نمایشگاه‌های قرآن به اتاق فکر نیاز دارند
کد خبر: 3812725
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۸

نمایشگاه‌های قرآن به اتاق فکر نیاز دارند

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ حجت‌الاسلام‌والمسلمین شفیعی با بیان اینکه ارتباط با قرآن در ماه رمضان نقطه آغاز است و ایستگاه آخر نیست تا آنجا که به فرهنگ عمومی جامعه تبدیل شود، گفت: نمایشگاه‌ قرآن به یک اتاق فکر نیاز دارد تا آن را به روز کند و نگذارد بین این حرکت و حرکت عمومی جامعه فاصله ایجاد شود.

شفیعی

به گزارش ایکنا از خوزستان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمحسن شفیعی، رئیس دفتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان در سیزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت خوزستان در جمع خبرنگاران گفت: ماه رمضان فرصت بسیار مناسبی برای توسعه علایق قرآنی است.

وی ادامه داد: ماه رمضان ظرف نزول قرآن کریم است و از این رو ارتباط ماه رمضان و قرآن ارتباط اساسی و پیوسته است. در روایت هم آمده که فصل نشاط قرآن، ماه رمضان است و بنابراین توسعه ارتباط قرآن در حوزه قرائت، ترتیل، تجوید نباید محدود بماند بلکه این نقطه آغاز است نه نقطه توقف؛ ایستگاه اول است و آخر نیست.

شفیعی افزود: مرحله بعدی تدبر در قرآن و تطبیق زندگی ما با آموزه‌های معجزه الهی است تا قرآن به فرهنگ عمومی تبدیل شود یعنی آیات قرآن همچون ضرب‌المثل‌های فارسی به شاهد مثال‌های گفتار ما تبدیل شود که در جامعه آثار مثبتی دارد.

از کارهای تکراری پرهیز شود
رئیس دفتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان، درباره برگزاری نمایشگاه قرآن، تصریح کرد: نمایشگاه‌های قرآنی که محور آنها نشر فرهنگ قرآن است دستاورد خوبی هستند اما باید به جد از اینکه تبدیل به کارهای تکراری شوند بپرهیزیم. باید همه دست اندرکاران فعالیت‌ها و حرکت‌های فرهنگی به دنبال این باشند که هربار یک گام به جلو بیایند. همیشه تأکیدم بر این بوده که بر محتوا باید پافشاری کنیم و از محتوای اصلی دست برنداریم اما قالب‌ها باید به روز باشند؛ یعنی بدانیم نسل امروز از چه ابزار و فناوری استفاده می‌کند و مفاهیم قرآنی را از همان طریق به او منتقل کنیم.

وی اظهار کرد: ضمن تقدیر از همه عوامل و قدرشناسی تلاش‌ها در برپایی این حرکت اما باید بگویم که نمایشگاه‌های قرآن به یک اتاق فکر نیاز دارند تا آن را به روز کند و نگذارد بین این حرکت و حرکت عمومی جامعه فاصله ایجاد شود. بپرهیزیم از اینکه مخاطب نمایشگاه‌های فرهنگی و قرآنی جمع ثابتی باشند بلکه باید به دنبال توسعه مخاطب بود و از هنر و زبان روز استفاده کرد.

انتهای پیام 

captcha