اندیشه امام راحل درباره «معامله قرن»
کد خبر: 3816802
تاریخ انتشار : ۱۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۱:۰۱
شفیعی تبیین کرد؛

اندیشه امام راحل درباره «معامله قرن»

گروه سیاست و اقتصاد _ حجت‌الاسلام شفیعی با بیان اینکه صهیونیست فطرتاً جنایتکار است و با کسی که فطرتاً جنایتکار است نمی‌شود طرح دوستی پی‌ریزی کرد، گفت: معامله قرن طراحی صهیونیسم برای مشروعیت‌بخشی به اسراییل است. کاری است که صهیونیست‌ها به دنبال پیاده کردن آن هستند با مبانی امام در تعارض است و امام هیچ کاری را در جهت حفظ اسرائیل تجویز نمی‌کند.

شفیعی

حجت‌الاسلام والمسلمین سید محسن شفیعی، رئیس دفتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان در گفت‌وگو با ایکنا از خوزستان، با تسلیت سی‌امین سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) ابراز امیدواری کرد: ملت در تداوم راه آن عزیز بیش از پیش توفیق داشته باشد.

مسئله فلسطین خط قرمز جهان اسلام از نظر امام راحل 

وی بیان کرد: امام راحل مسئله فلسطین را به عنوان یک مسئله اساسی و یک خط قرمز از آغاز مدنظر قرار داده بودند و ملت ایران و رهبران مذهبی ایران هم از ابتدا نسبت به این مسئله حساس بودند. حتی در سال‌های 1325 و 1326 خورشیدی اجتماع بزرگی در تهران به دعوت مرحوم آیت‌الله سید ابوالقاسم کاشانی برای انزجار از این مسئله صورت می‌گیرد که بیانگر آن بود که از همان آغاز ملت ایران نسبت به غصب و اشغال فلسطین معترض بوده و آن را محکوم کرده و می‌کند.

شفیعی با تصریح براینکه امام راحل از آغاز دوره نهضت انقلاب اسلامی، هم در قول و هم در فعل مسئله فلسطین و نابودی رژیم صهیونیستی را مدنظر قرار داده بود، گفت: توجه امام به این مسئله در قول یعنی روشنگری، هشدار و تبیین و در فعل هم یعنی حمایت جدی از مجاهدان فلسطینی چه از لحاظ سخت‌افزاری و نرم‌افزاری و حمایت مالی. تعبیر امام راحل آن بود که اسرائیل غده سرطانی است و اگر آن را با جراحی بیرون نیاورند در سطح پیکره منتشر خواهد شد و جان شخص را خواهد گرفت.

رئیس دفتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان افزود: در دهه 60 امام به طور مشخص و واضح به رهبران مجاهدان فلسطینی و کارگزاران سازمان آزادی‌بخش فلسطین گفتند که با یک دست قرآن و با یک دست دیگر سلاح را در اختیار بگیرید و حرکت کنید و معتقد بودند که هیچ گفت‌وگویی با رژیم غاصب قدس به جواب منتهی نخواهد شد.

با کسی که فطرتاً جنایتکار است نمی‌شود طرح دوستی و مؤدت را پی‌ریزی کرد

وی ادامه داد: صهیونیست فطرتاً جنایتکار است و با کسی که فطرتاً جنایتکار است نمی‌شود طرح دوستی و مؤدت را پی‌ریزی کرد. لذا تعبیر امام روشن بود که این غده سرطانی باید از بین برود. وقتی به معامله قرن نگاه می‌کنیم می‌بینیم که معامله قرن طراحی صهیونیسم و امپریالیسم برای حفظ رژیم غاصب قدس و مشروعیت‌بخشی همه جانبه به اسراییل و به حاشیه راندن فلسطین است؛ معامله قرن شکل دیپلماتیک کاری است که صهیونیست‌ها هفت دهه است به دنبال پیاده کردن آن هستند و طبیعی است با مبانی امام در تعارض است و امام هیچ کاری را در جهت حفظ اسرائیل تجویز نمی‌کند.

شفیعی اظهار کرد: رجال سیاسی ما هم که مطرح کردند یک نفر را پیدا کنید که گفته باشد ـ اسرائیل باید از بین برود ـ غفلت کردند و اگر هم هیچ‌کس نیست، امام هست و این کلام امت اسلامی است و با مبانی صهیونیست‌ستیزی و استکبارستیزی امام معامله قرن در تعارض است و آن را تأیید نمی‌کند.

پیش‌بینی امام راحل از نابودی اسرائیل براساس سنت‌های قرآنی است

رئیس دفتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان با بیان اینکه پیش‌بینی امام راحل از نابودی اسرائیل براساس سنت‌های قرآنی است، گفت: امام براساس آیه 81 سوره مبارکه اسرا «وَقُلْ جَاءَ الْحَقُّ وَزَهَقَ الْبَاطِلُ إِنَّ الْبَاطِلَ كَانَ زَهُوقًا؛و بگو حق آمد و باطل نابود شد آرى باطل همواره نابودشدنى است» چون اسراییل را نماد کفر و باطل می‌داند معتقد است که اسرائیل نابود خواهد شد و رهبر انقلاب هم بشارت جدی‌تر و زمان‌بندی شده‌تر را در بیاناتشان اظهار کردند و گفتند اسرائیل 25 سال آینده را نخواهد دید و قطعاً آنچه که فرمودند علاوه بر یک پیش‌بینی نورانی بر اساس تحلیل‌ها و روند مسائل هم کاملاً منطقی و قابل فهم است.

وی ادامه داد: امروز اسرائیل اسطوره و قدرت شکست‌ناپذیر در چشم جهانیان نیست. امروز اسرائیل دولت غاصبی است که حتی نمی‌تواند امنیت شهروندان جعلی خودش را فراهم کند. چتر آهنین اسرائیل با موشک‌های کوتاه‌برد مجاهدان فلسطینی فرو ریخت و طراحان آن مفتضح شدند. می‌بینیم که امروز در هر حمله‌ای که از سوی مجاهدان فلسطینی صورت می‌گیرد، موج ترس و اضطراب در شهرک‌نشینان فلسطین اشغالی به وجود می‌آید؛ بنابراین پیش‌بینی امام، درست و مبتنی بر باورهای قرآنی و سنت‌های الهی است و انشا‌ءالله محقق خواهد شد.

شفیعی عنوان کرد: امام‌ راحل انسانی است که خدا را باور کرده و عمیقاً به این باور دارد که «لا مؤثر فی الوجود الا الله». امام خداباور و کدخداستیز است و عمیقاً معتقد است که «أَأَرْبَابٌ مُتَفَرِّقُونَ خَيْرٌ أَمِ اللَّهُ الْوَاحِدُ الْقَهَّارُ؛ آيا خدايان پراكنده بهترند يا خداى يگانه مقتدر». بنابراین بر اساس آموزه‌های قرآنی امام معتقد است که جهان به سوی پیروزی مستضعفان بر مستکبران حرکت می‌کند و تحقق آیه «وَلَقَدْ كَتَبْنَا فِي الزَّبُورِ مِنْ بَعْدِ الذِّكْرِ أَنَّ الْأَرْضَ يَرِثُهَا عِبَادِيَ الصَّالِحُونَ؛ و در حقيقت در زبور پس از تورات نوشتيم كه زمين را بندگان شايسته ما به ارث خواهند برد.» و این آیه ترجمان این جمله امام است که «این قرن بعون الله قرن غلبه مستضعفان است.» ان شالله این وعده امام راحل هم همچون دیگر وعده‌ها محقق خواهد شد.

انتهای پیام

captcha