فرصت طلایی برای جوانان تازه‌کار قرآنی
کد خبر: 3816771
تاریخ انتشار : ۱۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۳

فرصت طلایی برای جوانان تازه‌کار قرآنی

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ در ماه مبارک رمضان امسال عتبه امام حسین(ع) در اهواز محافل جزءخوانی قرآن را برپا می‌کند و قاریانی به تلاوت و جزءخوانی قرآن کریم می‌پردازند که شناخته‌شده نیستند، اما صوت خوبی دارند و بر تجوید مسلط هستند.

مهدی دغاغله

در ماه مبارک رمضان امسال عتبه امام حسین(ع) در اهواز محافل جزءخوانی قرآن کریم را برپا کرد و در آن قاریانی به تلاوت و جزءخوانی قرآن پرداختند که شناخته‌شده نبودند، اما صوت خوبی داشتند و بر تجوید مسلط بودند. این محافل هر روز در مسجد امام جعفرصادق(ع) منطقه خشایار اهواز و در عین‌دو با قرائت 30 قاری تازه‌کار و جوان تشکیل شده و می‌شود. مهدی دغاغله به عنوان نماینده عتبه حسینی(ع) در اهواز این محافل قرآنی را تشکیل داده و هدفش را فرصت دادن به جوانان بیان می‌کند.

مهدی دغاغله، پیشکسوت قرآن کریم، در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا از خوزستان، درباره این حرکت قرآنی اظهار کرد: عتبه امام حسین(ع) پیشنهاد برگزاری این محافل قرآنی را در ماه رمضان مطرح کرد و ما هم دو مکان را برای برپایی آن یکی در اهواز و یکی در عین‌دو با توجه به استعداد و ظرفیت قرآنی در نظر گرفتیم.

مهدی دغاغله
وی ادامه داد: با توجه به جلسات قرائت تخصصی که در سطح شهر دارم و جوانان در آنها شرکت می‌کنند، برای ما محرز می‌شود که آنها در چه سطحی از قرائت قرار دارند و از میان آنها کسانی را که علاقه‌مند و پیگیرند و پشتکار دارند انتخاب می‌کنیم و از قرائتشان در این محافل قرآنی استفاده می‌شود.

دغاغله گفت: 30 قاری جوانی، که به سطح لازم و مطلوب برای قرائت در محافل رسیده‌اند، انتخاب شدند و به هریک از آنها جزءهای مورد نظر برای قرائت داده شد تا برای زدودن احتمالات تپق در میان قرائت، آنقدر تمرین کنند که آیات ملکه ذهنشان شود.

این قاری بین‌المللی قرآن کریم افزود: عملکرد این قاریان در شبهای ماه رمضان بسیار خوب بود؛ چون هم خوب تمرین کرده بودند و هم علاقه‌مند بودند. بنابراین نتیجه هم خوب شد به شکلی که قاریان برجسته هم برای قرائت در این جلسات درخواست داشتند.

مهدی دغاغله
وی ادامه داد: جوانان و نوجوانان 17 تا 22 سال در میان این قاریان هستند که فقط برای استفاده از فرصت قرائت می‌آیند. از لحاظ مادی هم برای آنها نتیجه‌ای ندارد اما این قاریان تازه‌کار به فکر پیشرفت در قرائت هستند. ما تا آنجا که در توان و وقتمان باشد زمینه پیشرفت را فراهم می‌کنیم، چون آنها کسی را می‌خواهند که در تلاوت کمکشان کند؛ اگر فایل صوتی قرائتشان به آنها ارسال شود، به آن گوش می‌دهند و اشکالاتشان را برطرف می‌کنند.

دغاغله در پایان گفت: به این جوانان مستعد تا آنجا که توان دارم از لحاظ فنی کمک می‌کنم، اما باید مکانی ثابت باشد تا جوانان و نوجوانان بااستعداد و علاقه‌مند بتوانند به پیشرفت در قرائت دست یابند.

انتهای پیام 

captcha