جامعه از برخی ناعدالتی‌های آموزشی رنج می‌برد
کد خبر: 3843739
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۵

جامعه از برخی ناعدالتی‌های آموزشی رنج می‌برد

گروه اجتماعی ــ حسین‌زاده گفت: جامعه ما متاسفانه از برخی ناعدالتی‌ها در حوزه آموزش رنج می‌برد. در این زمینه وظیفه ما دولتی‌ها سنگین‌تر است؛ چراکه مقام معظم رهبری فرموده‌اند: «پیشرفت و توسعه‌ای که همراه عدالت نباشد، مطلوب ما نیست.» بنابراین دولت باید به سمت کاهش نابرابری‌های آموزشی حرکت کند. در این راستا اقداماتی را آغاز کرده‌ایم.

جامعه از برخی ناعدالتی‌های آموزشی رنج می‌بردبه گزارش ایکنا از خوزستان، علی‌حسین حسین‌زاده، معاون سیاسی و اجتماعی استانداری خوزستان در مراسم پویش مردمی مشق احسان که امروز ۳۰ شهریورماه در اهواز برگزار شد، با اشاره به حضور رئیس ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در زمان بروز سیلاب در خوزستان، اظهار کرد: در آن شرایط سخت اگر این نوع حرکتها و همدلی‌ها نبود ما از پس سیل برنمی آمدیم.

وی ادامه داد: در کنار همه این اقداماتی که انجام می‌شود که امیدوار هستیم این نوع نگاه و شیوه احسان و فداکاری که مبتنی بر آموزه‌های دینی ما است، الگو باشد چراکه این رفتارها و کنار هم بودن‌ها، به زندگی ما معنا می‌دهد. 

حسین‌زاده گفت: جامعه ما متاسفانه از برخی ناعدالتی‌ها در حوزه آموزش رنج می‌برد. در این زمینه وظیفه ما دولتی‌ها سنگین‌تر است؛ چراکه مقام معظم رهبری فرموده‌اند: «پیشرفت و توسعه ای که همراه عدالت نباشد مطلوب ما نیست.» بنابراین دولت باید به سمت کاهش نابرابری‌های آموزشی حرکت کند. در این راستا اقداماتی را آغاز کرده‌ایم.

معاون سیاسی و اجتماعی استانداری خوزستان ادامه داد: براین اساس اقدام به شناسایی بازماندگان از تحصیل در استان کرده‌ایم؛ افرادی که به دلیل فقر و محرومیت از تحصیل بازماندند از طریق کمیته امداد، بهزیستی، بسیج و سمن‌ها شناسایی کردیم و به مدرسه بازگشتند و ادامه تحصیل آنها را هم رصد کردیم.

وی با اشاره به اجرای طرح جوانه‌ها در مناطق محروم، بیان کرد: با برگزاری آمون به بیش از 1200 نفر در مناطق کم برخوردار بورس تحصیلی داده شد تا بتوانند با آرامش خاطر تحصیلات خود را ادامه دهند.

انتهای پیام 

captcha