جای خالی تولیدات بومی در نمایشگاه قرآن و عترت خوزستان
کد خبر: 3812914
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۲

جای خالی تولیدات بومی در نمایشگاه قرآن و عترت خوزستان

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مدیر مؤسسه قرآنی اهل البیت(ع) رامشیر بر ارائه محصولات و تولیدات بومی خوزستان در نمایشگاه قرآن و عترت تأکید کرد و افزود: تولید محتوای نمایشگاه در استانی که قطب قرآن است، کم است. چند کار در این نمایشگاه ارائه شده، که کار خوزستان است؟

جای تولیدات مردم خوزستان در نمایشگاه قرآن و عترت کجاست؟

به گزارش ایکنا از خوزستان، محمود حمیداوی، مدرس قرآن و مدیر مؤسسه قرآنی اهل البیت(ع) رامشیر ضمن بازدید از نمایشگاه سیزدهم قرآن و عترت خوزستان در غرفه خبرگزاری قرآن حضور یافت و در ارتباط با برنامه‌های این مؤسسه گفت: هر سال در ماه مبارک رمضان، بیش از 35 محفل جزء خوانی قرآن کریم در سطح شهرستان رامشیر برگزار می‌شود که هر کدام حداقل 50 شرکت کننده دارد.

وی با اشاره به اینکه این محافل همه روزه مورد بازدید فرماندار و رؤسای ادارات قرار می‌گیرند، گفت: بحمدلله جایگاه قرآنیان رامشیر به گونه‌ای است که مسئولان شهرستان به محافل آنها توجه دارند. در رامشیر سعی کرده‌ایم به دور از چنددستگی کار کنیم و مردمی پیش برویم.

حمیداوی ادامه داد: یکی دیگر از برنامه‌های ما این است که طی چهار جمعه از قرآن آموزان سابق مؤسسه خواستیم درباره عوامل استقلال یک کار فرهنگی هم اندیشی کنند و این نشست‌های هم‌اندیشی در جمعه‌های ماه مبارک رمضان تشکیل می‌شود.

این مدرس قرآن با بیان اینکه رامشیر بچه‌های قرآنی مخلص و دلسوزی دارد که توانسته‌اند رامشیر را به عنوان یک پدیده قرآنی در استان مطرح کنند، با اشاره به برنامه‌های مؤسسه قرآنی اهل البیت(ع) اظهار کرد: جلسات تفسیر آیات مشکل قرآن کریم یکی از برنامه‌های روزانه مؤسسه در ماه رمضان است. همچنین روزانه بر اساس ادعیه روزانه ماه مبارک رمضان، مسابقه ای به صورت تستی طراحی شده است که در آن از مردم می‌خواهیم بگویند مهم ترین کلمه هر دعا کدام است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود درباره نمایشگاه قرآن نیز گفت: همین که این رویداد برقرار است خوب است. اما احساس می کنم خلأ زیادی دارد، گزینه‌های تکراری آن زیاد است؛ جای خیلی چیزها خالی است. تولید محتوای نمایشگاه در استانی که قطب قرآن است، کم است. چند کار در این نمایشگاه ارائه شده، که کار خوزستان است؟

مدیر مؤسسه قرآنی اهل البیت(ع) رامشیر گفت: اینجا ممکن است کتاب بفروشیم، عروسک بفروشیم، کتاب داستان یا کتاب کودک بیاوریم، اما چندتای آنها از خوزستان است؟ چقدر فضا برای خوزستانی ها باز شده است که اینجا بیایند و محصولات خود را ارائه دهند؟ ولو تولید گل باشد، تولید تندیس یا تابلو باشد. 

انتهای پیام

captcha