سایه سنگین گرانی بر سر حجاب برتر/اجرای «نذر حجاب» با محور رونق تولید
کد خبر: 3813088
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۲

سایه سنگین گرانی بر سر حجاب برتر/اجرای «نذر حجاب» با محور رونق تولید

سلیمانی با اعلام اجرای طرح فردوس یا نذر حجاب در نمایشگاه بین‌المللی قرآن، گفت: چادر از اقلام مصرفی جامعه ما است نباید اجازه داد که نوسانات ارزی بر قیمت آن اثر بگذارد. در پی نوسانات ارزی هفت هزار نفر در صنعت حجاب بیکار شدند.

به گزارش ایکنا، شبستان نوشت: «اسدالله سلیمانی» درباره اجرای طرح نذر «حجاب» یا «فردوس» در نمایشگاه قرآن اظهار کرد:‌ طرح نذر حجاب در بین بسیاری از جامعه بانوان نهادینه شده است.

روزانه نزدیک به ۲۵۰ تا ۳۰۰ چادر در غرفه نذر حجاب نمایشگاه دوخته می‌شود

مدیرعامل انجمن تولیدکنندگان محصولات حجاب افزود: امسال غرفه‌داران چادر در نمایشگاه بانی طرح نذر حجاب شدند که طی آن توسط بهترین و مجرب‌ترین خیاط‌ها روزانه نزدیک به ۲۵۰ تا ۳۰۰ چادر در نمایشگاه دوخته می‌شود.

سلیمانی با بیان اینکه نذر حجاب یک اقدام ترویجی و تکریمی برای بانوان محجبه است که بعد معنوی آن بیشتر برای ما اهمیت دارد، اظهار کرد: با توجه به اینکه تنها ۶ تا ۷ درصد پارچه‌های چادر در ایران تولید می شود و بقیه وارداتی است لذا قیمت چادر هم افزایش یافته، از این رو، تلاش کردیم در حجاب‌گستر از سود بین ۳۰ تا ۴۰ درصدی دو مدل صرفه نظر و آن را نذر حضرت زهرا(س) کنیم. در این راستا و در هماهنگی با بنیاد ملی مد و لباس این طرح اجرایی شد.

چادر از اقلام مصرفی جامعه ما است نباید نوسانات ارزی بر قیمت آن اثر بگذارد

مدیر اجرایی طرح ملی «فردوس»(نذر حجاب) بیان کرد: چادر از اقلام مصرفی جامعه ما است نباید اجازه داد که نوسانات ارزی بر قیمت آن اثر بگذارد و قیمت آن بالا برود، در صنعت تولید چادر ۱۲۵ هزار نفر کار می کنند با نوسانات ارزی و عدم حمایت مسئولان از آن ۷ هزار نفر بیکار شدند.

مدیرعامل انجمن تولیدکنندگان محصولات حجاب اضافه کرد: عدم حمایت مسئولان از تولیدات حجاب و عفاف تبعاتی نظیر بیکاری تولیدکنندگان و ناهنجاری‌های فرهنگی و اجتماعی را به دنبال دارد.

صنعت حجاب در بحران شدیدی به سر می‌برد

وی با بیان اینکه در غرفه نذر حجاب امسال از پارچه‌های چادر تولید شده شهرکرد استفاده شده است، گفت: این اقدام در راستای عمل به فرموده رهبر معظم انقلاب یعنی رونق تولید است، برای رونق تولید باید از کالاهای صددرصد ایرانی استفاده کنیم اما با توجه به اینکه توان پاسخگویی تولیدات داخلی چادر به نیاز بانوان تنها ۱۰ درصد است برای وارد کردن پارچه چادری از خارج هم ارز مورد نیاز وجود ندارد صنعت حجاب در بحران شدیدی به سر می‌برد.

از مراجع عظام تقاضا داریم که در نذر حجاب و عفاف شرکت داشته باشند

سلیمانی با بیان اینکه از مراجع عظام تقاضا داریم که به واسطه وجوهات خود در نذر حجاب و عفاف شرکت داشته باشند، ابراز کرد:‌ امروزه گرانی پارچه چادری حجاب برتر جامعه را تهدید می‌کند که نیاز به حمایت و پشتیبانی دلسوزان فرهنگی جامعه دارد.

مدیر اجرایی طرح ملی فردوس یا نذر حجاب درباره عملکرد غرفه نذر حجاب، تاکید کرد:‌ این نذر حجاب در دو مدل چادر خبرنگاری و دانشجویی به بازدیدکنندگان و متقاضیان عرضه می‌شود، ما پارچه‌های چادری شهرکرد را متری ۲۱ هزار تومان از کارخانه خریداری کرده و آن را ۱۰۰ هزار می فروشیم که در واقع باید مبلغی را نیز از خود هزینه کنیم.

مدیرعامل انجمن تولیدکنندگان محصولات حجاب درباره برخی سمپاشی ها درباره نذر حجاب، اظهار کرد: هر اقدام شایسته‌ای  در کشور انجام شود معاندان و دشمنان نظام مقابل آن مانع ایجاد می‌کنند درباره نذر حجاب هم برخی عنوان کردند که چرا برای تعویض چادر کهنه با چادر نو هزینه می‌شود در حالی که برای این طرح حتی یک ریال کمک دولتی وجود نداشته و در برخی مواقع با مانع مواجه شدیم؛ بخش نذر حجاب و عفاف نمایشگاه امسال صرفا توسط بخش خصوصی و مردمی حمایت شده است.

در نذر حجاب از بهترین برندهای چادر استفاده شده است

سلیمانی درباره کیفیت چادرهای عرضه شده در طرح نذر حجاب نمایشگاه قرآن، ابراز کرد: نذر حجاب یک اقدام ترویجی است که تلاش داریم در آن از بهترین برندها استفاده شود چراکه ما دنبال کسب رضایت و معامله با حضرت زهرا(س) هستیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه بسیاری از بازدیدکنندگان بخش حجاب و عفاف نمایشگاه خرید خود را به زمان نمایشگاه موکول می‌کنند ما باید سعی کنیم قیمت چادر در سطح پایین باشد که در انتخاب این حجاب برتر برخی بهانه جویی نکنند.

انتهای پیام

captcha