به گزارش خبرنگار ایکنا، علیرضا رحیمی، مدیر کل آموزش و پرورش استان قم شامگاه دوشنبه در نشست مشترک نمایندگان حوزه علمیه در ۱۱ حوزه یادگیری سازمان پژوهش و برنامهریزی وزارت آموزش و پرورش که در دبیرخانه ستاد همکاریها برگزار شد، به خبرنگار ایکنا گفت: امروز در موقعیت میدان عمل قرار داریم که باید به بسیاری از طرحها و برنامههایی که بر زمین مانده است جامع عمل بپوشانیم.
نایب رئیس کمیته همکاریهای استان قم افزود: امسال فراخوانی را از مراکز و مؤسسات حوزوی داریم که در عرصههای فرهنگی، تبلیغی، ترویجی، تربیتی، تهذیبی چه کمکی میتوانند به آموزش و پرورش استان داشته باشند.
رحیمی با بیان اینکه شعار امسال اداره کل آموزش و پرورش استان قم «در تابستان هیچ مدرسهای تعطیل نخواهد بود» است، ادامه داد: از همین فرصت استفاده کرده و از مجموعههای حوزوی تقاضا داریم با ظرفیتهای متعددی که دارند پای کار باشند تا نسبت به توانمندسازی دانشآموزان و حتی کادر مدارس برنامه جامع و متقنی را در تابستان ۱۴۰۱ اجرا کنیم.
معاون سابق پژوهش و برنامهریزی ستاد همکاریها با اشاره به نقش مهم و کلیدی نمایندگان حوزه علمیه در ۱۱ حوزه یادگیری سازمان پژوهش و برنامهریزی وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: سه وظیفه مهم در راستای رسالتی که دارید برای نمایندگان این عرصه وجود دارد که عبارتند از؛ «عرصه مواد درسی، تولید محتوا در ۱۱ حوزه یادگیری، ارائه نظرات تخصصی و کارشناسی به سازمان پژوهش که در این دوره با قوت و شتاب بیشتری شکل خواهد گرفت»، «فعالیت در عرصه مدارس که با توجه به شعاری که امید داریم به شعور تبدیل گردد، نیازمند حضور فعال مجموعههای حوزوی در تابستان مدارس هستیم» و در نهایت «حضور مؤثر حوزه علمیه خواهران در بحث مدارس پیش دبستانی است» که مجموعه حوزههای علمیه میتوانند با در اختیار قرار دادن فضا و امکانات از سوی آموزش و پرورش استان، این شرایط را در زمانی که هر دو مجموعه در تعطیلات عادی به سر میبرند، شکل بدهند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان قم تصریح کرد: حضور مجموعههای حوزوی در خصوص مسائل مربوط به «آشنایی با مهدویت»، «تعلیم و تربیت کودک»، «روانشناسی کودک و نوجوان»، «فرهنگ و هنر»، «فعالیتهای اردویی و جهادی»، «تهذیب و تربیت»، «احکام و معارف اسلامی»، «سبک زندگی اسلامی» و... موضوعاتی است که میتواند تابستان پرباری را برای دانش آموزان، خانوادهها و خانواده بزرگ آموزش و پرورش استان رقم بزند.
انتهای پیام