اجرای طرح «ضیافت آموزشی» در سراسر کشور/ نذری از جنس دیجیتال
کد خبر: 3813243
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۲

اجرای طرح «ضیافت آموزشی» در سراسر کشور/ نذری از جنس دیجیتال

گروه فناوری اطلاعات ــ بنیانگذار مجموعه آموزشی فرادرس با بیان اینکه این مجموعه درصدد است تا مواردی را ارائه کند که مهارت‌ها را شناسایی و به سمت خوداشتغالی سوق دهد، گفت: نذر حتما نباید غذای جسم باشد، بلکه می‌تواند غذای روح هم باشد و از این جهت از سایر فعالان در حوزه تولید و محتوا می‌خواهیم تا برای پربارتر شدن و فراگیری بیشتر به این طرح کمک کنند.

به گزارش خبرنگار ایکنا؛ سیدمصطفی کلامی‌هریس، بنیانگذار مجموعه آموزشی فرادرس و طراح نذر محتوای آموزشی در ماه مبارک رمضان در نشست بررسی راهکار‌های نذر محتوای آموزشی دیجیتال، که صبح امروز، 30 اردیبهشت‌ماه، در استودیوی مرکز رسانه‌های دیجیتال برگزار شد، اظهار کرد: مجموعه علمی - آموزشی فرادرس، در همراهی با اعضای هیئت علمی و تیم اجرایی آن، همزمان با ماه مبارک رمضان، چهارمین دوره نذر آموزشی را با عنوان «ضیافت آموزشی» در سراسر کشور برگزار می‌کند. در این طرح سراسری بیش از ۴۰ عنوان آموزشی غیر رایگان فرادرس، جهت استفاده دانشجویان به‌صورت رایگان ارائه شده است.

وی درباره تاریخچه فرادرس اظهار کرد: این طرح اولین‌بار در محرم ۹۶ با عنوان نذر آموزشی شکل گرفت و در سال ۹۷ آن را با عنوان ضیافت آموزشی ارائه کردیم. بر همین اساس کار را ادامه دادیم تا در رمضان ۹۸ دوره چهارم آن را اجرا کنیم. این طرح‌های آموزشی در دوره‌های گذشته حدود ۶۰۰ هزار درخواست کننده داشته که از ۳۰ تا ۵۰ عنوان طرح آموزشی را به‌طور رایگان در اختیار مخاطبان قرار داده است.

بنیانگذار مجموعه آموزشی فرادرس اظهار کرد: در حال حاضر بیش از ۱۶ هزار نفر آموزش‌های نرم‌افزار فتوشاپ را از طریق این طرح فراگرفته‌اند که قطعا بعد از دو ماه، با اجرای این طرح، دانش گرافیکی آنان ارتقا می‌یابد.

وی با اشاره به جایگاه نذر محتوای دیجیتال، ادامه داد: نذر حتما نباید غذای جسم باشد، بلکه می‌تواند غذای روح هم باشد و از این جهت از سایر فعالان در حوزه تولید و محتوا می‌خواهیم تا برای پربارتر شدن و فراگیری بیشتر به این طرح کمک کنند.

کلامی هریس بیان کرد: اجرای یک هفته‌ای این طرح معادل یک میلیون و ۲۰۰ ساعت مطالعه است که در مقابل نمایشگاه بین‌المللی کتاب و سرانه مطالعه آن که حدود شش میلیون ساعت مطالعه است، بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرد. مجموعه فرادرس بیش از ۸۰ پرسنل دارد که با توجه به استقبال بسیار بالا از این طرح و درخواست‌های جامعه دانشجویی در تلاش هستیم تا این تغییرات را از روش‌های جدید استخراج کنیم.

مدیرعامل مجموعه آ‌موزشی فرادرس گفت: تا امروز تعداد کل فرادرس‌های طرح ضیافت آموزشی به ۵۰ فرادرس رسیده که شامل گرافیک، نرم‌افزاری، برنامه‌ریزی، دروس پایه، شیوه ارائه علمی، تندخوانی و درست‌خوانی می‌شود. این طرح درواقع همه گروه‌های مخاطب را به نوعی در هر دسته پوشش می‌دهد.

وی ادامه داد: یک‌سری موارد هم با توجه به جمعیت مخاطبین انتخاب می‌کنیم که در حوزه‌های عمومی بیشتر به آن توجه می‌شود. هدف اصلی این است که بتوانیم بازه یک هفته‌ای را افزایش دهیم تا مخاطبان بیشتری از طرح‌های ما استفاده کنند. همچنین درصدد هستیم تا مواردی را که فرادرس ارائه می‌کند با شناسایی مهارت‌ها، به سمت خوداشتغالی سوق دهیم.

انتهای پیام
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
اشکبوس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۸/۰۳/۱۵ - ۰۰:۲۲
0
0
باعرض سلام وخسته نباشین از مدیریت محترم وکارکنان موسسه فرادرس,ضمن تشکر از زحمات شما در این موسسه اگه ممکن هستش لطف کنید آموزش نرم افزار کامسول برای رشته مهندسی مکانیک را در طرح ضیافت اضافه کنید که ما بتوانیم ازش رایگان استفاده کنیم.باتشکر وسپاس از موسسه خوبتون...
captcha