معرفی شهدای قرآنی در نمایشگاه قرآن و عترت خوزستان
کد خبر: 3813033
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۰

معرفی شهدای قرآنی در نمایشگاه قرآن و عترت خوزستان

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مدیرکل بنیاد شهید و امورایثارگران خوزستان معرفی شهدای قرآنی، تفأل به شهدا، عرضه وصایای شهدا و برگزاری یادواره یک شهید قرآنی را از برنامه‌های بنیاد شهید در نمایشگاه قرآن امسال برشمرد و گفت: اجرای طرح سپاس (دیدار با خانواده‌های شهدا و ایثارگران)، احیای شب ۲۷ رمضان در گلزار شهدا و برگزاری دعای ندبه از برنامه‌های بنیاد شهید در ماه رمضان است.

فرجیان

به گزارش ایکنا از خوزستان، عبدالرضا فرجیان، مدیرکل بنیاد شهید و امورایثارگران خوزستان، شب گذشته، 29 اردیبهشت ضمن بازدید از سیزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت خوزستان در غرفه خبرگزاری قرآن حضور یافت و در گفت‌وگو با این رسانه، گفت: نمایشگاه قرآن و عترت هر ساله پرشور برگزار می‌شود. با نگاهی که به نحوه برگزاری نمایشگاه شده است، جوانان و نوجوانان الحمدالله به میدان آمده و به  نمایشگاه جذب شده‌اند. سال‌های گذشته شاید کمتر بازدید کننده داشتیم. برگزاری نمایشگاه در محل نمایشگاه های بین‌المللی یک حرکت رو به جلو در پیش‌برد اهداف نمایشگاه بود.

وی درباره حضور بنیاد شهید در نمایشگاه امسال گفت: همکاران ما در بنیاد شهید در مناطق 1 و 2 اهواز حضور پرشوری در نمایشگاه امسال داشتند که از آنها تشکر می‌کنم. امسال با 4 غرفه در نمایشگاه حضور پیدا کردیم. در این غرفه‌ها هدف معرفی شهدای فعال قرآنی است.

فرجیان افزود: هر ساله در کنار نمایشگاه قرآن و عترت، توفیق داشتیم یادواره شهدای قرآنی استان را با محوریت یک شهید برگزار کنیم. امسال این یادواره با محوریت شهید نادر حمید شهید مدافع حرم برگزار شد. در قسمتی از غرفه طرح تفأل به شهدا را اجرا کردیم که با استقبال بازدیدکنندگان مواجه شد. یادمان شهدای قرآنی را در غرفه‌ها برپا کردیم.

مدیرکل بنیاد شهید و امورایثارگران خوزستان ادامه داد: وصیت‌نامه شهدا را به صورت خاص و با طراحی زیبا برای جذب مخاطب ارائه دادیم. ما 59 شهید مدافع حرم در استان داریم که در وصیت‌نامه‌های خود به حفظ حجاب تأکید داشتند و از همین رو امسال تلاش کردیم روی این موضوع کار کنیم.

وی گفت: همچنین ایثارگرانی در غرفه‌های بنیاد شهید برای معرفی توانمندی‌های هنری و فرهنگی خود حضور داشتند که به کتابت آیات قرآن در شب‌های نمایشگاه می‌پرداختند. ختم قرآن به نیت یازده‌هزار شهید خوزستان توسط بازدیدکنندگان هم از دیگر برنامه‌های بنیاد شهید بود.

فرجیان در ادامه درباره برنامه‌های بنیاد شهید در ماه مبارک رمضان اظهار کرد: یکی از برنامه‌های ما در در طول ماه مبارک رمضان، اجرای طرح سپاس یا دیدار با خانواده‌های شهدا و ایثارگران برای عرض سپاسگزاری است که برگزار شد که از تأکیدات مقام معظم رهبری است. این طرح ویژه رمضان در حال اجرا است. برگزاری دعای ندبه به یاد شهدای مدافع حرم و شهدای 31 شهریور نیز در طول چهار جمعه ماه رمضان انجام می‌شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امورایثارگران خوزستان گفت: برگزاری شب احیای 27 رمضان را توسط فرزندان شهدا پیش رو داریم. این شب مصادف پنج‌شنبه نهم خردادماه است. این مراسم در گلزار شهدا مرکزی اهواز برگزار می‌شود. سال اول این کار با حضور 70 نفر شروع شد ولی بحمدالله سال گذشته بالغ بر 4 هزار نفر در این برنامه معنوی شرکت کردند. یکی دیگر از کارهایی که در این ماه انجام می‌شود، حضور خانواده‌های شهدا و ایثارگران در راهپیمایی روز قدس است.

وی در پایان با اشاره به برگزاری یادواره‌های شهدا و معرفی شهدای قرآن و نماز گفت: برگزاری یادواره‌ها را برای رسیدن به این هدف مناسب می‌بینم چرا که اگر امروز هزاران کیلومتر آن‌ طرف‌تر فرزندان ما به دفاع از حریم ولایت می‌پردازند، این اثرگذاری یادواره‌هایی است که از دوران دفاع مقدس تا به امروز به یاد شهدا برپا شده است.

انتهای پیام

captcha