انتقاد از بی‌توجهی به اجرای سند تحول توسعه قرآنی کردستان
کد خبر: 3994403
تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۴

انتقاد از بی‌توجهی به اجرای سند تحول توسعه قرآنی کردستان

رئیس اتحادیه مؤسسات قرآنی استان کردستان با انتقاد از عدم اجرای سند توسعه قرآنی استان کردستان گفت: سند توسعه قرآنی استان با حضور صاحب‌نظران و اساتید قرآنی تهیه و تدوین شد ولی نه تنها این سند اجرایی نشد بلکه به قفسه کتابخانه‌ها سپرده شد.

به گزارش ایکنا از کردستان، فرید عزت‌پور، رئیس اتحادیه مؤسسات قرآنی استان کردستان، در یکصد و هفتمین نشست شورای فرهنگ عمومی که با محوریت فعالیت‌های قرآنی شامگاه گذشته، 9 شهریورماه در دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان برگزار شد، اظهار کرد: این استان از ظرفیت‌های والایی از لحاظ فعالیت‌های قرآنی و نیروی انسانی در این بخش برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه وجود مشکلاتی باعث شده نخبگان قرآنی نتوانند استعداد و توانمندی خود را نشان دهند، افزود: فعالیت در این حوزه با این شرایط بسیار مشکل است.

رئیس اتحادیه مؤسسات قرآنی استان کردستان با بیان اینکه مؤسسات قرآنی استان پایگاهی برای فعالیت ندارند و توان پرداخت اجاره هم ندارند، بیان کرد: بیش از ۵۰ درصد فعالیت‌های قرآنی در استان از زمان شیوع کرونا تاکنون راکد شده است. معلم و حافظ قرآن و مدیر مؤسسه قرآن در استان داریم که به دلیل حمایت نشدن و برای تأمین معیشت خود و خانوادەش به انجام کارهای خدماتی در خانه‌های مردم و بازاریابی مشغول شدند.

عزت‌پور با اشاره به اینکه در استان مرکز شبانه‌روزی قرآنی نداریم چراکه هیچ نهاد و ارگانی هزینه لازم برای ایجاد و اداره آن را تأمین نمی‌کند، افزود: ۵۰ میلیون تومان بودجه سال گذشته به بیش از ۷۰ مؤسسه قرآنی و ۶۰ خانه نور در استان اختصاص پیدا کرد که مبلغ بسیار کمی است و با این اعتبارات نمی‌توان آنها را اداره کرد.

رئیس اتحادیه مؤسسات قرآنی کردستان با انتقاد از عدم اجرای سند توسعه قرآنی استان کردستان یادآور شد: طرح توسعه قرآنی استان تهیه و تدوین شد ولی نه تنها این سند اجرایی نشد بلکه به قفسه کتابخانه‌ها سپرده شد.

راه‌اندازی۲۶ مؤسسه قرآنی در کردستان

کامل گلباغی، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کردستان گفت: در گذشته برای کمک به مؤسسات قرآنی شرایط لازم را نداشتیم به گونه‌ای که تا پایان سال ۱۳۹۷ چهار مؤسسه قرآنی را در استان ثبت کرده بودیم.

گلباغی با اشاره به اینکه از سال 98 تاکنون ۲۶ مؤسسه قرآنی در استان کردستان ایجاد شده و ۱۰ مؤسسه دیگر نیز در حال راه‌اندازی است، افزود: با تشکیل اتحادیه مؤسسات قرآنی و کمیسیون‌های قرآنی در استان فرصت ارزشمندی برای ترویج فعالیت‌های قرآنی ایجاد شد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کردستان یادآور شد: مربیانی قرآنی که در مؤسسات قرآنی مشغول تدریس بوده و در سامانه حمد هم اسامی خود را ثبت کرده‌اند، زیر پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار می‌گیرند.

انتهای پیام
captcha