نمایشگاه قرآن؛ فرصتی مناسب برای حمایت از جریان‌های مروج قرآن
کد خبر: 3812420
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۴

نمایشگاه قرآن؛ فرصتی مناسب برای حمایت از جریان‌های مروج قرآن

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ معاون فرهنگی و امور اجتماعی شهرداری اهواز با بیان اینکه نمایشگاه قرآن امسال از تنوع خوبی برخوردار است، گفت: نمایشگاه، زمینه خوبی برای حمایت از جریان‌هایی است که تلاششان در حوزه آموزش قرآن و ترویج مفاهیم قرآن است.

نمایشگاه قرآن؛ فضای خوبی برای حمایت از جریان‌های مروج قرآن کریم

به گزارش ایکنا از خوزستان، احمد سراج، معاون فرهنگی و امور اجتماعی شهرداری اهواز، در حاشیه بازدید از سیزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت اهواز، ضمن حضور در غرفه خبرگزاری قرآن در گفت‌وگو با این رسانه درباره نمایشگاه قرآن گفت: نمایشگاه از تنوع خوبی برخوردار است و زمینه خوبی برای حمایت از جریان‌هایی است که تلاششان در جهت اجرای برنامه‌های قرآنی به ویژه در حوزه آموزش قرآن و ترویج مفاهیم قرآن است.

وی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و تأکید رهبر انقلاب بر ترویج معنویت و اخلاق دارند، اظهار کرد: ترویج اخلاق و معنویت با محوریت قرآن کریم قطعاً از وظایف ما است. هر چقدر مفاهیم و ارزش‌های قرآنی را در حوزه سبک زندگی ایرانی - اسلامی با استفاده از ابزار هنر، برای مخاطب کودک و نوجوان بیان کنیم قطعاً از ماندگاری بیشتری برخوردار است.

سراج ضمن تقدیر از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در برگزاری این رویداد قرآنی در ماه مبارک رمضان گفت: ما به عنوان معاونت فرهنگی شهرداری اهواز، غرفه‌ای را در این نمایشگاه برپا کردیم که در آن به تعویض مصاحف کهنه و اهدای قرآن نو پرداخته می‌شود. همچنین اتوبوس کتاب ما که مروج کتابخوانی است و اتوبوس سلامت ما با توجه به اینکه در ماه رمضان هستیم، در نمایشگاه مستقر هستند.

معاون فرهنگی و امور اجتماعی شهرداری اهواز با بیان اینکه ما به نوبه خود در برپایی محافل قرآنی در ماه رمضان تلاش کردیم؛ افزود: 12 محفل قرآنی در مناطق کم‌برخوردار اهواز در این ایام برنامه‌ریزی شده‌اند. یک محفل نیز در حرم علی‌بن مهزیار اهوازی ویژه بانوان برپا خواهد شد. الحمدلله این محافل با استفاده از ظرفیت قاریان، گروه‌های تواشیح و مبتهلین و حفاظ استان برگزار شده‌اند. همچنین مواکب کریم اهل‌بیت(ع) با مشارکت مساجد در سطح شهر برپا شده و مروج طرح افطاری ساده هستند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: برای دومین سال پیاپی ستاد استقبال از عید سعید فطر را تشکیل دادیم، در این ستاد برنامه‌های خوبی جهت استقبال از عید، فضاسازی، برنامه‌های بزرگ معایده، جشن‌های بزرگ و نورافشانی و اقامه نماز عید پیش‌بینی شده است.

انتهای پیام

captcha