خدمت‌رسانی ۱۵۰۰ موکب خوزستانی به زائران اربعین
کد خبر: 3841980
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۳

خدمت‌رسانی ۱۵۰۰ موکب خوزستانی به زائران اربعین

گروه اجتماعی ــ امسال یک هزار و ۵۰۰ موکب مردمی از خوزستان به زائران اربعین خدمت‌رسانی می‌کنند.

خدمت‌رسانی 1500 موکب خوزستانی به زائران اربعین
حجت‌الاسلام سیدمحمود موسوی، مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان، در گفت‌وگو با ایکنا از خوزستان، اعلام کرد: امسال یک هزار و 500 موکب مردمی از خوزستان به زائران اربعین خدمت‌رسانی می‌کنند. از این تعداد 300 موکب در مرز چذابه، 400 موکب در مرز شلمچه، 60 موکب در عراق و مابقی در چهار ورودی استان خوزستان استقرار می‌یابند.

وی با اشاره به ثبت موکب‌ها از طریق ثبت‌نام مواکب در سامانه Mokeb.org افزود: مواکب‌ از سال‌های گذشته، پروانه موقت سالانه دریافت می‌کردند اما امسال مواکب برای دریافت پروانه دائم باید در این سامانه ثبت‌نام کنند. تاکنون بیش از یک هزار و 70 موکب در این سامانه ثبت‌نام کرده‌اند و روزانه بر این تعداد افزوده می‌شود.

موسوی با بیان اینکه افراد می‌توانند با کد ملی، موکب خود را ثبت کنند، ادامه داد: همه‌ مردم استان بدون محدودیت و گزینش، با مراجعه به سامانه و ثبت‌نام می‌توانند موکب‌دار باشند و موکب‌داری، صددرصد مردمی است.
 
مسئول ستاد عتبات عالیات خوزستان، گفت: امسال 60 موکب از استان خوزستان در کشور عراق و در شهرهای العماره، نجف، کاظمین، کربلا و مسیر نجف تا کربلا مستقر می‌شوند و ظرفیت اسکان روزانه 100 هزار نفر و توزیع 350 هزار پرس غذا را دارند.

وی در پایان گفت: همچنین از سوی مواکب خوزستان، روزانه در مرز شلمچه 100هزار نفر اسکان می‌یابند و 200 هزار پرس غذا توزیع می‌شود. در مرز چذابه نیز روزانه اسکان 80 هزار نفر و توزیع 180هزار پرس غذا انجام خواهد شد.

انتهای پیام

captcha