مرحله استانی مسابقات قرآن ۱۵ شهریور در کرمانشاه برگزار می‌شود
کد خبر: 3918461
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۰

مرحله استانی مسابقات قرآن ۱۵ شهریور در کرمانشاه برگزار می‌شود

مدیرکل اوقاف کرمانشاه از برگزاری مرحله استانی مسابقات اوقاف در کرمانشاه خبر داد و گفت: مرحله استانی چهل و سومین دوره مسابقات قرآن ۱۵ لغایت ۱۹ شهریورماه در کرمانشاه برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام محمد صالحی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه در گفت‌وگو با ایکنا از کرمانشاه، اظهار کرد: آزمون کتبی رشته تفسیر عمومی در کرمانشاه ۲۴ مرداد با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و همزمان با سراسر کشور در ۶ منطقه در استان برگزار شد.

وی افزود: این دوره از مسابقات در سطح شهرستان، استان، ملی و بین‌المللی و در دو بخش بانوان و آقایان در رشته‌های حفظ ۵ جزء، ۱۰ جزء، ۲۰ جزء، حفظ کل، قرائت ترتیل، قرائت تحقیق، اذان، دعاخوانی، هم‌سرایی، هم‌خوانی، تفسیر قرآن کریم و تفسیر عمومی قرآن کریم برگزار می‌شود.

مدیرکل اوقاف کرمانشاه با اشاره به اهداف برگزاری مسابقات، تصریح کرد: مسابقات به‌منظور رشد و تعالی معرفت دینی و انس با قرآن و اجرای رهنمود‌های مقام معظم رهبری مبنی بر معرفی الگو‌ها و قهرمانان قرآنی به جامعه و ارتقای سطح قرائت و حفظ قرآن و گسترش فرهنگ قرآنی همچنین ایجاد رقابت سالم در بین جوانان و نوجوانان و ایجاد فضای قرآنی در سطح استان در ایام برگزاری مسابقات همچنین ایجاد امکان تبادل اطلاعات و تجربیات متسابقان و جهت‌دهی به استعداد‌های نهفته جوانان برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام صالحی عنوان کرد: زمان برگزاری مسابقات در مرحله استانی ۱۵ لغایت ۱۹ شهریورماه و مکان برگزاری آن تالار بعثت شهر کرمانشاه خواهد بود.

وی در پایان با اشاره به تشکیل ستاد برگزاری چهل و سومین دوره مسابقات قرآن کریم در استان، بیان کرد: این ستاد متشکل از ۶ کمیته و ۹ گروه به ریاست مدیرکل و دبیری رئیس اداره امور قرآنی اوقاف استان خواهد بود.

انتهای پیام
captcha