اقدامات ستاد اجرایی فرمان امام(ره)/ ساخت 229 مدرسه
کد خبر: 3843724
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۹

اقدامات ستاد اجرایی فرمان امام(ره)/ ساخت 229 مدرسه

گروه اجتماعی _ معاون هماهنگی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) با اشاره به اینکه از سوی این ستاد 229 مدرسه با یکهزار و 109 کلاس در خوزستان ساخته شده است، گفت: سه روز قبل هم تعداد 120 مدرسه احداث شده در سراسر کشور، افتتاح شد، که 49 باب آن برای خوزستان بوده است. ستاد اجرایی فرمان امام(ره) علاوه بر اهمیت به امر سوادآموزی به موضوع روح معنویت و آشنایی فرزندان کشور با دین و قرآن هم توجه داشته و به همین دلیل 210 مسجد هم ساخته است.

بنیاد برکت

به گزارش ایکنا از خوزستان، سیدمصطفی سید هاشمی، معاون هماهنگی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در مراسم پویش مردمی مشق احسان که امروز 30 شهریورماه در اهواز برگزار شد، با اشاره به اجرای این طرح و توزیع لوازم تحریر میان دانش آموزان بی‌بضاعت، گفت: خداوند برای انسان ارج و حرمت قائل است. انسان جاهل از دنیا هیچ نمی‌فهمد اما انسان بصیر که بر علم خود می افزاید همان است که خداوند درباره‌اش فرمود «فتبارک الله احسن الخالقین» و به همین دلیل رسالت همه انبیا و پیامبر اسلام علم اندوزی است.

وی ادامه داد: در قرآن کریم بیش از 400 بار کلمه علم آمده است و در احادیث هم داریم که قلم علما افضل بر خون شهداست و این بشارتی بر یادگیری علم و تعلیم و تربیت است.

سیدهاشمی بیان کرد: در زمان پهلوی 50 درصد جمعیت کشورمان بی سواد بودند اما امروز این رقم به زیر 10 درصد تقلیل یافته است البته این رقم هم بر ما سنگین است و مورد قبول نظام نیست. در پی فرمایش مقام معظم رهبری و تأکید ایشان بر اهمیت سوادآموزی، ستاد اجرایی فرمان امام(ره) افتخار دارد براساس فرمایش ایشان، یک هزار مدرسه ساخته و تحویل آموزش و پرورش داد. بعد از آن تعداد 544 مدرسه دیگر بر آن هزارتا افزوده شد.

معاون هماهنگی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) با اشاره به اینکه از سوی این ستاد 229 مدرسه با یکهزار و 109 کلاس در خوزستان ساخته شده است، گفت: سه روز قبل هم تعداد 120 مدرسه احداث شده در سراسر کشور، افتتاح شد، که 49 باب آن برای خوزستان بوده است. ستاد اجرایی فرمان امام(ره) علاوه بر اهمیت به امر سوادآموزی به موضوع روح معنویت و آشنایی فرزندان کشور با دین و قرآن هم توجه داشته و به همین دلیل 210 مسجد هم ساخته است.

وی بیان کرد: سال گذشته بالغ بر 9 هزار بسته لوازم تحریر در استان خوزستان توزیع شد که امسال این تعداد به 20 هزار بسته رسیده است.

سیدهاشمی افزود: ما معتقدیم هر کجا که مردم هستند ما موفق هستیم؛ در جنگ تحمیلی این مردم بودند که این افتخار را آفریدند. مدیریت کشور بر دوش مردم است و آنجا که مردم حضور ندارند ناموفقیت‌ها نمایان می‌شود. مدل بنیاد برکت در کارآفرینی این است که بدون حضور مردم در اقتصاد حضور پیدا نمی‌کنیم. در مشق احسان هم مدل ما مدل اجتماع‌محور است یعنی موسسات خیریه و خیران بیایند و ما هم با آنها مشارکت می‌کنیم. بیش از 1500 گروه جهادی برای مشارکت در طرح مشق احسان در سراسر کشور حضور پیدا کردند. در این طرح مردم اعتماد کرده و به صورت نقدی بیش از دو میلیارد تومان پول پرداخت کردند. همچنین 7 هزار نفر نیروی جهادی زن و مرد هم گرد آمده و این اقلام را بسته بندی کردند؛ حضور مردم و به کارگیری آنها مزیت مهمی است.

معاون هماهنگی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) با اشاره به اقدامات این ستاد در سیل اخیر گفت: براساس تعهداتمان 8 هزار لوازم خانگی برای سیل زدگان توزیع شد و همچنین 2 هزار لوازم خانگی هم در میان زلزله زدگان مسجد سلیمان ارائه شد. تعهدمان برای سیل زدگان 8 هزار لوازم خانگی بوده و امروز آخرین توزیع بوده است. در بخش زلزله زدگان هم هزار تعهد لوازم خانگی توزیع شده و یک هزار لوازم دیگر هم توزیع خواهیم کرد.

وی اشتغال را مهمترین موضوع کشور دانست و گفت: هیچ نسخه ای برای رفع بیکاری جز تولید وجود ندارد. باید تولید کنیم، ظرفیت کشور را بالا ببریم، صادر کنیم و از قبل صادرات ارز به دست بیاید و اقتصاد مقاومتی انجام شود. ستاد اجرایی فرمان امام(ره) نهاد زیر پوشش دفتر مقام معظم رهبری است و در خوزستان در بخش اقتصادی کارهای بزرگی انجام شده است. جوانان و متخصصان ما در نقطه مرزی ایران توانستند میادین یاران را که با مزایده در اختیار ستاد قرار گرفت را حفاری کنند و از این میادین 20 تا 30 هزار بشکه نفت استخراج کرده و در اختیار دوت قرار می‌دهد. بیش از 2 هزار نفر در این میادین یاران و در آینده نزدیک در دیگر میادین مشغول به کار می‌شوند. قبل از انقلاب این کارها به دست خارجی‌ها انجام می‌شد اما اکنون متخصصان ما در نقطه مرزی حفاری کرده و نفت را در اختیار کشور می‌گذارند.

سیدهاشمی بیان کرد: یکی از مشکلات ما کاغذ است که 300 هزار تن در سال واردات کاغذ ما است و به همین دلیل کتاب و مجلات گران است. تولید کاغذ به عنوان اقتصاد مقاومتی موضوع مهمی است که ستاد اجرایی فرمان امام در شادگان آن را انجام می‌دهد. همچنین با تحقیقات انجام شده با استفاده از گاماس نیشکر فرآیند تولید کاغذ با ظرفیت 240 هزار تن شروع شده است.

معاون هماهنگی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) بیان کرد: کشاورزان در امر کاشت چغندر قند مشکلات عدیده‌ای داشتند و ستاد اجرایی فرمان امام برای حل این مشکل و تولید شکر به جای واردات و انجام یک امر اقتصاد مقاومتی، به تولید شکر در دزفول اقدام کرده تا در اختیار دولت و مصرف کنندگان قرار دهد.

وی ایجاد 21 هزار شغل و 34 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری را از دیگر اقدامات ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در خوزستان عنوان کرد.

انتهای پیام 

captcha