ترویج موقوفات جدید نیازمند بسیج عمومی است
کد خبر: 3828726
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۳

ترویج موقوفات جدید نیازمند بسیج عمومی است

گروه اجتماعی ــ مدیرکل اوقاف خیریه آذربایجان غربی با اشاره به آثار و برکات وقف، گفت: برای تبلیغ و ترویج وقف‌های جدید، نیاز به بسیج عمومی داریم و همه مسئولان، خیران، علما و روحانیت و صنوف مختلف باید در این حوزه وارد شوند تا فرهنگ وقف را احیا کنیم.

ترویج موقوفات جدید نیاز به بسیج عمومی دارد

به گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، صبح امروز، 30 تیر ماه، تفاهم‌نامه همکاری سه‌جانبه فی‌مابین اداره‌كل اوقاف و امور خیریه، شورای هیئات مذهبی و اداره‌کل تبليغات اسلامی استان با هدف بسترسازی مناسب جهت ارتقاء زیرساخت‌های دینی و ترویج سبک زندگی اسلامی امضا شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین ناصر جوانبخت، مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی، در این جلسه با اشاره به آثارو برکات وقف اظهار کرد: برای تبلیغ و ترویج وقف‌های جدید، نیاز به بسیج عمومی داریم و همه مسئولان، خیران، علما و روحانیت و صنوف مختلف باید در این حوزه وارد شوند تا فرهنگ وقف را احیا کنیم که البته پتانسیل بسیار خوبی در حوزه هیئت‌های مذهبی در این راستا وجود دار که می‌شود به‌نحو مطلوب از آن بهره‌مند شد.

وی با بیان اینکه اکثر موقوفات استان با نیت تعزیه‌خوانی و عزاداری اباعبدالحسین(ع) و ائمه معصومین(ع) ثبت شده‌اند، افزود: با برنامه‌ریزی و هماهنگی می‌توان در راستای اجرای امینانه نیات واقفان خیراندیش در قالب برنامه های فرهنگی و مذهبی از ظرفیت موقوفات مرتبط درجهت حمایت از هیئات مذهبی ، تعامل و همکاری در برگزاری مراسمات و نیز حمایت از جامعه مداحان بیش از پیشن بهره جست.

جوانبخت با اشاره به وجود پرخیر و برکت امامزادگان و بقاع متبرکه استان در ر استای حمایت از جامعه مداحان و ایجاد انگیزه، میزبانی از دوره‌های آموزشی زیارتی در این اماکن مقدس را پیشنهاد داد.

بهره‌گیری از ظرفیت موقوفات در حل مشکلات هیئت‌های مذهبی

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد داداش‌زاده، مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی، نیز در ادامه این جلسه با اشاره به اهمیت و جایگاه هیئات مذهبی در استان اظهار کرد: اخیرا اقدامات موثری در راستای برنامه‌ریزی و ساماندهی هیئات مذهبی استان به‌عمل آمده است که البته نیاز به همکاری و تعامل و حمایت دستگاه‌های ذیربط داریم.

وی با بیان پاره‌ای مشکلات و کمبودها در این حوزه، وقف را به‌عنوان یکی از مولفه‌های اعتقادی، مذهبی و مردمی برشمرد و افزود: می‌توان با تعامل همکاری و بهره‌مندی از این سنت حسنه در جهت حمایت و رفع برخی از این کمبودها بهره‌مند شد.

گفتنی است، اهداف این تفاهم‌نامه سه‌جانبه، توسعه کاربردی مفاهیم دینی، مذهبی، فرهنگی واجتماعی، تقویت هویت دینی و فرهنگی در نسل جوان، استفاده از ظرفیت‌های متقابل در راستای پیشبرد اهداف سازمانی، بسترسازی مناسب جهت ارتقاء زیرساخت‌های دینی و ترویج سبک زندگی اسلامی، تعامل و همکاری در زمینه ایجاد اتحاد و انسجام جامعه مذهبی و ساماندهی این اتحاد عنوان شده است.

همچنین مشارکت در برگزاری مرسمات ملی مذهبی، مشارکت در غنابخشی و ترویج فعالیت‌های قرآنی، استفاده از امکانات و ظرفیت‌های متقابل جهت پیشبرد اهداف هر دستگاه، حمایت از رشد و توسعه محتوایی هیئات مذهبی و تلاش در فعال‌سازی هرچه بیشتر امامزاده‌ها و بقاع متبرکه، به‌عنوان زمینه‌های همکاری امضاءکنندگان این تفاهم‌نامه ذکر شده است.

نتهای پیام

captcha