تأمین آب، یخ و نان از توان مواکب خارج است/ پیش‌بینی نیاز به ۶ میلیون آب معدنی
کد خبر: 3834465
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۹

تأمین آب، یخ و نان از توان مواکب خارج است/ پیش‌بینی نیاز به ۶ میلیون آب معدنی

گروه اجتماعی ــ مسئول کمیته اسکان، تغذیه و جذب مشارکت‌های مردمی ستاد اربعین خوزستان با اشاره به حجم و گستردگی کار مردم خوزستان در ایام اربعین، گفت: آب معدنی با توجه به گرمای هوا نیاز شدید زائران در ایام اربعین است؛ آب، یخ، نان و گاز نیز از مواردی هستند که تأمین آن‌ها از توان مواکب خارج است.

تأمین آب، یخ و نان از توان مواکب خارج است

حجت‌الاسلام سیدمحمود موسوی، مسئول کمیته اسکان، تغذیه و جذب مشارکت‌های مردمی ستاد اربعین خوزستان، در گفت‌وگو با ایکنا از خوزستان، گفت: با توجه به حجم و گستردگی کار مردم خوزستان در ایام اربعین که موکب‌های آنان هم در پایانه شلمچه، چذابه، بین راه، کربلا، کاظمین، نجف و بین راه نجف تا کربلا برپا می‌شود، پیگیری‌های این کمیته برای ارائه خدمات بهتر به زائران آغاز شده است.

وی ادامه داد: جلسات خود را با نهادها، سازمان‌ها، مواکب‌، مجموعه‌های مردمی و خیرین شروع کرده‌ایم و این جلسات تا شروع کار به صورت منظم ادامه دارد. تلاش ما این است که به زائران و خادمان حرکت اربعین حضرت اباعبدالله(ع) خدمت کنیم.

موسوی اعلام کرد: مواکب ما در عراق زمینه اسکان 100هزار زائر را تأمین و به آنها خدمت‌رسانی می‌کنند. همچنین تأمین روزانه 350 هزار تغذیه از سوی مواکب ما در عراق پیش‌بینی شده است.

به گفته مسئول ستاد بازسازی عتبات در خوزستان، در پایانه شلمچه اسکان روزانه 100 هزار نفر و تأمین 200 هزار تغذیه جزء وظایف این کمیته است. در چذابه نیز اسکان 180 هزار نفر و تغذیه 180 هزار نفر روزانه پیش‌بینی شده است.

وی بیان کرد: یکی از مواردی که باید به این کمیته کمک‌رسانی شود، تأمین آب معدنی است که با توجه به گرمای هوا نیاز شدید زائران در ایام اربعین است. پیش‌بینی می‌شود حداقل 6 میلیون آب معدنی مورد نیاز مواکب باشد. یخ، نان و گاز نیز از مواردی است که تأمین آنها از توان مواکب خارج است و در کمیته اسکان و تغذیه شبانه‌روز پیگیریم تا با آمادگی خوبی بهتر از اربعین 97 بتوانیم به زائران خدمت کنیم.

موسوی در پایان گفت: عموم مردم و خیرین در صورت آمادگی برای کمک‌رسانی می‌توانند به ستادهای بازسازی عتبات در شهرستان‌های مربوطه مراجعه کنند.

انتهای پیام

captcha