ولایتمداری مهم‌ترین پیام غدیر است
کد خبر: 3987088
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۶

ولایتمداری مهم‌ترین پیام غدیر است

رئیس اداره تبلیغات اسلامی حاجی‌آباد ولایتمداری، ایستادگی در مقابل استکبار و عدالت اجتماعی را مهم‌ترین پیام غدیر دانست.

به گزارش ایکنا از هرمزگان، حجت‌الاسلام محمد خانجانی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان حاجی‌آباد، امروز، 6 مردادماه، ضمن تبریک عید سعید غدیر خم، اظهار کرد: عید بزرگ غدیر، فرصت مناسبی برای تبیین جایگاه رفیع امامت و ولایت به عنوان رکن مهم و یک تفکر اصیل در سطح جامعه و عموم مردم است.

وی افزود: غدیر موجب کمال و صراط مستقیم است. غدیر یعنی تبلیغ دین، تبلیغ سعادت و تبلیغ وحدت در جامعه بزرگ اسلام و همواره این مهم باید پاس داشته شود. ولایتی که در غدیر عنوان شده، یک جریان کارآمد در اداره جامعه و تربیت انسان است و برای تداوم این امر مهم باید آن را درست شناخت و در مسیر آن حرکت و با آن زندگی کرد.

خانجانی تصریح کرد: واقعه غدیر بزرگ‌ترین و بی‌نظیرترین رخداد تاریخ است. غدیر به اندازه‌ای مهم، نقش‌آفرین و منشأ تحول عظیم در سرنوشت بشریت است که سرآغاز فصل جدیدی در زندگی فردی و اجتماعی محسوب می‌شود. چراکه در روز غدیر اکمال دین، اتمام نعمت و یأس کافران دین اسلام نزد خداوند صورت گرفته است.

وی عنوان کرد: اسلام دین اخوت و برادری است و پیامبر هم در مقاطع گوناگون آن را برقرار کرده و بر آن تأکید فرمودند. در غدیر نیز جلوه زیبایی از اخوت آشکار شد و این امر برای زدودن کامل کینه‌ها و دشمنی‌ها و ایجاد پیوند ایمانی به جای پیوندهای قومی و نژادی بین مسلمانان نقش به سزایی دارد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی حاجی‌آباد در پایان یادآور شد: امروز باید با استفاده از همه امکانات ازجمله فضای مجازی، پیام غدیر برای جهانیان تبیین شود و موضوع ولایتمداری، ایستادگی در مقابل استکبار، عدالت اجتماعی مهم‌ترین پیام غدیر است.

انتهای پیام
captcha