محمدرضا مسیبزاده، مدیرکل دفتر قرآن و عترت وزارت آموزش و پرورش، در گفتوگو با ایکنا از خوزستان، درباره جایگاه برنامههای قرآنی در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اظهار کرد: بالاترین سند و راهنمای اصلی در حوزه آموزش و پرورش، سند تحول بنیادین است که براساس آن به ساحتهای مختلف تعلیم و تربیت توجه ویژه شده است.
وی اظهار کرد: به این معنا که دانشآموزان تراز جمهوری اسلامی، دانشآموزان شش ساحتی باشند؛ یعنی از همه ساحتهای مختلف تعلیم و تربیت از جمله ساحت اخلاقی و اعتقادی، ساحت زیستی و تربیت بدنی، ساحت اقتصادی، ساحت هنری و زیبایی شناختی و ساحت علمی و آموزشی بهرهمند باشند.
مسیبزاده با بیان اینکه در سند تحول بنیادین به این شش ساحت توجه ویژه شده است، افزود: سرآمد این ساحتها ساحت اعتقادی و دینی است که دانشآموزان با بهرهگیری از مفاهیم عالیه قرآن کریم هرچه بیشتر خود را به آموزههای ارزشمند قرآن و عترت نزدیک میکنند و در تمرین عملی قرآن و عترت، که نماز است، شرکت میکنند.
مدیرکل دفتر قرآن و عترت وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه روح سند تحول بنیادین، قرآن است، افزود: همه فعالیتها برگرفته از قرآن کریم است. در کلاس درس رشتههای مختلف و در فعالیتهای فوقبرنامه، فعالیتهای قرآنی دنبال میشود و این از دستاوردهای سند تحول است.
وی ادامه داد: نخستین سند راهبردی فعالیتهای قرآنی، منشور توسعه فرهنگ قرآنی است و در سالهای اخیر با راهاندازی این منشور اتفاقات بسیار خوبی رقم خورده است؛ مهمترین دستاورد این شورا و کمیسیون قرار گرفتن همه بخشهای قرآنی کشور در کنار هم است.
مسیبزاده گفت: کمیسیون آموزش عمومی به مسئولیت وزارت آموزش و پرورش دنبال میشود، اما وظیفه آن فعالیتهای عمومی قرآن در جامعه است؛ نه فقط آموزش و پرورش که انشاءالله به کمک هم بتوانیم فعالیتهای قرآنی را در عموم جامعه نشر دهیم.
انتهای پیام