80 درصد زکات جمع‌آوری شده کشور به نیازمندان اختصاص یافت
کد خبر: 4063029
تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۹

80 درصد زکات جمع‌آوری شده کشور به نیازمندان اختصاص یافت

رئیس کمیته امداد کشور به نیاز به حمایت بیشتر مددجویان در سال گذشته اشاره کرد و گفت: با توجه به نیاز مددجویان در سال گذشته ۸۰ درصد زکات جمع‌آوری شده کشور به نیازمندان اختصاص یافت و ۲۰ درصد نیز در هزینه‌های عمرانی صرف شده است.

شورای زکات

به گزارش ایکنا از کردستان، سید مرتضی بختیاری، رئیس کمیته امداد کشور در نشست شورای زکات استان کردستان که شامگاه گذشته، 18 خردادماه در دفتر نماینده ولی فقیه در استان کردستان برگزار شد، با تأکید بر اینکه مردم حق دارند بدانند زکات پرداختی آن‌ها در کجا هزینه می‌شود، اظهار کرد: طبق مصوبه شورای مرکزی زکات کشور، باید ۶۰ درصد از زکات جمع‌آوری شده بر سر سفره نیازمندان بنشیند.

وی به نیاز به حمایت بیشتر مددجویان در سال گذشته اشاره کرد و گفت: با توجه نیاز نیازمندان در سال گذشته ۸۰ درصد زکات جمع‌آوری شده به نیازمندان اختصاص یافت و ۲۰ درصد نیز در هزینه‌های عمرانی صرف شده است.

رئیس کمیته امداد کشور در پایان یادآور شد: ما در تلاشیم که مدیریت شورای زکات در استان‌ها ، به نمایندگان ولی فقیه سپرده شود.

افزایش 15 درصدی پرداخت زکات در کردستان

اسماعیل زارعی‌کوشا، استاندار کردستان در ا‌دامه این شورا، با اشاره به افزایش ۱۵ درصدی پرداخت زکات در کردستان طی سال گذشته اظهار کرد: این میزان رشد علیرغم خشکسالی‌ها و کاهش محصولات کشاورزی نشان دهنده اهتمام و تعهد مردم استان در عمل به فریضه دینی زکات است.

وی افزود: شورای زکات چند مؤلفه دارد که یکی تشکیل به موقع جلسات است و دیگری اینکه جلسات مؤثر و با برنامه‌ریزی باشد و منتج به نتیجه شود.

استاندار کردستان بیان کرد: در سال‌های اخیر علیرغم توجه ویژه‌ای که نسبت به شورای زکات شده، اما اطلاع رسانی کافی انجام نشده است.

وی با یادآوری اهمیت پرداخت زکات در فرهنگ اسلامی، افزود: اگر این مهم به صورت هنرمندانه و در قالب هنر و رسانه به خوبی تبیین شود قطعاً در افزایش پرداخت موثر خواهد بود کما اینکه هر جا هنر به کمک ما آمده موفق بوده‌ایم.

زارعی‌کوشا گفت: می‌توانیم در راستای فرهنگ سازی پرداخت زکات برای جامعه هدف بویژه کشاورزان، این فریضه را در قالب‌های هنری و رسانه‌ای در جامعه، بهتر تبیین کنیم.

وی با تأکید بر هماهنگی هرچه بیشتر دستگاه‌های ذیربط در راستای جمع‌آوری زکات یادآور شد: پرداخت زکات علاوه بر اینکه یک وظیفه قانونی است یک فریضه دینی نیز هست.

انتهای پیام
captcha