استمرار و جذابیت؛ لازمه برگزاری نمایشگاه قرآن مؤثر
کد خبر: 3813031
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۴

استمرار و جذابیت؛ لازمه برگزاری نمایشگاه قرآن مؤثر

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ رئیس سازمان برنامه و بودجه خوزستان درباره نمایشگاه قرآن گفت: از ارشاد استان خواهش کردیم که سعی کنند نمایشگاه را با جذابیت بیشتری ارائه دهند چون کارهای فرهنگی برای اینکه بتواند مؤثر باشد باید از دو ویژگی استمرار در ارائه و جذابیت برای مخاطب برخودار باشد.

استمرار و جذابیت؛ لازمه برگزاری یک نمایشگاه قرآن مؤثر

به گزارش ایکنا از خوزستان، امید حاجتی، رئیس سازمان برنامه و بودجه خوزستان در حاشیه نمایشگاه قرآن و عترت در جمع خبرنگاران گفت‌: چند وقتی است که این نمایشگاه قرآنی به صورت منظم در استان برگزار می‌شود. باید از مسئولان اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان که این زحمت را می‌کشند تقدیر و تشکر کرد.

وی اظهار کرد: تمام سعی و تلاش ما این است که در تمام برنامه‌هایی که در در طول سال در استان خوزستان برگزار می‌شود، همه از یک رنگ و بو و حال و هوای قرآنی سرچشمه بگیرند تا ما بتوانیم به صورت غیرمستقیم موضوعات قرآنی ناب را در زندگی مردم و فرهنگ آنها ساری و جاری کنیم؛ نه اینکه فقط در زمان‌های خاصی به این موضوع توجه کنیم.

جاجتی گفت: این آمادگی را داریم که در این زمینه هر نوع حمایتی؛ چه حمایت‌های مالی و چه هماهنگی‌هایی که باید بین مجموعه های مختلف انجام شود، در طول سال انجام دهیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه خوزستان افزود: از مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خواهش کردیم که این نمایشگاه خوبی را که برگزار شده سعی کنند با جذابیت بیشتری ارائه دهند چون کارهای  فرهنگی برای اینکه بتواند مؤثر باشد باید از دو ویژگی برخوردار باشد؛ یک استمرار در ارائه و دوم جذابیت در ارائه برای مخاطبی که جامعه هدف ما را تشکیل می‌دهد. هر چه این دو ویژگی‌ را پررنگ‌تر در برنامه‌های فرهنگی استان رعایت کنیم به اهداف والا و فاخر فرهنگ اسلامی ـ ایرانی نزدیک‌تر می‌شویم.

استمرار و جذابیت؛ لازمه برگزاری یک نمایشگاه قرآن مؤثر

وی در پایان درباره بودجه فرهنگی و قرآنی استان گفت: همه ساله اعتباراتی را در قالب اعتبارات اداره ارشاد و سایر دستگاه‌ها به آنها اختصاص می‌دهیم که به هر حال یکی از اولویت‌های اصلی، کارهای فرهنگی در زمینه بحث‌های قرآنی است. خود دوستان در ارشاد این قدر ذوق و علاقه دارند که قرآن را در اولویت کار خود قرار می‌دهند و نیازی نبود ما ورود و بر آن تأکید کنیم ولی اعتبارات موردنیاز همه ساله به تمام دستگاه‌های حوزه فرهنگی اختصاص داده می‌شود.

انتهای پیام

captcha