ایجاد امیدبخشی در کنار مطالبه گری مورد توجه خبرنگاران قرار گیرد
کد خبر: 3833554
تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۴

ایجاد امیدبخشی در کنار مطالبه گری مورد توجه خبرنگاران قرار گیرد

گروه فرهنگی – مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان با اشاره به اینکه ایجاد روحیه امیدبخشی باید در کنار مطالبه‌گری اهالی رسانه مورد توجه قرار گیرد، گفت: امروز اهالی رسانه با گام نهادن در این مسیر به آگاهی‌رسانی می‌پردازند.

به گزارش ایکنا از کردستان، جلال قلعه‌شاخانی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان در مراسم گرامیداشت روز خبرگار که امروز، 17 مردادماه در کتابخانه امام خامنه‌ای برگزار شد، با بیان اینکه تکثر فکری، سیاسی و نگرشی در رسانه‌ها، یک غنیمت در این استان است، اظهار کرد: تلاش برای افزایش اعتماد عمومی و سرمایه اجتماعی سبک زندگی ایرانی و اسلامی مورد توجه اهالی رسانه باشد.
وی با اشاره به اینکه ایجاد روحیه امیدبخشی باید در کنار مطالبه‌گری اهالی رسانه مورد توجه قرار گیرد، افزود: امروز اهالی رسانه با گام نهادن در این مسیر به آگاهی‌رسانی می‌پردازند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان بیان کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی همیشه شرمنده اهالی رسانه بوده‌ایم که نتوانسته‌ایم شرایط بهتری برای آنها فراهم کنیم اما آنها با خلوص نیت و صداقت به رسالت خود ادامه داده‌اند.
وی عنوان کرد: اصحاب رسانه از کنگره پیشمرگان مسلمان کرد تا اجلاسیه نهایی کنگره ملی ۵۴۰۰ شهید استان بیش از چهار هزار خبر، گزارش، یادداشت و تحلیل، گزارش تصویری و عکس خبری منعکس کردند که این فعالیت و تلاش اصحاب رسانه را ارج می‌نهیم.
قلعه‌شاخانی اعلام کرد: باتوجه به شرایط کنونی جامعه وقت‌شناسی و زمان‌شناسی را مدنظر قرار دهند و برای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب که از سوی مقام معظم رهبری مطرح شد، قلم‌فرسایی کنند.
سردار محمدحسین رجبی، فرمانده سپاه بیت المقدس استان کردستان در ادامه این مراسم گفت: تعهد و اقدام رسانه‌ها در راستای اجلاسیه حوزه شهدا به ویژه اجلاسیه کنگره ۵۴۰۰ شهید استان ستودنی است و امروز ما نسبت به این تعهد سر تعظیم فرود می‌آوریم.
وی با اشاره به اینکه در دل عنصر فعال توسعه متوازن استان کردستان، نوشتن و گفتن توام با صداقت، نکته‌ای قابل توصیه به رسانه‌هاست، بیان کرد: مطالب خبرنگاران باید با واقعیت جامعه مطابقت داشته باشد و نقدها باید منصفانه رقم بخورد.
رجبی از عملکرد کنونی رسانه‌ها انتقاد کرد و افزود: عملکرد رسانه‌ها در حال حاضر علی رغم زحمات زیادی که می‌کشند، مطابق با جنگ کنونی که برای ما به وجود آمده است، نیست.
وی با بیان اینکه ما امنیت را با جان و دل و تعهد برقرار می‌کنیم، عنوان کرد: رسانه‌ها باید در راستای برقراری امنیت پایدار و همچنین انعکاس پروژه‌های محرومیت‌زدایی سپاه بیشتر تلاش کنند.
فرمانده سپاه بیت‌المقدس استان کردستان، عنوان کرد: تأثیر رسانه بر وضعیت جاری و عملکردها، نشان از اهمیت و نقش رسانه‌ها در شرایط کنونی است.
وی در پایان یادآور شد: اکنون فشار روانی بر مردم زیاد است و متاسفانه مدیران مأموریت‌های خود را متناسب با شرایط فعلی انجام نمی‌دهند، و این در حالی است که باید برنامه‌ریزی‌ها درست‌تری رأی ناکامی توطئه‌های دشمنان صورت گیرد.
انتهای پیام

captcha