کارنامه سیاه جنایات آمریکا و پرونده حقوق بشر کاخ سفید
کد خبر: 3824075
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۴
به‌مناسبت روز افشای حقوق بشر آمریکایی؛

کارنامه سیاه جنایات آمریکا و پرونده حقوق بشر کاخ سفید

گروه سیاست و اقتصاد ــ مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان‌جنوبی با اشاره به ضرورت تبیین جنایات آمریکا علیه ملت ایران در عصر حاضر، گفت: آمریكا در حالی خود مدعی دفاع از حقوق بشر معرفی می‌کند که كارنامه سیاهی را در زمینه نقض حقوق بشر برجای گذاشته است.

سیاهه جنایات آمریکا و پرونده حقوق بشری کاخ سفیدروزهای ابتدایی تیرماه برای ملت ایران روزهایی پر از درد است، دردی که در پشت پرده آن دست‌هایی برای خاموش کردن فریاد عدالت وجود دارد.

از ترور مقام معظم رهبری در ششم تیرماه 60 در مسجد ابوذر تهران تا فاجعه هفتم تیر و شهادت شهید مظلوم آیت‌الله دکتر بهشتی و 72 یار باوفای ایشان، حوادث حمله شیمیایی دولت مزدور صدام به شهرستان سردشت و ترور امام جمعه یزد شهید آیت‌الله صدوقی با حمایت و تشویق آمریکا و سقوط هواپیمای مسافربری ایران در آب‌های خلیج فارس توسط ناو جنگی آمریکا  در 12 تیر ماه، برگ‌هایی از سند ضد حقوق بشری دولت آمریکا است که با ورق زدنش هر روزدنیای زشت استکبار بیشتر نمایان می‌شود، دنیایی که هراسی از کودک‌کشی و کشتن اندیشه‌ها ندارد. 

هر یک از این حوادث تاریخی  خود به تنهایی سر فصل نوینی از صف‌آرایی جبهه سلطه و استکبار جهانی ، به شکل مستقیم یا تشویق و حمایت از تروریست‌ها در مقابل جبهه حق و حقیقت و ایستادگی و مبارزه بی‌امان ملت ایران علیه ام‌الفساد جهانی، به شمار می‌روند.

هفته بازخوانی حقوق بشر آمریکایی

محمدرضا فخر، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی، اظهار کرد: از 6 الی 12 تیرماه به عنوان هفته بازخوانی حقوق بشر آمریکایی نامگذاری شده است و باید از این فرصت برای روشنگری و بصیرت‌افزایی در میان مردم استفاده کرد.

فخر تصریح کرد: ترور نافرجام مقام معظم رهبری در سال ۶۰ ، فاجعه هفتم تیر، بمباران سردشت و ترور ائمه جمعه و حمله به هواپیمای مسافربری توسط ناو آمریکایی همگی مناسبت‌های این هفته است.

وی افزود: این تاریخ‌ها مصادف با بدترین نوع جنایات از سوی آمریکا در برابر بشریت است و تصمیم بر این گرفته شد که این هفته با نام افشای حقوق بشر آمریکایی نام‌گذاری شود تا نگاه استکبار حقوق بشر آمریکایی به مردم جهان شناخته شود.

فخربیان کرد: نگاه استکبار جهانی به انسان‌ها یک نوع نگاه گزینشی است، اما در برابر این نگاه، دیدگاه اسلام به انسان بسیار متفاوت است. جان انسان‌ها برای اسلام و نظام اسلامی بسیار مهم است و این دین انسان را اشرق مخلوقات می‌داند، اما در نظام سلطه، جان انسان‌ها هیچ اهمیتی ندارد.

کارنامه سیاه جنایات آمریکا و پرونده حقوق بشر کاخ سفید

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان‌جنوبی اظهار کرد: آمریکا در حوادث تیرماه به شکل مستقیم یا غیرمستقیم در تشویق و حمایت از تروریسم تا مقابله با ملت ایران نقش داشته است.

فخر با اشاره به حضور مستقیم آمریکا و خباثت‌های آنها در هشت سال جنگ تحمیلی، گفت: آمریکا که منتظر چنین فرصتی بود کشتی‌های جنگی خود را به بهانه حمایت و پشتیبانی از کشتی‌های تجاری  به خلیج فارس اعزام کرد، این ورود به این صورت بود که ما با آمریکایی‌ها وارد تنش شدیم و درگیری گسترش پیدا کرد، تا اینکه آمریکایی‌ها سکوهای نفتی و کشتی‌های ما را زدند و ما نیز مقابله به مثل کردیم و توانستیم در بعضی موارد کشتی و هلکوپترهای آنها را مورد هدف قرار دهیم.

وی افزود: وظیفه همه ما این است که با افشای اقداماتی که آمریکای جنایت‌کار در قبال مردم خود و در طول 100 سال اخیر در برابر مردم جهان انجام داده است، گامی در راستای معرفی پستی‌های این نوع نگاه استکباری داشته باشیم.

دشمنی‌های آمریکا فقط مربوط به گذشته نیست

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان‌جنوبی بیان کرد: آمریکا در این سال‌ها در بحث حمایت از تروریست‌ها و معاندان نظام جمهوری اسلامی بسیار فعالیت کرده تا جمهوری اسلامی را از اذهان مردم جهان پاک کند.

فخر تصریح کرد: در این سال‌ها نزدیک به 17 هزار ترور و شهادت مردم ایران توسط آمریکا و یا ایادی وابسته به آن انجام شده است که باید برای مردم جهان بیان شود.

وی یادآور شد: این نگاه به حقوق بشر و در برابر آن نگاه اسلام به انسان باید افشا شود که در این راستا لازم است رسانه‌ها در راستای شناخت واقعی مردم نسبت به این دیدگاه‌ها فعالیت کنند.

جنایات و دشمنی‌های آمریکا با مردم ایران فقط مربوط به دوران گذشته نیست، بلکه روند آن شرارت‌ها تا همین امروز ادامه دارد، اما هر روز در نقابی جدید برای ملت ایران و جهان نمایان می‌شود.

انتهای پیام

captcha