ایکنای خوزستان؛ به دور از جهت‌گیری و ثابت‌قدم در نشر اخبار بهینه قرآنی
کد خبر: 3813382
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۱
برای ۱۳ سالگی ایکنا خوزستان؛

ایکنای خوزستان؛ به دور از جهت‌گیری و ثابت‌قدم در نشر اخبار بهینه قرآنی

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ خبرگزاری ایکنا خوزستان در ۱۳ سالگی فعالیت خود با رویکردی جدید در نهایت صداقت، سخت‌کوشی، صبر و به دور از حاشیه و سوگیری سیاسی و اجتماعی، هدف خود را بر انتشار اخبار مفید و بهینه برای عموم مردم بنا نهاده است.

ایکنا خوزستان؛ سربلند از گروه‌بندی‌های حزبی و روسفید در پیشگاه رسول مهربانی

به گزارش ایکنا از خوزستان، ربان افتتاح «خبرگزاری قرآن» در دوشنبه 17 مهرماه سال 1385 خورشیدی برابر با 15 ماه رمضان 1427 قمری به مبارکی میلاد کریم اهل‌بیت(ع) بریده و همان شد چراغ راهی برای رسانه‌ای که نامش قرآن بود و قرار شد که رسمش هم قرآن باشد. 

ارتباط با فعالان قرآنی، ادارات و نهادهای متولی قرآن کریم، مؤسسات قرآنی، دانشگاه‌ها و ... آغاز شد و در طی سال‌های فعالیت این رسانه تخصصی که برای پوشش اخبار قرآنی راه‌اندازی شد، تجربه و شرایط جامعه و استان رویه را تکامل بخشید و گام جدیدی در تولید اخبار ایکنا ایجاد شد؛ گامی که با معرفی کامل همه پیشکسوتان، رتبه‌آوران در رشته‌های قرائت، حفظ، تواشیح، ابتهال، نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه به پایان رسید و اکنون فصل تازه آن با معرفی چهره‌های نونهال، نوجوان و جوان عرصه قرآنی استان در روستاها و شهرهای خوزستان آغاز شده است. 

در دور تازه فعالیت ایکنا فضایی برای معرفی بانوان جوان قاری، حافظ و مبتهل فراهم شده است و از دیگر سو ایکنا نگاه ویژه‌ای به دانش‌آموزان قرآنی دختر و پسر دارد که در مسابقات آموزش و پرورش استان و کشور در سالهای اخیر درخشیده‌اند. 

علی‌رغم عملکرد تخصصی ایکنا در حوزه قرآن کریم، این خبرگزاری در استان خوزستان از دیگر موضوعات اجتماعی، هنری، فرهنگی، سیاسی غافل نماند اما هیچگاه همچون رسانه‌های عمومی به این موضوعات ورود نکرد بلکه همواره با نگاهی مستقیم و غیرمستقیم به آیات قرآن کریم، روایات پیامبر اسلام(ص) و ائمه هدی(ع) به مباحثی همچون مدیریت، سبک زندگی، ادبیات کودک و نوجوان، ادبیات پایداری، نمایش و ... پرداخته است.

پرداختن به سیره مغفول مانده حضرت محمد صلوات‌الله علیه و نگاهی جدید به زندگی ائمه اطهار(ع)، معرفی آثار علمای فقید استان در حوزه‌های تفسیر قرآن، امامت، عاشورا، پرداختن به موضوعات و شبهات مبتلابه جامعه در حوزه‌های دینی با رعایت همه اصول اسلامی و انسانی در اخبار این رسانه تخصصی وجود دارد.

تهیه گزارش‌های مردمی در یادمان‌های شهدا، مسابقات قرآن، جلسات معرفتی، معرفی جلسات قرآن خانگی و عمومی، حضور در رخدادهای اجتماعی با رویکرد کمک‌رسانی به مردم در تحریریه خبر و سرویس عکس خوزستان نمودی بارز دارد؛ حضور عکاسان و خبرنگاران ایکنا خوزستان در مناطق سیل‌زده استان فقط به صرف نوع‌دوستی، انسان‌دوستی و کمک به مردم استان صورت گرفت و طی آن نزدیک به یک‌هزار عکس بر خروجی خبرگزاری قرار گرفت. 

حال در شرایط حال حاضر ایکنا خوزستان و با همه مشکلاتی که جامعه با آن دست به گریبان است و این رسانه هم از آن مستثنی نیست، گستره کار خبررسانی ایکنا به رغم وجود دفتر مرکزی آن در مرکز استان، به اهواز محدود نشد و علی‌رغم نبود نیروی خبری در شهرهای استان، برنامه‌های شهرستان‌های استان خوزستان بدون پوشش خبری نماندند به طوری که ایکنا با ارتباطات مفید و مؤثر خبری میزگردهای تخصصی خود را به شهرهای دیگر استان کشانیده است. 

خبرگزاری ایکنا در استان خوزستان همواره به دور از هرگونه سوگیری فردی، اجتماعی و سیاسی با رعایت اخلاق و حفظ آبروی افراد با سند و مدرک اخبار خود را منتشر کرده و فضا را برای پاسخگویی به نقدهایی که انتشار می‌دهد باز گذاشته است. 

ایکنا با صداقت، سخت‌کوشی، صبور و بی‌حاشیه و نگران به دین و دیانت خود و همه مردم جامعه، به راهش ادامه می‌دهد و همواره هدف خود را بر آن نهاده که در پیشگاه خداوند متعال و پیامبر(ص) روسفید باشد.

انتهای پیام

 

captcha