حفاظت از منابع طبیعی بر هر مسلمانی واجب است
کد خبر: 3959214
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۶
ماموستا فایق رستمی:

حفاظت از منابع طبیعی بر هر مسلمانی واجب است

امام‌جمعه سنندج به اهمیت درخت و درختکاری از دیدگاه دین اسلام پرداخت و گفت: حفاظت و حراست از منابع طبیعی به عنوان سرمایه‌ مهم و یکی از نعمت‌های خدادادی بر هر مسلمانی امری واجب و ضروری است.

به گزارش ایکنا از کردستان، ماموستا فایق رستمی، امام جمعه سنندج، امروز، 22 اسفندماه در آیین عبادی - سیاسی نماز جمعه این هفته مسجد جامع سنندج با تبریک معراج پیامبر(ص) به روایت اهل سنت و عید مبعث به روایت اهل تشیع، اظهار کرد: شخصیت حضرت محمد(ص) از زمان حیات تاکنون، برای تمام جهانیان سراسر خیر و برکت بوده و هست و براین اساس ما مسلمانان باید تمام تلاش خود را به کار گیریم تا پیروانی راستین برای آن انسان والا باشیم.

وی بلند آوازه کردن نام پیامبر اکرم(ص) در جهان را از وعده‌‌های الهی در قرآن کریم دانست، افزود: افزایش روز افزون تعداد مسلمانان در سراسر کشورهای جهان و بلند شدن صدا اذان از مساجد بیشتر کشورهای جهان در راستای تحقق همان وعده الهی برای بلندآوازه کردن نام پیامبر اکرم(ص) در سراسر جهان بوده است که امیدواریم هرچه زوتر پرچم اسلام در تمام کشورهای جهان به اهتزاز درآمده و نام پیامبر بر سر زبان تک تک انسان‌ها باشد.

امام جمعه سنندج با تأکید بر اینکه امروز وظفیه مسلمانان در قبال رشد و توسعه اسلام سنگین‌تر از گذشته شده است، بیان کرد: امروز مسلمانان جهان به پیروی از حضرت محمد(ص) و دین اسلام افتخار می‌کنند که این مهم هم در راستای تحقق همان وعده‌ خداوند به پیامبر بوده است.

وی در بخش دیگری از سخنانش به اهمیت درخت و درختکاری از دیدگاه دین اسلام پرداخت و بیان کرد: حفاظت و حراست از منابع طبیعی به عنوان سرمایه‌ مهم و یکی از نعمت‌های خدادادی بر هر مسلمانی امری واجب و ضروری است که باید همگان در حفظ و حراست از آن کوشا باشند.

ماموستا رستمی با انتقاد از آتش‌زدن و بی‌توجهی به درخت، جنگل و منابع طبیعی، ادامه داد: قطع کردن یک درخت به مثابه بریدن سر یک موجود زنده است، چراکه وجود جنگل و منابع طبیعی، فواید بسیار زیادی برای تمام موجودات از جمله انسان دارند و طبق فرموده پیامبر(ص) حتی اگر روز قیامت رسید و نهالی در دست داشتیم، باید بدون فوت وقت آن را بکاریم و این نشان از اهمیت درخت و جنگل در آموزه‌های دینی دارد.

وی در ادامه به آزادی ۲۶ زندانی جرائم غیرعمد به مناسبت گرامیداشت عید مبعث خبر داد و افزود: امیدواریم به همت مسئولان قضایی کشور و کاهش جرائم در استان دیگر مکانی به نام زندان وجود نداشته باشد، هر چند زندان مرکز تربیت، اخلاق و دانشگاهی برای اصلاح انسان مجرم است.

امام جمعه سنندج در پایان به نزدیک شدن به چهارشنبه آخر سال و عید نوروز اشاره کرد و یادآور شد: از خانواده‌ها به ویژه جوانان در این روزهای آخر سال با بازی‌های خطرناک سلامت خود و جامعه را به خطر نیندازند و در این دوران سخت کرونایی بر مشکلات مردم نیفزایند.

انتهای پیام
captcha