بزرگترین موقوفه هلال‌احمر کشور متعلق به رفسنجان است
کد خبر: 3826504
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۳

بزرگترین موقوفه هلال‌احمر کشور متعلق به رفسنجان است

گروه اجتماعی ــ رئیس دادگستری رفسنجان گفت: بزرگترین موقوفه هلال‌احمر کشور متعلق به رفسنجان بوده و سال‌های متمادی این شهرستان رتبه اول جهاد مدرسه‌سازی را داشته، اولین وقف امنیت کشور در رفسنجان انجام شده است و مؤسسات خیریه‌ای زیادی در شهرستان است.

به گزارش ایکنا از کرمان، حجت‌الاسلام مهدی پورمحمدی، رئیس دادگستری رفسنجان شامگاه جمعه، 21 تیر در جشن کرامت گفت: کارهای بسیار شایسته‌ای که در شهر ما انجام می‌شود نشان می‌دهد مردم این شهرستان خیر هستند و بیش از ۹۰ درصد زیرساخت‌ها به‌ویژه در زمینه بهداشت و درمان توسط خیران ایجاد شده است.
وی افزود: بزرگترین موقوفه هلال‌احمر کشور متعلق به رفسنجان بوده و سال‌های متمادی این شهرستان رتبه اول جهاد مدرسه‌سازی را داشته و اولین وقف امنیت کشور در رفسنجان انجام شده است و مؤسسات خیریه‌ای زیادی در شهرستان است.
رئیس دادگستری شهرستان رفسنجان تصریح کرد: اما فاصله طبقاتی در این شهرستان زیاد است و ثروت، بروز و تجلی دارد افراد ضعیف به شدت تحت فشار هستند؛ لذا مؤسسات خیریه این حرکت را انجام دادند و مس سرچشمه به‌عنوان حامی است که با کمک هم می‌توانند در بحث کمک به ازدواج اثرگذار باشند؛ چراکه زوجینی هستند که چند سال عقد هستند اما توان خرید جهیزیه ندارد که وارد زندگی مشترک شوند.
پورمحمدی بیان کرد: شرکت مس جزء چند شرکت بازده کشور است در اوج تحریم‌های آمریکا سال گذشته به بیشترین تولید تاریخ شرکت رسیده که این مهم پیام دارد.
وی تأکید کرد: در این شهری که ۶۵ درصد درآمد مالیاتی استان کرمان را دارا بوده و صادرات فراوان از این شهرستان انجام می‌شود خانواده‌های محتاجی داریم که آبرومندانه زندگی می‌کنند و به نان شب محتاج هستند، پول فرم مدرسه فرزندشان را ندارند و یا کودکی که از گرسنگی در مدرسه ضعف می‌کند و بیهوش می‌شود ما در برابر این‌ها مسئولیم.
انتهای پیام

captcha