ثبت دو وقف جدید با نیت اسکان و اطعام در خضری دشت بیاض
کد خبر: 3973650
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۶

ثبت دو وقف جدید با نیت اسکان و اطعام در خضری دشت بیاض

مسئول دفتر نمایندگی اوقاف و امور خیریه خضری دشت بیاض از ثبت دو وقف جدید با نیت اسکان زوجین بی‌بضاعت و اطعام مسلمین در روز عید غدیر خبر داد.

ثبت دو وقف جدید با نیت اسکان زوجین بی‌بضاعت و اطعام در خضری دشت بیاضحسن‌زاده، مسئول دفتر نمایندگی اوقاف و امور خیریه خضری دشت بیاض در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی اظهار کرد: دو مورد وقف جدید با نیت یک واقف، در خضری دشت بیاض ثبت شد.

وی افزود: این دو وقف با نیت اسکان زوجین بی‌بضاعت و اطعام مسلمین در عید غدیر به ثبت رسیده است.

مسئول دفتر نمایندگی اوقاف و امور خیریه خضری دشت بیاض بیان کرد: در یکی از وقف‌ها، 100 سهم از سهام شرکت زراعی خضری، به ارزش دو میلیارد ریال وقف شد.

حسن‌زاده ادامه داد: نیت در این وقف، بهره‌گیری از درآمد آن برای برپایی مراسم روضه‌خوانی در ماه محرم و اطعام در شب شام غریبان امام حسین(ع) و همچنین برگزاری جشن و اطعام در روز غدیر ثبت شد.

وی بیان کرد: همچنین در وقف دیگر، یک قطعه زمین مسکونی به متراژ 180 مترمربع و اعیان آن 250 مترمربع به ثبت رسید که در دو طبقه مسکونی است.

مسئول دفتر نمایندگی اوقاف و امور خیریه خضری دشت بیاض تصریح کرد: یک واحد تجاری به ارزش ۱۶ میلیارد ریال نیز در این زمین موجود است که استفاده طلاب و اسکان این افراد یا زوجین بی‌بضاعت، نیت آن است.

حسن‌زاده اظهار کرد: وقف‌ها لازم است با توجه به مقتضیات و نیازهای هر عصر انجام شود که اکنون با این دو وقف بسیاری از چالش‌های جامعه برطرف خواهد شد.

وی یادآور شد: توجه به اوضاع اقتصادی و همچنین استفاده از امکانات در دست و موجود برای رفع بخشی از نیازهای جامعه مهم است که باید مورد توجه واقفان باشد.

انتهای پیام
captcha