شرکت 7 هزار نفر در طرح سیر مطالعاتی آشنایی با منظومه فکری رهبر انقلاب
کد خبر: 3876040
تاریخ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۷

شرکت 7 هزار نفر در طرح سیر مطالعاتی آشنایی با منظومه فکری رهبر انقلاب

گروه حوزه‌های علمیه ــ هفت هزار نفر در طول دو سال گذشته در طرح سیر مطالعاتی آشنایی با منظومه فکری رهبر انقلاب در قم شرکت کرده‌اند.

شرکت 7 هزار نفر در طرح سیر مطالعاتی آشنایی با منظومه فکری رهبر انقلاببه گزارش ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین اسماعیل فخریان، مدیر تبیین منظومه‌ فکری مقام معظم رهبری در کشور، شامگاه یکشنبه، 13 بهمن‌ماه در مراسم رونمایی از نسخه به روزرسانی شده سیر مطالعاتی آشنایی با منظومه فکری رهبر انقلاب اسلامی در سالن اجتماعات سازمان تبلیغات اسلامی قم گفت: سیر مطالعاتی آشنایی با منظومه فکری رهبر معظم انقلاب اسلامی در سال 96 در قم آغاز به کار کرد و موفقیت‌های خوبی در این مدت به دست آورد.

وی با بیان اینکه تاکنون هفت هزار نفر در این طرح حضور یافته‌اند، اظهار کرد: در این دوره کتاب‌هایی چون «خون دلی که لعل شد»، «ولایت فقیه از نیمه خرداد» و «امام خمینی از منظر رهبری» همچنین «همرزمان حسین(ع)» و «طرح اندیشه اسلامی در قرآن» عرضه شده است.

فخریان اضافه کرد: دغدغه‌های فرهنگی، اخلاق و تربیت، تشکیلات اسلامی، زن و خانواده، روش تحلیل سیاسی و ... از دیگر آثاری است که برای مطالعه علاقه‌مندان در این سیر مطالعاتی ارایه شده است.

وی تصریح کرد: در این دوره 18 کتاب به همراه یک کتاب پیش‌نیاز برای سیر مطالعاتی در نظر گرفته شده است.

محب و محبوب اهل بیت شدن؛ لازمه مقام خلیفة اللهی

همچنین حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی آملی، استاد حوزه با بیان اینکه خداوند مقام خلیفة‌اللهی را برای انسان در نظر گرفت، اظهار کرد: لازمه رسیدن به مقام خلیفة اللهی، محب و محبوب اهل بیت(ع) شدن است، همان طور که شهدا هم محبوب اهل بیت(ع) بودند و به جایگاهی رسیدند که همیشه زنده هستند.

حسینی آملی با بیان این که رهبر انقلاب در همان مسیر امام گام برداشته‌اند، تصریح کرد: امام خمینی می‌فرمودند عالم، محضر خداست و با این نگاه انقلاب را به پیش بردند.

حسینی آملی با بیان اینکه رسالت مهم آحاد ملت و مسئولان برای ماندگاری و تدام انقلاب، تقویت تقوای الهی و ارزش‌های دینی است گفت: آنچه امروز سبب بروز مشکلات در کشور شده است، ضعف اعتقاد و ایمان و کم‌توجهی به مسئله ولایت فقیه است.

وی با بیان اینکه بعد از  گذشت هزار و 400 سال از اسلام هنوز برخی افراد در مسائلی مانند حجاب و امر به معروف و نهی از منکر و ... تردید ایجاد می‌کنند، اضافه کرد: رمز و راز ماندگاری انقلاب، پایبندی به مبانی دینی و اعتقادی و ارزش‌های دینی نسل جوان است و برگزاری دوره‌هایی مانند سیر مطالعاتی اندیشه‌های رهبر معظم انقلاب هم در همین راستا صورت می‌گیرد.

این استاد حوزه با بیان اینکه دشمنان برای سست کردن بنیان‌های اعتقادی مردم تلاش زیادی به کار می‌برند، اظهار کرد: هنوز آن طور که شایسته است، مردم به جایگاه توحید، ولایت و مسائل اعتقادی پی نبرده‌اند و علت برخی سردرگمی‌های فرهنگی هم در همین مسئله نهفته است.

این استاد حوزه همچنین در بخش دیگری از سخنانش به انتقاد از معامله قرن پرداخت و افزود: معامله قرن در حقیقت به حصار کشیدن و حفظ و حراست جبهه استکبار از رژیم فاسد و نامشروع صهیونیستی است.

 

انتهای پیام
captcha