ضرورت شناسنامه‌دار شدن مواکب به منظور نظارت دقیق و علمی
کد خبر: 3843036
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۸

ضرورت شناسنامه‌دار شدن مواکب به منظور نظارت دقیق و علمی

گروه اجتماعی ــ رئیس بهداشت غرب اهواز با بیان اینکه ۱۲۰ موکب تحت مدیریت بهداشت اهواز است، گفت: بهداشت غرب آمادگی دارد تا کارشناسانی را در اختیار موکب‌داران قرار دهد تا در هنگام خریداری مواد غذایی برای مواکب، از اقلام دارای استاندارد لازم استفاده کنند. مواکب باید شناسنامه‌دار شوند تا بتوان نظارت علمی‌تر و دقیق‌تری بر روی آن‌ها داشت.

بهداشت

به گزارش ایکنا از خوزستان، مهرداد شریفی، رئیس بهداشت غرب اهواز در گردهمایی مدیران مواکب اهواز که شامگاه گذشته، 26 شهریورماه در مسجد رضوان اهواز برگزار شد، اظهار کرد: سال گذشته بسیاری از مواکب بر اساس بازدیدهای میدانی، دارای آب آلوده بودند که موجب ابتلای برخی از زائران به بیماران روده‌ای شد اما امسال نظارت لازم باید وجود داشته باشد و جابجایی آب با تانکرهای دارای کدهای مخصوص صورت گیرد.

وی با بیان اینکه 120 موکب تحت مدیریت بهداشت اهواز است، گفت: بهداشت غرب آمادگی دارد تا کارشناسانی را در اختیار موکب‌داران قرار دهد تا در هنگام خریداری مواد غذایی برای مواکب، از اقلام دارای استاندارد لازم استفاده کنند.

شریفی ادامه داد: زیرساخت‌های مواکب از جمله روشنایی، آب نوشیدنی سالم و سرویس‌های بهداشتی در مناطق تامین شود تا زائران، خادمان و موکب‌‌داران با مشکل مواجه نشوند‌. همچنین همه هزینه‌های بهداشتی شامل کارت تندرستی برای موکب‌های اربعین حسینی متقبل می‌شود. فقط ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان فهرست لازم را ارائه دهد.

رئیس بهداشت غرب اهواز گفت: مواکب باید شناسنامه‌دار شوند تا بتوان نظارت علمی‌تر و دقیق‌تری بر روی آنها داشت. باید کارگروهی با حضور مدیران مواکب تشکیل شود تا بتوان از وقوع هر گونه اتفاق جلوگیری کرد.

همچنین عزیزالله زارعی، مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات شهرستان اهواز هم در این مراسم گفت: حدود ۷۶۰ موکب بین راهی در سطح استان در ایام اربعین حسینی پیش بینی شده که از این تعداد ۲۰۰ موکب برای استقرار زائران به صورت شبانه روزی ارائه خدمت می‌کنند. 

وی از استقرار ۸۶ موکب از شهرستان اهواز در پایانه مرزی چذابه و در ایام منتهی به اربعین حسینی خبر داد و افزود: ۹۵ موکب در مناطق عین ۲، ملاشیه و کوی سیاحی و ۱۶ موکب نیز در کشور عراق مستقر می‌شوند. همچنین ستاد اجرایی تخصصی با محوریت سازمان صنعت، معدن و تجارت تشکیل شده که شامل کمیته های تخصصی اسکان، آب و یخ، سوخت و تغذیه است، فعالیت خود را آغاز کرده اند.

زارعی با اشاره به اینکه فعالیت مواکب اربعین حسینی از ۱۲ مهرماه آغاز و تا پنج روز پس از اربعین ادامه دارد، تصریح کرد: هر موکب در ایام اربعین حداقل یک هزار پرس غذای گرم پخت می‌کند که در برخی از مواکب بزرگ پخت روزانه ۱۰ هزار پرس غذا در دستور کار آنها قرار دارد.

مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات شهرستان اهواز افزود: مواکب شهرستان اهواز با امکانات شخصی خود در موضوع سیل نیز روزانه ۲۵۰ هزار پرس غذا را آماده و در دورترین نقاط استان توزیع می‌کردند، به طور کلی مشارکت مواکب در عرصه‌های مختلف به عنوان پشتیبان مردم در سال‌های گذشته مثال‌زدنی و قابل تقدیر است.

وی تأمین آب شرب را یکی از اولویت‌های اصلی مواکب اربعین حسینی بیان کرد و افزود: در این زمینه ۶ میلیون بطری آب معدنی برای تأمین آب شرب زائران پیش‌بینی شده است. خرید ۲ هزار تن آرد برای مواکب مستقر نیز مصوب و هماهنگی‌های لازم با شرکت غله استان انجام شده است.

انتهای پیام 

 

captcha