توجه به شعور حسینی و نمایش فرهنگ و زیبایی‌های عاشورا
کد خبر: 3843025
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۲

توجه به شعور حسینی و نمایش فرهنگ و زیبایی‌های عاشورا

گروه اجتماعی ــ نماینده ولی فقیه در خوزستان با تأکید بر استفاده از ظرفیت مردمی برای خدمات‌رسانی به زائران، گفت: تلاش ما باید جهت رسیدن به شعور حسینی باشد؛ یعنی هر موکبی قبل از غذا دادن ابتدا نماز اول وقت را مدنظر خود قرار دهد و همچنین هر موکبی باید یک روحانی داشته باشد تا بتواند از تغدیه فرهنگی برخوردار شود.

توجه به شعور حسینی و نمایش فرهنگ و زیبایی‌های عاشورا

به گزارش ایکنا از خوزستان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید‌عبدالنبی موسوی‌فرد، نماینده ولی فقیه در خوزستان در گردهمایی مدیران مواکب حسینی اهواز که شامگاه گذشته 26 شهریورماه در مسجد رضوان اهواز برگزار شد، با بیان اینکه ریشه‌یابی عوامل عاشورا از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، عاشورا را به دو قسمت باخاصیت و بی‌خاصیت تقسیم کرد و افزود: عاشورای با خاصیت، عاشورایی است که بتواند درس‌ها و پیامدهای عاشورا را در جامعه به ثمر برساند، یعنی بتوان در مسیر کاروان امام حسین‌(ع) زمینه‌ای را فراهم کرد که از عبرت‌های عاشورا درس گرفته شود.

وی بیان کرد: در صدر اسلام کسانی حضور داشتند که‌ ۵۰ سفر حج و ۲۵ سفر‌ حج با پای پیاده داشتند، اما در نهایت مورد لعن‌ امام زمان خود قرار گرفته‌اند. حادثه عاشورا یک شور دارد و یک شعور؛ شور آن مواکب متعدد، عزاداری‌ها، اشک ریختن‌ها و سینه زدن‌هاست. در این میان باید بر کاهش و برطرف کردن آسیب‌های اجتماعی در سایه عاشورا توجه ویژه شود.

موسوی‌فرد گفت: یکی از راه‌های رسیدن به اهداف اباعبدالله‌(ع) شعور حسینی است؛ امام حسین(ع) در شب عاشورا به یاران خود می‌گوید که بروید اما در روز عاشورا درخواست کمک‌ می‌کند، یعنی می‌خواهد یک پالایشی اتفاق بیفتد تا در روز عاشورا یک نفر از سفر ایشان خارج نشود. 

امام جمعه اهواز با اشاره به اهداف زیارت اباعبدالله(ع)، گفت: باید رفتارهای امام حسین‌(ع) را در وجود خود و جامعه شیعی نهادینه کرد؛ همه خدمت‌ها به زائران شور حسینی و اما نماز اول وقت شعور حسینی است.

وی بیان کرد: با وجود روادید در سفر به عراق برداشته شده اما در حال حاضر پول بیمه افزایش یافته و عده‌ای می‌خواهند پول هنگفتی به جیب خود بزنند. خدمت‌رسانی به زائران باید آسان شود و زمینه به‌گونه‌ای فراهم شود که زوار در طول مسیر دغدغه و نگرانی نداشته باشد.

موسوی فرد با تأکید بر استفاده از ظرفیت مردمی برای خدمات‌رسانی به زائران، گفت: هرجا‌ که نام‌ امام ‌حسین(ع) می‌درخشد خادمان حضرت حضور دارند و با توجه به اینکه در سخت‌ترین شرایط اقتصادی به سر می‌بریم اما بازهم شاهد حضور گسترده و خدمات‌رسانی بسیار مردم هستیم. از سوی دیگر تلاش ما باید در جهت رسیدن به شعور اباعبدالله(ع) باشد؛ یعنی هر موکبی قبل از غذا دادن ابتدا نماز اول وقت را مدنظر خود قرار دهد و همچنین در طول مسیر نباید بی‌حجابی باشد. همچنین هر موکبی باید یک روحانی داشته باشد تا بتوان از تغدیه فرهنگی برخوردار شود و در این زمینه، زیبایی‌های حادثه عاشورا نمایش داده شود، یعنی بخشی از هزینه‌ها را برای این مسئله صرف کنیم.

انتهای پیام 

captcha