تشرف 10 هزار زائر پیاده ایرانی و خارجی در دهه کرامت به مشهد
کد خبر: 4061938
تاریخ انتشار : ۱۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۵

تشرف 10 هزار زائر پیاده ایرانی و خارجی در دهه کرامت به مشهد

سخنگوی جمعیت خدمتگزار زائران پیاده امام رضا(ع) گفت: در دهه کرامت بیش از 10 هزار زائر پیاده ایرانی و خارجی در قالب 134 کاروان ایرانی و چهار کاروان عراقی مهمان مشهدالرضا(ع) خواهند بود.

حسین رضائی، سخنگوی جمعیت خدمتگزار زائران پیاده امام رضا(ع)حسین رضائی، سخنگوی جمعیت خدمتگزار زائران پیاده امام رضا(ع)، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، اظهار کرد: طی دو سال به علت شیوع بیماری کرونا در ایام دهه کرامت زائر پیاده نداشتیم، اما در سال جاری با فروکش کردن این بیماری و به همت مدیران کاروان‌ها و آمادگی ایستگاه‌های صلواتی همراه با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی میزبان زائران پیاده امام رضا(ع) از شهرهای نیشابور، سبزوار، تربت‌حیدریه، فریمان، سرخس، قوچان، علی‌آباد کتول، تهران، کرج، شهریار، ورامین، همدان، کربلا و نجف هستیم.

وی ادامه داد: این کاروان‌ها از 15 تا 17 خردادماه، در مسیر راه‌های ارتباطی به مشهد خواهند بود و بدین منظور با هماهنگی‌های قبلی که با مدیران ایستگاه‌های صلواتی در مسیر نیشابور، تربت‌حیدریه و کاشمر صورت گرفته، 6 ایستگاه صلواتی ثابت و 10 ایستگاه سیار فعال شدند و خدمات رفاهی، فرهنگی و درمانی به زائران پیاده در مسیر ارائه می‌دهند.

رضایی عنوان کرد: در مسیر قوچان به مشهد، از ورودی گلبهار تا مشهد 3 ایستگاه، در مسیر سرخس ایستگاه میقات‌الرضا(ع) و در مسیر فریمان ایستگاه‌های فرهادگرد، تپه سلام، بهشت رضا(ع) و شهرداری در ایام منتهی به ولادت امام رضا(ع) فعال هستند.

سخنگوی جمعیت خدمتگزار زائران پیاده امام رضا(ع) بیان کرد: در سه ایستگاه مسیر نیشابور، یک ایستگاه مسیر قوچان و یک ایستگاه مسیر سرخس و فریمان اسکان و خواب شبانه پیش‌بینی شده است.

وی تصریح کرد: همه هزینه‌های خدمات به مهمانان امام رضا(ع) توسط خیرین در مسیر تدارک دیده شده است و حتی ایستگاه صلواتی مکتب آل‌محمد(ص) در مسیر چناران و میقات‌الرضا(ع) در سرخس علاوه بر پخت غذا در صورت تامین آرد موردنیاز، نان صلواتی به زائران و مسافران خواهند داد.

رضایی عنوان کرد: از معاونت زیارت استانداری خراسان رضوی، فرمانداری مشهد و خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی و ستاد تنظیم بازار تقاضا داریم با توجه به افزایش قیمت اقلام مصرفی خوراکی شامل نان، برنج، گوشت، مرغ، روغن، قند و شکر، در صورت امکان برای زائران پیاده به میزان مصرفی که مدیران ایستگاه‌ها اعلام می‌دارند با نرخ مصوب تعیین سهمیه کنند.

سخنگوی جمعیت خدمتگزار زائران پیاده امام رضا(ع) در خصوص اسکان زائران پیاده در مشهد خاطرنشان کرد: زمان حضور زائران پیاده در مشهد یک روز است و مدیران کاروان‌ها پیش‌بینی‌های لازم برای اسکان را انجام داده‌اند. برای آن دسته از زائرانی که هزینه اسکان ندارند، واحد اسکان جمعیت خدمتگزار با هماهنگی دستگاه‌های ذی‌ربط پیش‌بینی شده است.

رضائی با اشاره به تشرف 138 کاروان ایرانی و عراقی، افزود: بیش از 10هزار زائر در قالب این تعداد کاروان در ایام دهه کرامت به مشهد مشرف می‌شوند که از این آمار تعداد زائران پیاده عراقی 65 نفر در قالب 4 کاروان از شهرهای کربلا و نجف هستند که مسیر را پیاده به سمت مشهد طی خواهند کرد.

سخنگوی جمعیت خدمتگزاران اظهار کرد: همانطور که در ایام مناسبتی در مشهد شاهد حضور زائران پیاده هستیم، هر ساله از مشهد نیز در قالب کاروانی منظم برای عرض ادب، عزاداری و شرکت در همایش بزرگ راهپیمائی اربعین در قالب کاروان زائران پیاده عازم کربلا می‌شوند.

وی ادامه داد: علاقمندان به حضور در این کاروان که امسال بیست و یکمین سفر پیاده خود را از مشهد به کربلا در روز 17 تیرماه آغاز خواهد کرد، تا پایان خرداد فرصت دارند، با شماره تلفن ثابت 33712305 کد 051 و یا همراه 09159101510 تماس حاصل کرده و اقدام به ثبت‌نام در این کاروان کنند.

انتهای پیام
captcha