنا از لرستان، صارم رضایی، مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر لرستان امروز شنبه، چهاردهم اردیبهشت در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: جمعیت هلال‌احمر لرستان در سیلاب اخیر تمام تلاش خود را جهت کاهش آلام آسیب‌دیدگان به‌کار بست و از هیچ کوششی دریغ نکرد و توانست خدمات رضایت‌بخشی را ارائه دهد.
وی ضمن تبریک ماه مبارک رمضان و فرارسیدن هفته هلال‌احمر، افزود: در سیلاب اخیر به بیش‌از ۱۱۸ هزار نفر امدادرسانی شد و بیش‌از ۱۴ هزار تخته چادر میان خانوارهای ۱۰۳۹روستا و ۱۱ شهر توزیع‌ شده است.
رضایی ادامه داد: ۲۱۶۰ منزل مسکونی نیز با استفاده از موتورهای پمپ آب و لجن کش‌های جمعیت هلال‌احمر استان تخلیه شدند.
وی با اعلام این‌که ۱۲ بالگرد درمجموع بیش‌از ۷۰۰ سورتی پرواز را انجام دادند، اضافه کرد: حوزه جوانان در قالب سه مرحله با اعزام اعضای جوان کار پاک‌سازی منازل روستایی و شهری را از گِل‌ولای انجام داده و در مرحله دیگر نیز گروه‌های حمایت روانی «سحر» را به این مناطق سیل‌زده اعزام کرد.
مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر لرستان گفت: تیم درمان (hcu) جمعیت هلال‌احمر به بیش‌از شش هزار نفر خدمات پزشکی، پرستاری بهداشت و روان ارائه کرد.
وی اضافه کرد: حوزه داوطلبان نیز با جمع‌آوری ۴۴ هزار تخته پتو، ۱۱۳۰۱ متر موکت، ۳۳۰ تخته فرش، آب‌معدنی، برنج، روغن و... این اقلام را بسته‌بندی کرده و در اختیار خانوارهای سیل‌زده قرار داد.
مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر لرستان در پایان به امدادرسانی در شهرستان نورآباد اشاره کرد و گفت: در سیلاب اخیر ۲۴۱ روستا در شهرستان دلفان امدادرسانی شده و درمجموع ۱۰۲۰ دستگاه چادر، ۲۶۳۴ تخته پتو، ۶۲۵ تخته موکت، ۱۳۷ چراغ والور، ۱۹۳۱ کیلوگرم نایلون پوششی، ۳۸۷۸ بسته غذایی ۷۲ ساعته، ۵۵۴ بسته غذایی یک‌ماهه، ۲۲۶۹ بسته بهداشتی، آب‌معدنی و قرص نان را به مردم شهرستان نورآباد ارائه کرده‌ایم.

انتهای پیام

captcha