مراسم نمادین ورود کاروان امام رضا(ع) به ایران برگزار می‌شود
کد خبر: 3823880
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۹
فردا در خرمشهر؛

مراسم نمادین ورود کاروان امام رضا(ع) به ایران برگزار می‌شود

گروه اجتماعی ــ مراسم نمادین ورود کاروان امام رضا(ع) به ایران فردا، ۱۲ تیرماه در شهرستان خرمشهر برگزار می‌شود.

مراسم نمادین ورود کاروان امام رضا(ع) به خوزستان برگزار می‌شود

به گزارش ایکنا از خوزستان، نشست خبری ستاد برگزاری دوازدهمین جشن‌های مردمی و بین‌المللی زیر سایه خورشید در خوزستان امروز 11 تیرماه در اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان برگزار شد.

محمد جوروند، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در آغاز این برنامه گفت: ساعت 19 فردا چهارشنبه 12 تیرماه مراسم نمادین ورود کاروان امام رضا(ع) به ایران در خرمشهر با استقبال مردم این شهرستان برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه برگزاری شب‌های شعر حرم تا حرم از دیگر برنامه‌ها به مناسبت دهه کرامت است، افزود: این محافل شعر در 19 شهر استان خوزستان همچون ماهشهر، مسجدسلیمان، سوسنگرد، هفتکل‌، شوشتر، اهواز، اندیمشک و ... از 13 تا 23 تیرماه برگزار می‌شود.

پس از آن حجت‌الاسلام مرتضی همت‌پور، مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خوزستان نیز گفت: هماهنگی مراسم جشن‌های دهه کرامت در کشور به ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور واگذار شده است. یکی از برنامه‌های دهه کرامت جشن‌های «زیر سایه خورشید» است.

وی گفت: امسال در کنار جشن‌های «زیر سایه خورشید» اتفاق دیگری نیز رخ خواهد داد و آن حضور کاروان نمادین حضرت معصومه(س) به عنوان «سفیران کریمه» در دهه کرامت است. این کاروان متشکل از 25 تا 30 نفر هیئت اجرایی است که در شهرهای مختلف استان حضور می‌یابند. یکی از برنامه‌های این کاروان طرح «سهم من از بهشت» خواهد بود. با توجه به ساخت صحن حضرت علی(ع) در حرم حضرت معصومه(س) از این فرصت برای جذب کمک‌های مردمی بهره‌برداری خواهد شد. این کاروان همزمان با سالروز ولادت حضرت معصومه(س) وارد استان می‌شوند.

همت‌پور با بیان اینکه شعار دهه کرامت امسال خدمت کریمانه، مهربانی به رسم اهل‌بیت(ع) است، اظهار کرد: یکی دیگر از برنامه‌های سالروز ولادت حضرت معصومه(س)، برگزاری جشن دختران فاطمی و معصومی در سرتاسر استان با تقدیر از بانوان و دختران نمونه است. این مراسم به ویژه در مناطق سیل‌زده برگزار می‌شود.

انتهای پیام

captcha