ثاثیرات فرهنگی مناطق جنگی جنوب بر نسل جوان
کد خبر: 4044280
تاریخ انتشار : ۲۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۲

ثاثیرات فرهنگی مناطق جنگی جنوب بر نسل جوان

مسئول کمیته اسکان اردوگاه شهید جعفرزاده مازندران در اندیمشک، گفت: کارکرد فرهنگی این منطقه باعث شده که جوانانی که امروز پا به این سرزمین می‌گذارند به معنویت فکر می‌کنند و اثرات فرهنگی این منطقه برروی نسل جوان کاملا مشاهده می‌شود.

شیرزاد، ولی کناری، خادم پیشکسوت شهدا به گزارش ایکنا از مازندران، شیرزاد، ولی کناری، خادم پیشکسوت شهدا و مسئول کمیته اسکان اردوگاه شهید جعفرزاده مازندران در اندیمشک، عصر دیروز ۲۸ اسفندماه در جمع خبرنگاران راهیان نور، گفت: اعزامی از شهرستان عباس‌آباد بخش کلارآباد، خادم قسمت اسکان برادران مشغول خدمات‌رسانی به زائرین شهدا هستم. در فروردین‌ماه سال ۶۵ به مدت ۶ ماه در روستای دزلی (جبهه غرب کشور، کردستان) در خط مقدم مبارزه با دشمن بعثی، کومله و دموکرات‌ها بودم.
این خادم شهدا تصریح کرد: در حال حاضر پس از ۵ سال پیگیری و دغدغه‌ای که برای خدمت به زائرین شهدای کربلای ایران داشتم، امسال از طریق خادم‌الشهدای شهرستان عباس اباد ثبت نام و اعزام شدم و این ماموریت شامل حال ما شد.
وی ادامه داد: این خدمات جزیی که به زائرین می‌دهیم بسیار ناچیز و در حد توان ما است. خوشامدگویی و هدایت زائرین به سمت آسایشگاه‌ها، کمک به زائرین، با رفتار و اخلاق اسلامی از جمله کارهاست. همچنین نظافت سرویس‌های بهداشتی و حمام، نظافت عمومی هم یکی از کار‌هایی ست که به همراه دیگر خادمین انجام می‌دهم. هنوز باید چیز‌های بزرگی یاد بگیریم و در این راه باید از جوانان خادمی که در اینجا فعالیت می‌کنند، درس بگیریم و آن‌ها مربی ما باشند.

مسئول کمیته اسکان اردوگاه شهید جعفرزاده مازندران در اندیمشک، اظهار کرد: باید کاری کنیم جوانان و نوجوانانی که امروزه با دغدغه در کسوت خادمی مشغول خدمت به زائرین هستند به آن‌ها مسئولیت بدهیم که این یکی از روش‌های جذب جوانان است. در اینجا از جوانان به عنوان امام‌جماعت هم استفاده می‌کنیم که بسیار مورد استقبال آنان قرار گرفت. باید به جوانان و دغدغه‌های انقلابی که دارند ایمان بیاوریم.
وی ادامه داد: به عنوان یک خادم پیشکسوت نکته‌ای را همواره به دوستان خادم پیشنهاد می‌کنم که آن رفتار و اخلاق اسلامی و انقلابی است. خادم شهدا یک انسان کامل از نظر رفتاری و اخلاقی باید باشد که الحمدالله همه خادمین در این اردوگاه دارای چنین رفتاری هستند. همه خادمین حزب‌الهی، انقلابی و بسیجی مشغول خدمات‌دهی منظم به زائرین هستند که جلوه‌ای از یک خادم واقعی شهدا را به نمایش گذاشتند.
ولی کناری گفت: بنده کوچکتر از آن هستم که بخواهم توصیه کنم، چرا که زائرینی هستند در سنین پایین، که وقتی پا به این مناطق می‌گذارند در گوشه‌ای با خدا و شهدا خلوت می‌کنند. کارکرد فرهنگی این منطقه باعث شده که جوانانی که امروز پا به این سرزمین می‌گذارند همه شان به معنویت فکر می‌کنند و اثرات فرهنگی این منطقه برروی نسل جوان کاملا مشاهده می‌شود.

انتهای پیام
captcha