تمسک به وحدت به‌معنای تمسک به اقتدار جهان اسلام
کد خبر: 4007393
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۸

تمسک به وحدت به‌معنای تمسک به اقتدار جهان اسلام

امام جمعه شهرستان تایباد گفت: تمسک به وحدت یعنی تمسک به اقتدار، عزت، عظمت، شرافت و کرامت جهان اسلام است.

تمسک به وحدت یعنی تمسک به اقتدار جهان اسلامبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام والمسلمین حسین ملکی ابرده، امام جمعه شهرستان تایباد، در همایش منادیان وحدت که امروز اول آبان‌ماه، با حضور علمای تسنن و تشیع شهرستان‌های تایباد، خواف، تربت‌جام و باخرز در تایباد برگزار شد، اظهار کرد: وحدت محور صلابت، قدرت و پیشرفت است و اختلاف بین مذاهب، اساسی‌ترین نقشه دشمن است.

وی وحدت را از بهترین اعمال معرفی کرد و افزود: نگاه ما به وحدت استراتژیک است نه تاکتیکی، مسلمانان جهان اسلام باید از لحاظ سیاسی و مذهبی  کنار هم باشند تا به اقتدار برسند و تاراج بی‌بند و باران نشوند.

ملکی بیان کرد: ایران به برکت رهبری ولایت‌محور، قدرتمند، پرچم‌دار و مقتدر همیشه در برابر دشمنان نظام ایستادگی کرده و فتنه‌های آنان را خنثی کرده است.

در ادامه این مراسم، حجت‌الاسلام علی‌اصغر علیپور، رئیس اداره تبلیغات اسلامی تایباد، گفت: همایش منادیان وحدت با هدف بزرگداشت چهره‌های شاخص وحدت و تقریب با حضور ۲۰۰ نفر از علمای تسنن و تشیع برگزار شد.

وی بیان کرد: ترویج سبک زندگی تقریبی در منطقه و ثبت و ضبط زندگی و اقدامات علمای تسنن و تشیع برای نسل آینده از دیگر اهداف برگزاری این همایش است.

علیپور با اشاره به وحدت تشیع و تسنن در تایباد خاطرنشان کرد: مردم تشیع و تسنن این شهرستان مرزی همیشه در همه مناسبت‌های ملی و مذهبی کنار هم هستند و چهره‌های شاخص علمی و فقهی را در حوزه‌های علمیه پرورش داده‌اند.

در پایان مراسم از چهره‌های شاخص مذهبی تجلیل شد.

انتهای پیام
captcha