پروژه ثبت تاریخ شفاهی اندیمشک در دوران دفاع‌مقدس کلید خورد
کد خبر: 3821270
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۹

پروژه ثبت تاریخ شفاهی اندیمشک در دوران دفاع‌مقدس کلید خورد

گروه فرهنگی ــ مؤسسه فرهنگی غدیر اندیمشک، به عنوان مجری پروژه تاریخ شفاهی اندیمشک از ابتدای اردیبهشت ماه گردآوری اسناد دفاع مقدس و تهیه مصاحبه‌های مرتبط با تاریخ اندیمشک در این دوران را آغاز کرده است.

پروژه ثبت تاریخ شفاهی اندیمشک در دوران دفاع‌مقدس کلید خوردمرتضی طیبی، رئیس هیئت مدیره مؤسسه فرهنگی غدیر اندیمشک، در گفت‌وگو با ایکنا از خوزستان، از اجرای پروژه تاریخ شفاهی اندیمشک توسط این مؤسسه خبر داد و گفت: از ابتدای اردیبهشت، این پروژه توسط بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان به این مؤسسه واگذار شد.

وی با بیان اینکه مدت اجرای این پروژه 16 ماه است، افزود: در این پروژه علاوه بر گردآوری اسناد و مدارک، 300 ساعت مصاحبه با نیروهای مردمی، مسئولان و همه افرادی که به نوعی در جریان هشت سال دفاع مقدس در اندیمشک متأثر از جنگ شدند، پیش‌بینی شده است. این پروژه در سه فاز از «شروع جنگ تا فتح‌المبین»، از «فتح‌المبین تا پایان جنگ» و «تبعات جنگ» اجرا می‌شود.

طیبی ادامه داد: اندیمشک موضوعات مهمی در حوزه دفاع مقدس دارد؛ نقش راه‌آهن، حماسه پل نادری، بمباران 4 آذر، پادگان‌های اندیمشک و ... از این جمله هستند.

به گفته رئیس هیئت مدیره مؤسسه غدیر اندیمشک، این مؤسسه از سال 70 تاکنون در حوزه دفاع مقدس در این شهرستان فعال است؛ چاپ کتاب، پژوهش و برگزاری دوره‌ها از جمله فعالیت‌های این مؤسسه است. همچنین مریم لطیفی از نویسندگان دفاع مقدس اندیمشک مسئولیت این پروژه را بر عهده دارد.

گقتنی است؛ «اندیمشک در جنگ عراق علیه ایران» یکی از آثار این مؤسسه فرهنگی است که به قلم مریم لطیفی درباره تاریخچه اندیمشک در جنگ ایران و عراق در چهارده فصل نگارش یافته است.

انتهای پیام

captcha